18/01/2019 04:53:44
20.11.2009

Η Άννα έχει... σχέδια

Η Άννα έχει... σχέδια - Media

Στο υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έχουν «πέσει» με τα μούτρα στη δουλειά τώρα τελευταία. Η Διαμαντοπούλου σκοπεύει να… μακροημερεύσει στην υπουργική καρέκλα και προσπαθεί, όπως μπορεί, να βρει την απαραίτητη συναίνεση ούτως ώστε τα σχέ- διά της για την εκπαίδευση να εφαρμοστούν με τις… λιγότερες δυνατές κοινωνικές αντιδράσεις.

Προς το παρόν τα πλάνα του υπουργείου βρίσκονται σε επίπεδο εξαγγελιών και ένα από αυτά που κατά καιρούς έχει συζητηθεί, προκαλώντας μεγάλες αντιδράσεις, είναι το Εθνικό Σύστημα Πιστοποίησης Επαγγελματικών Προσόντων.

Με λίγα λόγια, εις το όνομα του εκσυγχρονι- σμού η υπουργός θέλει να καταντήσει την πανε- πιστημιακή έρευνα έρμαιο των βιομηχάνων και των επιχειρηματιών.

Η Διαμαντοπούλου ξέρει πως εάν επιλέξει την «κατά μέτωπο» σύγκρουση με την πανεπιστημι- ακή κοινότητα στο θέμα της πιστοποίησης των σχολών και των επαγγελματικών δικαιωμάτων το μόνο που θα καταφέρει είναι να αλλάξει υπουρ- γείο, ή να… πάει σπίτι της μία ώρα αρχύτερα.

Για αυτόν τον λόγο επιλέγει πολύ προσεκτικά τους «συμμάχους» της στην επερχόμενη αντι- παράθεση με τους φοιτητές και μία σημαντική μερίδα των πανεπιστημιακών (η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ ως γνωστόν ελέγχεται από το ΠΑΣΟΚ), ενώ παράλληλα προσπαθεί να δημιουργήσει… πολιορκητικούς κριούς με απώτερο σκοπό να εισβάλουν «αναίμακτα» οι επιχειρήσεις στην εκπαίδευση.

Για την αγορά, ρε γαμώτο

Εν προκειμένω, συνομιλητές της Άννας... μας στα μεγαλεπήβολα σχέδιά της είναι όσοι έχουν αντικειμενικό συμφέρον από πανεπιστήμια πιο… φιλικά στις επιχειρήσεις, οι παραγωγικοί φορείς της Ελλάδας δηλαδή.

Στο πλαίσιο αυτού του εγχειρήματος, η υπουργός συναντήθηκε διαδοχικά με την ΕΣΕΕ, τη ΓΣΕΒΕΕ και τον ΣΕΒ, φορείς οι οποίοι θα χρησιμεύσουν πάρα πολύ στις προσπάθειες του υπουργείου:

◆ Στη συνάντηση με το προεδρείο της ΕΣΕΕ τη Δευτέρα 9/11, η Διαμαντοπούλου δήλωσε πως «καθοριστικό για όλη την οικονομία – ιδιαιτέρως για το εμπόριο και τους εργαζόμενους σε αυτό – είναι το ζήτημα του εθνικού συστήματος πιστοποίησης», ενώ τόνισε πως θα υπάρχει συνεργασία του υπουργείου με τους φορείς στα θέματα επαγγελματικής κατάρτισης.

Επίσης κατέστησε σαφές πως η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου θα έχει συμμετοχή στα όργανα τα οποία θα αφορούν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του συστήμα- τος πιστοποίησης.

◆ Αργότερα την ίδια ημέρα η Διαμαντοπούλου «τα είπε» επί του θέματος και με το προεδρείο της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Ελλάδας. Και σε αυτή τη συνάντηση η Διαμαντοπούλου έκανε ξεκάθαρο σε όλους τους τόνους ότι «είναι ανάγκη για τη χώρα ένα ενιαίο σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης με πιστοποίηση τόσο των σχολών όσο και των επαγ- γελματικών δικαιωμάτων».

Επιπρόσθετα η υπουργός στην… υπεράνθρω- πη προσπάθειά της να αποσπάσει τη συναίνεση της Συνομοσπονδίας εκθείασε τον ρόλο της ΓΣΕΕΒΕΕ λέγοντας πόσο πολύτιμος συνεργάτης είναι για το υπουργείο, ενώ έκανε λόγο για τη μεγάλη πρόκληση που ονομάζεται «σύνδεση της Παιδείας και της επαγγελματικής κατάρτισης με την αγορά εργασίας».

◆ Το αποκορύφωμα των επαφών της Διαμαντοπούλου με τους παραγωγικούς φορείς για το θέμα της Πιστοποίησης ήταν η συνάντη- ση με αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 11/11.

Η υπουργός άνοιξε διάπλατα τις πόρτες στον ΣΕΒ τονίζοντας πως «η ελληνική Παιδεία πρέπει να συνδεθεί με την κοινωνία της γνώσης και την αγορά εργασίας, παρέχοντας στους νέους πολί- τες τα εφόδια για να αντιμετωπίσουν τις δημι- ουργικές απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου».

Ιδού τα πανεπιστήμιά σας

Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, από τη μεριά του, προ- χώρησε ένα βήμα παραπέρα λέγοντας πως ο Σύνδεσμος είναι έτοιμος να υποβάλει ένα ολο- κληρωμένο πρόγραμμα «μπολιάσματος» της Παιδείας με το πνεύμα της σύγχρονης επιχειρη- ματικότητας.

Μάλιστα ο Δασκαλόπουλος έκανε ήδη τις πρώτες προτάσεις, που αφορούν ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα:

◆ Για αρχή πρότεινε την εισαγωγή του μαθή- ματος «της επιχειρηματικότητας» σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Ο πρόεδρος, όπως φαίνεται, θέλει τα παιδάκια του δημοτικού να μάθουν να ανταγωνίζονται πριν καλά καλά μάθουν να διαβάζουν και το απέδειξε αυτό, λέγοντας «πως η διδασκαλία της επιχειρηματι- κότητας δημιουργεί πρότυπα συμπεριφοράς και δράσης που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές μιας σύγχρονης δυναμικής κοινωνίας».

◆ Επιπρόσθετα προτάθηκε από πλευράς ΣΕΒ η προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημίων με σκοπό να δημιουργηθούν νέες ειδικότητες που θα ανταποκρίνονται στις επιταγές της αγοράς εργασίας.

◆ Παράλληλα «έπεσε» στο τραπέζι η αναβάθ- μιση και ο επανασχεδιασμός των προγραμμάτων για τη διά βίου μάθηση και την επαγγελματική κατάρτιση. ◆ Επίσης έγινε λόγος για την ουσιαστική λειτουργία του ΕΣΣΕΕΚΑ (Εθνικό Σύστημα Σύνδεσης της Επαγγελματικής Κατάρτισης με την Απασχόληση), δηλαδή η πρόταση του ΣΕΒ ευθυγραμμίστηκε με αυτή της Διαμαντοπούλου.

◆ Τέλος, ο Δασκαλόπουλος ζήτησε να καθιε- ρωθεί η συνεργασία των Γραφείων Διασύνδεσης και Επιχειρηματικότητας των ΑΕΙ και ΤΕΙ με τις ίδιες τις επιχειρήσεις.

Όπως πάει το πράγμα, σε λίγο οι βιομήχανοι θα διορίζουν απευθείας τους καθηγητές της αρεσκείας τους στα πανεπιστήμια…

Κινητοποιήσεις για τις προσλήψεις

Πυρ και μανία είναι οι εκπαιδευτικοί με τη Διαμαντοπούλου ύστερα από τις εξαγγελίες της για τις αλλαγές στο σύστημα προσλήψεων, ειδικά όσον αφορά την κατάργηση της προϋπηρεσίας, που προκάλεσαν αναστάτωση σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Με βάση, επιπλέον, τα όσα ανακοίνωσε η Διαμαντοπούλου, η αναπλήρωση και η ωρομισθία όχι μόνο δεν καταργούνται, αλλά αναβαθμίζονται, όπως χαρακτηριστικά λένε οι εκπαιδευτικοί, αφού οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων θα εξακολουθούν να υφίστανται αλλά μόνο μέσω ΑΣΕΠ, ενώ θα καταργηθούν οι πίνακες των αναπληρωτών από τους οποίους προέρχεται το 40% των μόνιμων διορισμών.

Στο μεταξύ, οι εκπαιδευτικοί είναι έξαλλοι και για το γεγονός ότι για το σύστημα αποσπάσεων, μεταθέσεων κ.λπ.) η υπουργός παρουσίασε εικόνα «μπάχαλου», την οποία απέδωσε μονομερώς στους εκπαιδευτικούς στοχοποιώντας τους για «βυσματικές» πρακτικές. Για να της αντιτείνει η ΔΟΕ ότι με νόμους του ΠΑΣΟΚ το 1998 και το 2002 οι αποσπάσεις πέρασαν από το ΚΥΣΠΕ στα χέρια του υπουργού και οι αποσπασμένοι έλαβαν κανονικά και με τη βούλα τα μόρια της οργανικής τους θέσης.

Τέλος, εισάγει τη δίχρονη δοκιμαστική θητεία για τον νέο εκπαιδευτικό χωρίς να γνωστοποιεί καμία λεπτομέρεια για το μετά... Ύστερα από αυτά σιγά σιγά οι εκπαιδευτικοί οργανώνονται και πάνε για μια πρώτη στάση εργασίας στις 30 του μήνα.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.