search
ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 23:41
MENU CLOSE

Η διευθυντική ανικανότητα αιτία παραίτησης εργαζομένων

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 1859
08-04-2015
14.04.2015 03:00
pod_0804_033_cmyk.pdf_-_adobe_acrobat_pro_extended_0.jpg

Οι άνθρωποι δεν εγκαταλείπουν τις δουλειές τους, αλλά τα αφεντικά τους! Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει έρευνα της Gallup, η οποία βρήκε πολύ μεγάλη αλήθεια σε αυτό το συνηθισμένο κλισέ.

Ο μόνος λόγος για να παραιτηθείς από τη δουλειά σου είναι το κακό και ατάλαντο αφεντικό σου

Οι άνθρωποι δεν εγκαταλείπουν τις δουλειές τους, αλλά τα αφεντικά τους! Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει έρευνα της Gallup, η οποία βρήκε πολύ μεγάλη αλήθεια σε αυτό το συνηθισμένο κλισέ.
 
Σύμφωνα με την έρευνα, 7.200 ενήλικοι ομολόγησαν ότι εγκατέλειψαν τη δουλειά τους επειδή έως έναν βαθμό δεν άντεχαν το αφεντικό τους. Με μία λέξη: Τι χρειάζονται οι υπάλληλοι από τον διευθυντή ή τον ιδιοκτήτη της εταιρείας όπου εργάζονται; Επικοινωνία…
Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ότι οι διευθυντές που είχαν τακτική επαφή με τους υπαλλήλους τους – μέσω συσκέψεων – τους έκαναν να αισθάνονται χρήσιμοι και σημαντικοί με αποτέλεσμα να γίνονται ακόμα πιο ενθουσιώδεις με τη δουλειά τους. Οι υπάλληλοι είπαν στην έρευνα ότι θέλουν να είναι σε καθημερινή επαφή με τους ανωτέρους τους – και όχι μόνο για να θέσουν καινούργιους στόχους στις πωλήσεις ή για μία νέα παρουσίαση προϊόντος.
 
Θέλουν επίσης από τους διευθυντές να νοιάζονται για την προσωπική ζωή των υπαλλήλων τους…
Περισσότεροι από τους μισούς εργαζόμενους, ένα ποσοστό 54%, έδωσαν θετική απάντηση στη διατυπωμένη πρόταση της έρευνας. «Νιώθω ότι θα ήθελα να μπορώ να θέσω στον διευθυντή μου όποια ερώτηση επιθυμώ». Το ένα τέταρτο όσων ερωτήθηκαν απάντησαν ότι δεν αισθάνονται άνετα να μιλήσουν για πολύ προσωπικά ζητήματα με το αφεντικό τους.
Επισήμαναν, όμως, ότι οι υπάλληλοι που νιώθουν την ελευθερία να επικοινωνήσουν ανοιχτά με τον ανώτερό τους για οποιοδήποτε ζήτημα του έχουν και περισσότερη εμπιστοσύνη…
 
Δεν ξέρουν τι θέλουν
Ένας άλλος τομέας που – σύμφωνα με την ίδια έρευνα – επιδέχεται βελτίωσης είναι η επιλογή επαγγελματικών προτεραιοτήτων και στόχων. Οι εργαζόμενοι νιώθουν πολλές φορές ότι δεν παίρνουν από τους διευθυντές τους ή τους επικεφαλής των τομέων τους τις σωστές κατευθύνσεις και οδηγίες για τι ακριβώς περιμένει η εταιρεία από εκείνους.
Ουσιαστικά μόνο το 12% των υπαλλήλων υποστήριξε ότι ο διευθυντής τους έθεσε σωστά τις προτεραιότητες του τομέα τους.
«Η διαύγεια των προσδοκιών είναι ίσως το πιο βασικό συστατικό που θέλει ο εργαζόμενος και το πιο ζωτικό στοιχείο για να φθάσει ακόμα και στη μέγιστη απόδοση της παραγωγικότητάς του», αναφέρει η εταιρεία Gallup στην αναφορά της.
 
Οι εργαζόμενοι δίνουν επίσης μεγάλη έμφαση στην ευθύνη. Για όσους η δουλειά είναι βασική προτεραιότητα στη ζωή τους, η απόδοση της ηθικής ικανοποίησης στον επιμελή υπάλληλο και του καταλογισμού ευθυνών στον τεμπέλη αποτελεί κομβικό σημείο στη σχέση του επικεφαλής με τον υφιστάμενό του.
Αποκαλυπτικό είναι επίσης ότι μόνο τρεις στους δέκα διευθυντές έχουν φυσικό ταλέντο να διευθύνουν. Η εταιρεία που διενήργησε την έρευνα υποστηρίζει ότι υπάρχουν πραγματικά πολύ λίγοι άνθρωποι που έχουν την έμφυτη ικανότητα να δημιουργούν κίνητρα στους εργαζόμενους και να τους κάνουν να ξεπερνούν μόνοι τους τα εμπόδια που εμφανίζονται, δημιουργώντας αυτό που θα αποκαλούσαμε «κουλτούρα της υπευθυνότητας»…
Αυτοί οι χαρισματικοί άνθρωποι έχουν την ικανότητα να χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς προκαταλήψεις για το καλό της ομάδας τους και κατ’ επέκταση της εταιρείας για την οποία εργάζονται.
 
Απόρριψη με την πρώτη
Δυστυχώς η θλιβερή διαπίστωση ότι μόνο το 10% των μάνατζερ ή των διευθυνόντων συμβούλων έχουν όλα αυτά τα ταλέντα μαζεμένα και το 20% κάποια από αυτά, τα οποία μπορούν και να διδάξουν σε άλλους, δεν οδηγεί σε ένα θετικό συμπέρασμα την έρευνα.
Άλλο ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που θέτει η έρευνα στις σχέσεις προϊσταμένων και υφισταμένων είναι η απόρριψη. Όταν ένας υπάλληλος ξεκινά για πρώτη φορά σε έναν τομέα ή έρχεται από άλλον και θέλει χρόνο για να προσαρμοστεί, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να νιώθει την απόρριψη από τον ανώτερό του στην ιεραρχία.
 
Την ίδια στιγμή ούτε ο υπάλληλος πρέπει να παίρνει προσωπικά μία απόρριψη από έναν πελάτη σκεπτόμενος ότι αυτό θα έχει επίπτωση στη δουλειά του και κατ’ επέκταση στον τρόπο με τον οποίο τον βλέπει το αφεντικό του.
«Αντί να κλαίει τη μοίρα του, ένας υπάλληλος θα πρέπει να βρει έναν νέο τρόπο να προσεγγίσει τους πελάτες του ή το κοινό του χωρίς να το βάζει κάτω. Από την άλλη πλευρά ένας ταλαντούχος μάνατζερ θα πρέπει να ενθαρρύνει τον υπάλληλο, που έχει την πρώτη αποτυχία, δίνοντας τις σωστές κατευθύνσεις και οδηγίες για να βελτιωθεί και να εισπράξει στο τέλος ένα θετικό αποτέλεσμα», καταλήγει η έρευνα της Gallup…
google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 23:40