search
ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 15:33
MENU CLOSE

Ευκαιρίες για εξαγωγική δραστηριότητα ελληνικών επιχειρήσεων στην Ιαπωνία

07.05.2015 10:14
Εξαγωγείς: Νέο ιστορικό ρεκόρ αναμένει ο κλάδος για το 2017 - Media

Αυξημένες oι ευκαιρίες επιχειρηματικής δραστηριοποίησης ελληνικών εταιρειών στην Ιαπωνία λόγω της σταθερά φθίνουσας πορείας της αγροτικής παραγωγής. 

 

Περίπου 100 πλοία ελληνικής πλοιοκτησίας εκτιμάται ότι βρίσκονται υπό ναυπήγηση σε ιαπωνικά ναυπηγεία και θα καθελκυσθούν εντός του 2015.

Η αξία τους υπολογίζεται σε περίπου 8 δισ. δολ. ενώ ο αριθμός και η αξία του συνόλου των παραγγελιών είναι κατά πολύ υψηλότεροι. Γεγονός ωστόσο παραμένει ότι στα ελληνόκτητα πλοία που ναυπηγούνται στην Ιαπωνία δεν τοποθείται καθόλου ελληνικός εξοπισμός με αποτέλεσμα η ελληνική οικονομία να μην έχει απολύτως κανένα αντισταθμιστικό όφελος.

Αυτό σημειώνεται στον επικαιροποιημένο “Οδηγό για το Επιχειρείν στην Ιαπωνία” του Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβεία της Ελλάδας στο Τόκυο όπου αναφέρεται επίσης ότι υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός ελληνικών εταιρειών παραγωγής ναυτιλιακού εξοπλισμού τα προϊόντα των οποίων είναι διεθνώς ανταγωνιστικά σε όρους ποιότητας/τιμής και συνεπώς μπορούν να αξιολογηθούν και να περιληφθούν στους καταλόγους προμηθευτών των ιαπωνικών ναυπηγείων.

Οι λόγοι για τους οποίους δεν συμβαίνει αυτό κατά την άποψη της υπηρεσία της πρεσβείας είναι οι εξής:

– ​δεν έχει ασκηθεί πίεση από τα συλλογικά όργανα των Ελλήνων πλοιοκτητών προς τα ιαπωνικά ναυπηγεία

– ​αδιαφανής τρόπος λειτουργίας συστήματος προμηθειών των ιαπωνικών ναυπηγείων, τα οποία προτιμούν να προμηθεύται εξοπλισμό από εταιρείες συνδεδεμένες με οποιονδήποτε τρόπο με τον επιχειρηματικό όμιλο στον οποίο ανήκουν

– ​αργή διαδικασία λήψης αποφάσεων εντός των ιαπωνικών ομίλων σε ό,τι αφορά την σύναψη συμφωνιών με νέους συνεργάτες

– ​περιορισμένη παραγωγική βάση ναυτιλιακού εξοπλισμού στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ακόμη ότι όλοι οι μεγάλοι ιαπωνικού όμιλοι που διαθέτουν       ναυπηγικές μονάδες διατηρούν γραφείο αντιπροσωπείας στην Ελλάδα με στόχο την προσέλκυση παραγγελιών.

Ευκαιρίες για τις ελληνικές εταιρείες στην Ιαπωνία

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στο Τόκυο συγκεντρώνει το ενδιαφέρον εταιρειών και φορέων από τις δύο χώρες για την σύναψη επιχειρηματικών συνεργασιών. Η παροχή συνδρομής προς τις ελληνικές εταιρείες περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την παροχή ενημερωμένων καταλόγων εταιρειών ανά κλάδο/προϊόν, την σύνταξη κλαδικών μελετών, την εξασφάλιση εξατομικευμένων επιχειρηματικών συναντήσεων, την διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών, και την υποστήριξη της συμμετοχής σε διεθνείς εμπορικές εκθέσεις. Σύμφωνα με την εκτίμηση του γραφείου κλάδοι με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη χώρα μας είναι οι εξής:

– τρόφιμα και ποτά

– προϊόντα προσωπικής φροντίδας

– φαρμακευτικά και παραφαρμακευτικά προϊόντα

– δομικά υλικά (μάρμαρο, μονωτικά υλικά, χρώματα, προϊόντα αλουμινίου)

– γούνες και συναφή προϊόντα

– κόσμημα

– προϊόντα υψηλής τεχνολογίας

– ναυτιλιακός εξοπλισμός

Αγροτικά προϊόντα – τρόφιμα και ποτά

Αυξημένες ευκαιρίες επιχειρηματικής δραστηριοποίησης λόγω της σταθερά φθίνουσας πορείας της αγροτικής παραγωγής. Συνεπεία αυτού, το 60% των αναγκών σε τρόφιμα ή πρώτες ύλες τροφίμων καλύπτεται από εισαγωγές. Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω της διαρκούς γήρανσης του πληθυσμού και μείωσης του ενεργού αγροτικού πληθυσμού Η αγορά τροφίμων της Ιαπωνίας αποτελεί την 2η σημαντικότερη παγκοσμίως. Τα τρόφιμα αποτελούν την τρίτη σημαντικότερη κατηγορία εισαγομένων προϊόντων στην Ιαπωνία (ως προς την αξία).

Θετικές προοπτικές εισόδου στην ιαπωνική αγορά παρουσιάζουν τα εξής προϊόντα:

– κατεψυγμένα λαχανικά (καλαμπόκι, αρακάς, φασολάκια, κλπ)

– ελαιόλαδο, βρώσιμες ελιές

– γαλακτοκομικά

– κονσερβοποιημένα τρόφιμα (ροδάκινα, κ.λ.π.)

– έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα και μικρο-γεύματα (σνακ)

– μέλι

– ειδικές κατηγορίες προϊόντων, όπως μαστίχα Χίου, κρόκος Κοζάνης και αυγοτάραχο Μεσολογγίου

– βιολογικά προϊόντα των ανωτέρω κατηγοριών

Προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Η Ιαπωνία είναι η δεύτερη, μετά τις Η.Π.Α. αγορά καλλυντικών παγκοσμίως, με ετήσιες εισαγωγές που ξεπερνούν σε αξία το 1,2 δισ. ευρώ. Ελληνικά ποιοτικά καλλυντικά, μπορούν να γνωρίσουν επιτυχία στην σχετική ιαπωνική αγορά. Παρουσία διαθέτουν ήδη η εταιρεία ΚΟΡΡΕΣ μέσω του εντόπιου διανομέα “Fits Corporation KK” και η εταιρεία Apivita μέσω θυγατρικής της εταιρείας διανομών και δικτύου 10 καταστημάτων.

Δομικά υλικά – Μάρμαρο

Τα σύγχρονα κτήρια είναι υψηλών απαιτήσεων και αισθητικής με αποτέλεσμα να υπάρχουν θετικές προοπτικές για συγκεκριμένους υποκλάδους, όπως αλουμίνιο, μάρμαρο, προϊόντα πέτρας, κ.λ.π. Στα σύγχρονα ιαπωνικά κτήρια γίνεται ευρεία χρήση τέτοιων υλικών, τα οποία είναι ιδιαιτέρως προσφιλή. Ιδίως ως προς το αλουμίνιο, δυνατότητες υπάρχουν, επίσης, σε ό,τι αφορά την εξαγωγή του σε ημικατεργασμένη μορφή για την αυτοκινητοβιομηχανία και για άλλες βιομηχανικές χρήσεις. Ιδίως ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων Τόκυο – 2020, παρουσιάζονται ευκαιρίες λόγω των κατασκευαστικών έργων που απαιτούνται.

Γούνες

Υπάρχουν πολύ θετικές προοπτικές δεδομένου του εισοδηματικού επιπέδου, την χαμηλή μέση χειμερινή θερμοκρασία και το χαμηλό επίπεδο αντιδράσεων στα προϊόντα γουνοποιίας.

Κόσμημα

Η ιαπωνική αγορά επιζητά προϊόντα υψηλής αισθητικής και αντίστοιχης ποιότητας και κόστους. Ιδιαίτερες προοπτικές έχει το κόσμημα (παραδοσιακό και σύγχρονο). Η εταιρεία Folli-Follie” διαθέτει περισσότερα από 80 σημεία πώλησης.

Προϊόντα υψηλής τεχνολογίας

Δεδομένου του υψηλού επιπέδου τεχνολογικής εξέλιξης της ιαπωνικής βιομηχανίας, όλα τα ελληνικά προϊόντα που ενσωματώνουν καινοτομία ή υψηλή τεχνολογία έχουν καλή προοπτική εισόδου (π.χ. εξειδικευμένο λογισμικό, προϊόντα οπτικής βιομηχανίας, εξειδικευμένοι ημιαγωγοί, κ.λ.π.). Σημαντικές δυνατότητες υπάρχουν ιδίως για εξειδικευμένο λογισμικό που δεν απευθύνεται στον τελικό καταναλωτή αλλά σε ιαπωνικούς τεχνολογικούς ή βιομηχανικούς ομίλους και είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη ή λειτουργία των δικών τους προϊόντων.

Τάση για τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον

Το σύνολο των ενεργειακών αναγκών της χώρας είναι εισαγόμενο, ιδίως μετά τον καταστροφικό σεισμό, το τσουνάμι και το πυρηνικό δυστύχημα της Fukushima (Μάρτιος 2011) που οδήγησε στην παύση λειτουργίας του συνόλου των σταθμών πυρηνικής ενεργείας. Αυτό το γεγονός επιτάχυνε την στροφή της χώρας προς τεχνολογίες μεγαλύτερης ενεεργειακής απόδοσης και φιλικότερες προς το περιβάλλον. Η διασφάλιση των ενεργειακών αναγκών της χώρας αποτελεί υψηλή προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής. Κατά συνέπεια, η παραγωγή ενεργείας με χαμηλούς ρύπους και η εξοικονόμηση ενεργείας με χρήση έξυπνων τεχνολογιών παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυνατότητες.

Υψηλή καταναλωτική δαπάνη

Οι ιάπωνες καταναλωτές απαιτούν ποιότητα και δαπανούν μεγαλύτερο ποσοστό του διαθεσίμου εισοδήματός τους για καταναλωτικά αγαθά από ό,τι συμβαίνει σε άλλες ανεπτυγμένες αγορές. Εταιρείες που έχουν ιστορία, επωμίζονται το βάρος μίας κληρονομιάς, έχουν μία ιστορία να διηγηθούν και στηρίζονται στην αυθεντικότητα και την πρωτοτυπία των προϊόντων τους ή των εμπορικών σημάτων τους αντιμετωπίζονται με ευμένεια. Η ιαπωνική αγορά είναι άκρως ανταγωνιστική αγορά. Οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να προσαρμόσουν τα προϊόντα σας για να ταιριάζουν με τις τοπικές συνήθειες ή γεύσεις. Εταιρείες που θα επιχειρήσουν να προσεγγίσουν τους ιάπωνες αγοραστές με υπεροψία, ασχέτως του αν αυτή είναι βάσιμη, θα αντιμετωπίσουν περισσότερες δυσκολίες σε σύγκριση με εκείνες που θα υιοθετήσουν μία στρατηγική σταδιακής προσέγγισης και προσαρμογής στις τοπικές συνθήκες με ευγένεια, επιμονή και συνέπεια.

Κοινωνία που γηράσκει

Η Ιαπωνία αποτελεί μία από τις ταχύτερα γηράσκουσες κοινωνίες παγκοσμίως. Υπολογίζεται ότι 2055 τουλάχιστον το 40% του πληθυσμού θα έχει ηλικία άνω των 65 ετών, εν συγκρίσει με το 23% το 2010. Αυτή η εξέλιξη δημιουργεί ευκαιρίες σε διάφορους κλάδους, όπως:

• Προϊόντα αντιγήρανσης

• Φάρμακα και παραφαρμακευτικά προϊόντα

• Ιατρικός εξοπλισμός

• Παροχή υπηρεσιών υγείας.

Ολυμπιακοί Αγώνες Τόκυο 2020

Η Ιαπωνία διαθέτει ισχυρή εγχώρια βιομηχανία και σοβαρή εμπειρία στην διοργάνωση αθλητικών διοργανώσεων διεθνούς επιπέδου. Η Ελλάδα ως το λίκνο των ολυμπιακών αγώνων αναμένεται να βρεθεί στο προσκήνιο της επικαιρότητας για όλη την περίοδο έως το 2020. Αυτό θα δημιουργήσει ευκαιρίες προβολής και ανάπτυξης συνεργασιών καθώς και διεύρυνσης του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 15:31