search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 01:49
MENU CLOSE

Βαρομετρικό χαμηλό…

19.12.2010 16:35
Βαρομετρικό χαμηλό... - Media

Τα πιο «παγωμένα» Χριστούγεννα της τελευταίας δεκαετίας περνούν τα εμπορικά καταστήματα, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες τους.

Τα πιο «παγωμένα» Χριστούγεννα της τελευταίας δεκαετίας περνούν τα εμπορικά καταστήματα, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες τους.

Τη χαμηλή αγοραστική κίνηση οι επαγγελματίες την αποδίδουν κυρίως στην οικονομική δυσπραγία των νοικοκυριών, που δεν επιτρέπει έξοδα. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι οι καταναλωτές δεν προβαίνουν σε αγορές ούτε με πιστωτικές κάρτες, κάτι που τα περασμένα χρόνια ήταν σύνηθες φαινόμενο κατά την εορταστική περίοδο.

Tα φετινά Χριστούγεννα, όπως λένε οι έμποροι, θα είναι «φτωχότερα» κατά περίπου 3 δισ. ευρώ, καθώς τόσα είναι τα χρήματα που υπολογίζεται ότι κόπηκαν φέτος από επιδόματα και δώρα μισθωτών και συνταξιούχων.

Για ν’ αντιμετωπίσουν την κρίση, ρίχνουν τις τιμές έως 30% σε ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια και καλλυντικά, αφού οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων προχωρούν σε πρόωρες εκπτώσεις εν όψει των Χριστουγέννων, σε μία προσπάθεια να τονώσουν την κίνηση στην αγορά.

Οι προσφορές φαίνεται να αποτελούν μονόδρομο για τους περισσότερους, καθώς ο Δεκέμβριος είναι ο πιο σημαντικός μήνας του έτους για το λιανεμπόριο, αφού σε αρκετούς κλάδους πραγματοποιείται το 25% έως 50% του ετήσιου τζίρου.

Και δεν φτάνει μόνο η μειωμένη αγοραστική κίνηση, οι έμποροι έχουν να αντιμετωπίσουν και την επέλαση των κινέζικων καταστημάτων, που κατέχουν πλέον ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς.

Η κίνηση στην αγορά σε τίποτα δεν θυμίζει Χριστούγεννα. Ο κόσμος αρκείται σε μια βόλτα για να δει βιτρίνες και να χαρεί, την ίδια ώρα που υπάλληλοι ακόμη και μεγάλων πολυκαταστημάτων κάθονται άπραγοι και τα ταμεία μένουν άδεια.

Σύμφωνα με έρευνα της διεθνούς εταιρείας Deloitte σε 20.000 καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη, οι Έλληνες θα διαθέσουν κατά την περίοδο των Χριστουγέννων το μικρότερο ποσό (μόλις 410 ευρώ), ενώ ο μέσος Ευρωπαίος καταναλωτής αναμένεται να διαθέσει 590 ευρώ. Έλληνες και Ιρλανδοί καταναλωτές, σε ποσοστό 56% και 43% αντίστοιχα, θα ξοδέψουν λιγότερα χρήματα και σε φαγητό και ποτό.

Παράλληλα, οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα με μεγάλη χρηστική αξία, και αυτό είναι ένα φαινόμενο που προέκυψε ως αποτέλεσμα της κρίσης του 2008.

Πράγματι, 4 στους 5 Έλληνες δήλωσαν ότι φέτος τα Χριστούγεννα θα αγοράσουν δώρα με μεγαλύτερη χρηστική αξία, ενώ σκοπεύουν να αγοράσουν λιγότερα δώρα για μικρότερο αριθμό ανθρώπων, αποφεύγοντας τις ακριβές επιλογές και εστιάζοντας στις ειδικές προσφορές.

Αναφορικά με τα δώρα προς ενηλίκους, οι Έλληνες συγκαταλέγονται μεταξύ των λίγων Ευρωπαίων που ιεράρχησαν τα ρούχα και τα παπούτσια ως τα πιο επιθυμητά δώρα για τα φετινά Χριστούγεννα (59%).

Στην υπόλοιπη Ευρώπη οι δωροεπιταγές φαίνεται να κερδίζουν συνεχώς έδαφος, αφού πλέον κατέχουν την πρώτη θέση ανάμεσα στα πιο επιθυμητά δώρα σε 5 χώρες. Πάντως, το πιο σύνηθες δώρο στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη γηραιά ήπειρο παραμένουν τα καλλυντικά.

Τέλος, οι γονείς σε Ελλάδα και Ευρώπη προτίθενται να αγοράσουν εκπαιδευτικά δώρα για τα παιδιά τους σε ποσοστό 56% και 48% αντίστοιχα, γεγονός που αντανακλά την αγωνία τους να «θωρακίσουν» την επόμενη γενιά για ένα δύσκολο μέλλον.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 01:43