15/10/2018 21:25:46
6.12.2010

Νέες εκδόσεις

Νέες εκδόσεις - Media

Ντίνος Οικονόμου

Το Σπασμένο Τακούνι

Εκδόσεις: Καστανιώτης

Σελ.: 285

Άνθρωπος που έχει μείνει πίσω από την εποχή του, ο συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων και ήρωας του τελευταίου μυθιστορήματος του Ντίνου Οικονόμου αναρωτιέται κατά βάθος, εκτός από το πώς θα τα καταφέρει να τα βολέψει με τον θιγμένο του συγγραφικό εγωισμό, και για το πώς θα τα βγάλει πέρα με τη σύγχρονη πραγματικότητα, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τον εκδότη και τον εκδοτικό οίκο στον οποίο νιώθει να είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Ο Οικονόμου μάς παρουσιάζει έναν χαρακτήρα συγγραφέα που κινείται μεταξύ δράματος και σάτιρας, υπονομεύοντας έτσι όλη τη σύγχρονη περιρρέουσα πνευματική ατμόσφαιρα: Συγγραφείς της πλάκας, με επιτυχία και περισπούδαστο ύφος και επαρχιώτικες δάφνες, εκδότες εμποράκους με φιλοσοφία αυτοδημιούργητου σε διακριτική αντιδιαστολή με τα ευρωπαϊκά πρότυπα του εκδότη που τον θέλουν διανοούμενο ολκής, κριτικούς του κομμωτηρίου και των ισορροπιών του κατεστημένου... Λίγο πολύ φωτογραφίζει μέσα από τα καμώματα ενός περιθωριακού συγγραφέα - συμβόλου της μιζέριας τη σύγχρονη λογοτεχνική πραγματικότητα. Ποντάροντας περισσότερο στον «άρρωστο» ψυχισμό του συγγραφέα που ζει για να ελπίζει στην επιτυχία, δηλαδή να πουλήσει μερικές χιλιάδες αντίτυπα, να δει την επιτηδευμένα ανεπιτήδευτη φωτογραφία του σε μια - δυο εφημερίδες «κύρους» της πρωτευούσης, όπως και την αφίσα του να φιγουράρει στο πάνθεον του στενού διαδρόμου του εκδοτικού οίκου δίπλα στις φίρμες, το μυθιστόρημα φιλοτεχνεί την εγχώρια λογοτεχνική σκηνή, της οποίας εκπρόσωπος είναι ένας κακομοίρης! Υπό αυτή τη γωνία, το μυθιστόρημα έχει έναν καταγγελτικό τόνο που τον διασκεδάζει η τόσο οικεία λογοτεχνική φιγούρα του πρωταγωνιστή.

Marie - Monique Robin

Φάκελος Monsanto

Ένας γενετικός εφιάλτης

Μετάφραση: Μαρία Παπαηλιάδη

Εκδόσεις: Πάπυρος

Σελ.: 560

Η Monsanto είναι μια από τις ισχυρότερες βιομηχανικές αυτοκρατορίες του πλανήτη. Πρόκειται για εμβληματικό όνομα στην ιστορία της παγκόσμιας αγροχημείας και αυτή η τεράστια βιομηχανία πρωταγωνιστεί με δραματικό τρόπο σε αυτό το βιβλίο, μιας και από μια σειρά σφαλμάτων έθεσε στην κυκλοφορία προϊόντα άκρως επιβλαβή για την υγεία των ανθρώπων αλλά και για το περιβάλλον. Μέσα από την ανάγνωση του βιβλίου, ο αναγνώστης εξάγει αβίαστα ένα πολιτικό συμπέρασμα, που δεν είναι άλλο από το ότι το κυνήγι του κέρδους στον σύγχρονο καπιταλισμό έχει γίνει αυτοσκοπός. Πράγμα που σημαίνει ότι εκμηδενίζεται μπροστά στην αναζήτηση του κέρδους κάθε άλλη αξία, ακόμα και αυτή της ζωής. Η εταιρεία κατάφερε να επιβάλει τους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς (ΓΤΟ) στην παγκόσμια γεωργία και κατανάλωση τροφίμων, εγκαθιστώντας μια νέα παγκόσμια αγροτική τάξη σε βάρος της παγκόσμιας υγείας. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν σε βάρος της καταδικαστικές αποφάσεις, η παντοδύναμη εταιρεία καταφέρνει να συγκαλύπτει αθόρυβα την εγκληματική της δράση, ενώ ορισμένα από τα προϊόντα της προκαλούν ανεπανόρθωτες ζημιές. Η εργασία αυτή της Marie - Monique Robin πρέπει να διαβαστεί σαν μια εργασία για την παγκόσμια δημόσια υγεία και έρχεται σε μια στιγμή επίκαιρη, μιας και σήμερα στη Γαλλία και σ’ ολόκληρη την Ευρώπη βρίσκεται σε εξέλιξη μια έντονη αντιπαράθεση σχετικά με τις συνέπειες των ΓΤΟ στην υγεία και το περιβάλλον. Μέσα από αδιάσειστα ντοκουμέντα αποδεικνύεται η εφιαλτική αλήθεια, ότι δηλαδή η εταιρεία γνώριζε πως κατασκεύαζε επιβλαβή για τη δημόσια υγεία προϊόντα κι όμως τα κυκλοφορούσε στο εμπόριο πλουτίζοντας από τον τροφικό εφιάλτη που δημιουργούσε στα εργαστήριά της.

Σίμος Παπαδόπουλος

Παιδαγωγική του Θεάτρου

Εκδόσεις: Αθήνα 2010

Σελ.: 676

Η μελέτη αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει και να σφραγίσει επιστημονικά τον νέο αυτό κλάδο των Θεατρικών Σπουδών στη χώρα μας, όπως έχει ήδη προδρομικά παρουσιαστεί από μεμονωμένες έρευνες και εργασίες, που συγκροτούν τη σχετικά περιορισμένη μέχρι σήμερα έγκυρη ελληνική βιβλιογραφία. Αποτελεί μια εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη ανάλυση και εμβάθυνση των εννοιών που σχετίζονται με τον παιδαγωγικό ρόλο του Θεάτρου και συναπαρτίζουν τις παραμέτρους μέσα στις οποίες αναπτύσσεται το Θέατρο στο Σχολείο: θεατρικό παιχνίδι και ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού, παιχνίδι ρόλων και κοινωνικοποίηση, διερευνητική δραματοποίηση και κατανόηση του θεατρικού φαινομένου σε σχολικό περιβάλλον, θεατρική εμψύχωση και ρόλος του εκπαιδευτικού, αυτοσχέδια έκφραση και επικοινωνία. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη της συμβολής του θεάτρου ως διδακτικής μεθοδολογίας στη σχολική τάξη και προτείνονται βασικές θεατρο-παιδαγωγικές μέθοδοι προς αξιοποίηση από τον εκπαιδευτικό, ενώ εξίσου σχολιάζεται η ένταξη της θεατρικής αγωγής στο ευρύτερο curriculum της Α/θμιας εκπαίδευσης. Η ιδιαίτερη συμβολή του βιβλίου στη θεατρο-παιδαγωγική πράξη συνίσταται στην αναλυτική παρουσίαση εκατόν τριάντα παιχνιδιών και ασκήσεων και έντεκα μικρών ιστοριών, που αναπτύσσονται ως εφαρμοσμένα θεατρικά παιχνίδια, ενώ προτείνονται ενδεικτικά παραστασιακά δρώμενα στη σκηνή και στη φύση και εφαρμοσμένα εργαστήρια θεατρικού παιχνιδιού και διερευνητικής δραματοποίησης. Η μελέτη αυτή, καρπός πολυετούς συστηματικής έρευνας, έρχεται να σηματοδοτήσει τον νέο κλάδο της Παιδαγωγικής του Θεάτρου και να αποτελέσει βιβλίο αναφοράς για κάθε ενδιαφερόμενο για την αξιοποίηση του Δράματος και του Θεάτρου στην Εκπαίδευση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ…

Καρολίνα Μέρμηγκα / Σήμερα δεν θα πεθάνω / Διηγήματα / Εκδόσεις: Μελάνι / Σελ.: 169

Λένα Κιτσοπούλου / Μεγάλοι Δρόμοι / Μυθιστόρημα / Εκδόσεις: Μεταίχμιο / Σελ.: 232

Νίκη Μαραγκού / Γεζούλ / Μυθιστόρημα / Εκδόσεις: Εστίας / Σελ.: 209

Αγαθή Δημητρούκα / Πουλάμε τη ζωή, χρεώνουμε τον θάνατο / Μυθιστορηματική αυτοβιογραφία / Εκδόσεις: Πατάκη / Σελ.: 240

Ξενοφών Μπρουντζάκης [xenofob@gmail.com]

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.