search
ΤΡΙΤΗ 23.04.2024 09:20
MENU CLOSE

Η Volkswagen παραδέχτηκε το λάθος της

23.09.2015 13:03
Εμπλοκή στο dieselgate: Ο συμβιβασμός απέτυχε, αλλά η VW θέλει να πληρώσει - Media

Η Volkswagen, δεν άντεξε την πίεση και προφανώς ακολούθησε την συμβουλή των δικηγόρων της και παραδέχτηκε την ευθύνη της για το ειδικό λογισμικό, που φέρει μεγάλος αριθμός πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων της.

 

Η Volkswagen, δεν άντεξε την πίεση και προφανώς ακολούθησε την συμβουλή των δικηγόρων της και παραδέχτηκε την ευθύνη της για το ειδικό λογισμικό, που φέρει μεγάλος αριθμός πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων της.

Προϋπολόγισε ήδη το ποσό των 6,5 δισ. ευρώ, για να αντιμετωπίσει τις πρώτες ανάγκες από το πρωτοφανές πρόβλημα.

Η γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ ζήτησε από την VW «πλήρη διαφάνεια και γρήγορες εξηγήσεις».

Μάλιστα σε επίσημη ανακοίνωση της, δίνει μια ακόμη διάσταση σε αυτό το τόσο σημαντικό θέμα.

Αποκάλυψε ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων που έχουν το ειδικό λογισμικό στους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, ανέρχεται στα 11 εκατομμύρια. Επίσης, διευκρίνισε ότι είναι υπό εξέταση μοντέλα όλων των μαρκών που έχει στο χαρτοφυλάκιο της (Audi, Skoda, Seat και Porche).

Το θέμα ξεκίνησε όταν η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA, Environmental Protection Agency) των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι 482.000 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με τα σήματα της VW και της Audi, διαθέτουν ένα ειδικό λογισμικό που ξεπερνούσε τους ελέγχους των συσκευών μέτρησης που διαθέτει η υπηρεσία. Το ειδικό λογισμικό, μειώνει την ισχύ των κινητήρων και επιπλέον περιορίζει τους εκπεμπόμενους ρύπους, μόλις αντιληφθεί ότι γίνεται έλεγχος από ειδικά μηχανήματα.

Με αυτή την τακτική, τα γερμανικά μοντέλα κάλυπταν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν στην πολιτεία της Καλιφόρνια, μόνο όταν γινόταν έλεγχος από τα αρμόδια συνεργεία. Οι αμερικανικές αρχές έχουν ενοχληθεί κυρίως για την παραπλάνηση που έκανε η VW στις εκπομπές των οξειδίων του αζώτου (Ν0Χ), οι οποίες σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των κινητήρων της VW ήταν αυξημένες έως και 40 φορές.

Οι Αμερικανοί επισημαίνουν ότι η μεγάλη ποσότητα ρύπων και κυρίως των Ν0Χ επιβαρύνουν υπέρμετρα την υγεία των κατοίκων και είναι έξω από τα πλαίσια που καθορίζει η αυστηρή νομοθεσία τους.

Η VW πλέον κινδυνεύει να πληρώσει πρόστιμο γύρω στα 16 δισ. ευρώ. Σε δύσκολη θέση βρίσκεται και ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Μάρτιν Βίντερκορν, που δεν αποκλείεται να παραιτηθεί. Σταμάτησαν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων VW και Audi στην Αμερική και οι αντιπρόσωποι περιμένουν οδηγίες από την Γερμανία για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η μετοχή της VW, έπεσε κατά 20% την Τρίτη. Η Νότια Κορέα προτίθεται να ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων του γερμανικού ομίλου και να προβεί σε δηλώσεις.

Υπάρχουν όμως πολλά ερωτήματα, τα οποία καλείται να απαντήσει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.

– Πως κάλυπτε ένα τόσο σημαντικό θέμα που έχει σχέση με την υγεία των ανθρώπων εδώ και έξι χρόνια;

– Γιατί οι μηχανικοί της που θεωρούνται από τους καλύτερους στον κόσμο και έχουν ανακαλύψει τις περισσότερες διατάξεις αναβάθμισης των αυτοκινήτων, δεν έλυσαν το πρόβλημα με σωστό τρόπο;

– Γιατί δεν συμβουλεύτηκαν τους μηχανικούς των άλλων εταιρειών, για να μάθουν τους τρόπους μείωσης των ρύπων;

Τέλος, επειδή υπάρχει το προηγούμενο με το σκάνδαλο της Τοyota, ας περιμένουμε τα τελικά πορίσματα πριν βγάλει οποιοσδήποτε την τελική απόφαση.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 23.04.2024 09:19