21/11/2018 19:17:55

3,5 εκατ. οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ

Ανατρέπονται όλα στη φορολογία ΙΧ - Αναλυτικά οι νέες ρυθμίσεις  - Media

 

Στα 3,5 εκατ. ανέρχεται ο αριθμός των οχημάτων που δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ, σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

Συγκεκριμένα, έως σήμερα εκκρεμεί ο έλεγχος 2,5 εκατ. Ι.Χ. αυτοκινήτων – φορτηγών και 1 εκατ. μοτοσικλετών. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία, όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα ελέγχονται στα ΚΤΕΟ με την συμπλήρωση τεσσάρων ετών από την 1η ημέρα κυκλοφορίας τους. Έκτοτε ο έλεγχος τους επαναλαμβάνεται περιοδικά κάθε δύο έτη.

Όσο καθυστερεί ένας έλεγχος ΚΤΕΟ, υπάρχει επιβάρυνση έως και το πενταπλάσιο της αρχικής αξίας του ελέγχου. Πάντως, με το νέο νόμο 4336/2015 προβλέπονται καταληκτικές ημερομηνίες διενέργειας ελέγχων ΚΤΕΟ, με απαλλαγή του 50% του προστίμου καθυστέρησης.

1η προθεσμία, έως 30/9/2015, καλούνται στα ΚΤΕΟ: οχήματα που συμπλήρωσαν 6μηνο χωρίς ΚΤΕΟ την περίοδο έως 30/6/2014, δηλαδή η μεγάλη πλειοψηφία των εκπροθέσμων.

2η προθεσμία, έως 31/10/2015: όσα συμπλήρωσαν 6μηνο χωρίς ΚΤΕΟ την περίοδο μεταξύ 1/7/2014 έως 31/12/2014.

3η προθεσμία, έως 31/11/2015: όσα συμπλήρωσαν έως 14/9/2015 6μηνο χωρίς ΚΤΕΟ εντός του 2015.

Σημειώνεται ότι όσοι προσέλθουν στα ΚΤΕΟ στις παραπάνω ημερομηνίες απαλλάσσονται από το 50% του προστίμου καθυστέρησης αξίας 65 ευρώ (ΙΧΕ).

Όσοι αμελήσουν τις παραπάνω προθεσμίες, επιβαρύνονται από 1η Ιανουαρίου του 2016, με επιπρόσθετο πρόστιμο αξίας 150 ευρώ, το οποίο θα βεβαιώνεται αυτόματα στη ΔΟΥ κάθε ιδιοκτήτη.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι για έναν έλεγχο ΙΧΕ αξίας 50 ευρώ περίπου, που ο ιδιοκτήτης θα αμελήσει να ολοκληρώσει έως 31/12/15, τότε θα επιβαρυνθεί από 1/1/16 συνολικά περίπου με 270 ευρώ, ποσό που ισοδυναμεί με αύξηση 440% επί της αρχικής αξίας.

Πλαστά δελτία ΚΤΕΟ μεταχειρισμένων οχημάτων

Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση των ΙΚΤΕΟ, τα τελευταία χρόνια, λόγω αδυναμίας ηλεκτρονικής διασταύρωσης των δελτίων ΚΤΕΟ από την πολιτεία, "παρατηρείται το φαινόμενο έκδοσης και διακίνησης πλαστών δελτίων ΚΤΕΟ". Το φαινόμενο παρουσίασε αυξητικές τάσεις με αποτέλεσμα πολλοί ανυποψίαστοι πολίτες να προσέρχονται στα ΚΤΕΟ θεωρώντας ότι είναι εμπρόθεσμοι αφού κατείχαν παλαιότερο δελτίο ΚΤΕΟ σε «ισχύ».

Όπως όμως διαπιστώθηκε μέσα από τη διαδικασία επαλήθευσης στα ΚΤΕΟ, πολλά δελτία εν ισχύ δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα καθώς δεν επαληθεύονταν ως γνήσια στη βάση του υπουργείου μεταφορών, με την οποία τα ΙΚΤΕΟ είναι σε online διασύνδεση. Τα οχήματα αυτά, στην μεγάλη πλειοψηφία τους αφορούσαν σε περιπτώσεις νέων ιδιοκτητών μεταχειρισμένων οχημάτων οι οποίοι όταν αγόρασαν το μεταχειρισμένο παρέλαβαν μαζί με το όχημα και το φάκελο στον οποίο συμπεριλαμβάνονταν πλαστό δελτίο ΚΤΕΟ. Ο κίνδυνος λοιπόν που συνεπάγεται για τους ανυποψίαστους οδηγούς είναι να θεωρούν το όχημα τους εμπροθέσμως ελεγμένο ενώ επί της ουσίας αυτό θα είναι ανέλεγκτο με αποτέλεσμα οικονομικές επιβαρύνσεις.

Τέλος τα ΙΚΤΕΟ συστήνουν στους ιδιοκτήτες οχημάτων που πραγματοποίησαν τα προηγούμενα 2 έτη τον έλεγχο ΚΤΕΟ του οχήματος τους μέσω τρίτων (διαμεσολαβητών) ή αγόρασαν μεταχειρισμένο όχημα με δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ και διαπιστώνουν ότι,

α) δεν τους χορηγήθηκε παράλληλα με το δελτίο ελέγχου ΚΤΕΟ η αντίστοιχη απόδειξη πληρωμής η οποία εκδίδεται απαρεγκλίτως από όλα τα Ι.ΚΤΕΟ, και,

β) το δελτίο ελέγχου που τους χορηγήθηκε είναι απλή φωτοτυπία ή, τα απαραίτητα στοιχεία δεν είναι εμφανή-ελλιπή ή, οι γραμμές του πλαισίου εκτυπώσεων των δελτίων φαίνονται αχνές, μη κεντραριστές ή παραποιημένες, να επικοινωνήσουν άμεσα με το φερόμενο επί του δελτίου, εκδότη ΚΤΕΟ, προκειμένου να διασταυρωθεί ότι ο αύξων αριθμός του δελτίου αφορά πραγματικά στο όχημα τους και δεν έχουν εξαπατηθεί . Για τις παραπάνω περιπτώσεις η έγκαιρη επαλήθευση των δελτίων ΚΤΕΟ έως 30/9/15 θα απαλλάξει τους ιδιοκτήτες οχημάτων από επιπρόσθετα οικονομικά βάρη αφού θα εμπίπτουν πλέον στην περίπτωση απαλλαγής του 50% του προστίμου καθυστέρησης.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.