search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 22:51
MENU CLOSE

Η «Σαλώμη», ή η νίκη του κακού στο Φεστιβάλ Αθηνών (Photos)

29.06.2015 13:57
Η «Σαλώμη», ή η νίκη του κακού στο Φεστιβάλ Αθηνών (Photos) - Media

Η «Σαλώμη», ένα μπαρόκ δράμα βασισμένο σε ένα ορατόριο του Αλεσσάντρο Στραντέλλα, ανεβαίνει «διά χειρός» Νίκου Καραθάνου (σκηνοθεσία) και Μάρκελλου Χρυσικόπουλου (μουσική διεύθυνση)  από σήμερα, Δευτέρα, έως και τις 2 Ιουλίου στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν της οδού Φρυνίχου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών

 

Η «Σαλώμη», ένα μπαρόκ δράμα βασισμένο σε ένα ορατόριο του Αλεσσάντρο Στραντέλλα, ανεβαίνει «διά χειρός» Νίκου Καραθάνου (σκηνοθεσία) και Μάρκελλου Χρυσικόπουλου (μουσική διεύθυνση)  από σήμερα, Δευτέρα, έως και τις 2 Ιουλίου στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν της οδού Φρυνίχου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών,  με το καταξιωμένο μπαρόκ συγκρότημα «Latinitas Nostra». Στη σημερινή της εκδοχή – μπαρόκ όπερα-  συμμετέχουν 13 μουσικοί, 5 τραγουδιστές και 20 ηθοποιοί.

Λίγο πριν την πρεμιέρα μιλήσαμε με τον υπεύθυνο για τη μουσική τσεμπαλίστα  Μάρκελλο Χρυσικόπουλο:

– Γιατί Σαλώμη σήμερα;

-Γιατί πρέπει ενίοτε να αφήνουμε το “κακό” να νικάει και επί σκηνής, Γιατί είναι από τα ελάχιστα έργα της εποχής που τελειώνει με ένα ερωτηματικό και όχι με ένα θαυμαστικό. Γιατί, όπως και στη ζωή – αλλά και στην Στέψη της Ποππαίας παρεπιπτόντως, το τελευταίο ντουέτο φέρει τους πρωταγωνιστές να λένε τα ίδια ακριβώς λόγια, εννοώντας όμως κάτι εντελώς διαφορετικό.

-Πώς  “δένετε” μεταξύ σας;

-Έχουμε άλλους ρυθμούς δουλειάς, άλλες εμμονές, άλλα ανακλαστικά, το ίδιο όμως μεράκι.

-Αγγίζει τον θεατή το μπαρόκ;

-Συνήθως βάζω και λίγο το χέρι μου.

Πρόκειται για ένα «ερωτικό ορατόριο» – όρος που χρησιμοποιήθηκε από μουσικολόγους για τα μουσικά δράματα με ερωτικές πτυχές που βασίζονται σε ιστορίες της Βίβλου, των Αποκρύφων ή των Βίων αγίων, προκειμένου να δώσουν στους ακροατές εκείνης της εποχής ηθικά διδάγματα σε ένα ουσιαστικά οπερατικό πλαίσιο. Μια σκηνική παραγωγή-σταυροδρόμι ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση. Ο Αλεσσάντρο Στραντέλλα (Ο Καραβάτζιο της μουσικής) , μιας και ο δικός του βίος υπήρξε εξίσου περιπετειώδης και σκοτεινός, αφού τέλειωσε τη ζωή του στα 37 του χρόνια με ένα στιλέτο στην πλατεία σε μια πλατεία της Γένοβας, έγραψε το μπαρόκ ορατόριο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής πριν από 400 χρόνια.

Το 1959, στην Περούτζια το ρόλο της Σαλώμης ερμήνευσε η Μαρία Κάλλας.

Ο Στραντέλλα είναι ένας συνθέτης που εισήγαγε πολλές καινοτομίες στην ιστορία της μουσικής.  Και η Σαλώμη, μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, διότι δεν τελειώνει με κάποιο ηθικό δίδαγμα. Υπάρχει λαγνεία, αιμομιξία, εξουσία, αλλά το έργο τελειώνει με ένα   «γιατί».  

INFO

Σαλώμη: Μυρσίνη Μαργαρίτη 
Ιωάννης Βαπτιστής: Νίκος Σπανός, (cover: Σταμάτης Παυλούς)
Ηρώδης: Μάριος Σαραντίδης
Σύμβουλος: Jason Darnell, (cover: Χρήστος Κεχρής)
Ηρωδιάδα- μητέρα:  Μαρία Παλάσκα

 

Βοηθός Σκηνοθέτις: Αγγέλα Σαρόγλου

Σκηνικά: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου

Κοστούμια: Nicolas Musin

Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν-Φρυνίχου 14, Πλάκα, Ώρα έναρξης: 9μμ, Τιμές εισιτηρίων: 25€, 20€ (μειωμένο), 15€ (φοιτητικό), 5€ (άνεργοι, ΑΜΕΑ), Τηλ.: 210 32 22 464

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 22:51