20/08/2018 10:37:44

Ένα Εντευκτήριο με συγγραφείς και ωραίες ιστορίες

Ένα Εντευκτήριο με συγγραφείς και ωραίες ιστορίες - Media

 

Τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια, με το «Εντευκτήριο» και με τις εκδόσεις του Εντευκτηρίου, ο Γιώργος Κορδομενίδης αποτυπώνει τον ρυθμό της εποχής στην εγχώρια λογοτεχνία. 

Η συμβολή του στη διαμόρφωσή της είναι σημαντική, έτσι που το «Εντευκτήριο», είτε ως περιοδικό είτε ως εκδοτικός οίκος, να βρίσκεται εν δυνάμει πίσω από κάθε Έλληνα συγγραφέα, πίσω από κάθε νέα προσπάθεια, πίσω από κάθε ελληνική γραφή και την έμπνευσή της. 
 
Άνθρωπος με κλίση προς τα γράμματα, ο Γιώργος Κορδομενίδης ακολουθεί την έφεσή του με την ικμάδα εφήβου και εκείνο το πείσμα της αφοσίωσης όπου το μεράκι καθορίζει την καθημερινότητα.
 
Συνεπής και υπεύθυνος (αρετές σπάνιες στην κουλτούρα μας), δοκίμασε τα όρια του εαυτού του και των δυνατοτήτων του με ό,τι – σχετικό με τα γράμματα και τις τέχνες – ασχολήθηκε. 
 
Το «Εντευκτήριο» κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 1987 ενώ οι εκδόσεις του άρχισαν το 1990 και εξέδωσαν 54 τίτλους: 19 ποίησης, 14 πεζογραφίας, 20 δοκίμια, μελέτες, λευκώματα, καθώς και 2 CD (εκτός αυτών που συνοδεύουν διάφορα τεύχη)! 
 
Από τις εκδόσεις «Εντευκτήριο» κυκλοφορούν:
 
Καίτη Στεφανάκη
Όζα ροζ
Εκδόσεις: Εντευκτήριο 
Σελ.: 80
Τα διηγήματα της Καίτης Σεφανάκη είναι μικροί επίλογοι στην ερωτική ανάμνηση, ιστορίες για δυσδιάκριτα τραύματα και μεγάλες απώλειες αγαπημένων και προδομένων. Οι ήρωές της διαμορφώνουν τα βασικά τους χαρακτηριστικά από μια σχεδόν σωματική μνήμη – από τα κομμάτια των ανθρώπινων σχέσεων που μπορούν να αντέξουν και να εξευμενιστούν από τον χρόνο. Πρόκειται για χαρακτήρες που επανέρχονται πάντα σε κάτι ανολοκλήρωτο και ανερμήνευτο, ακροβατώντας ανάμεσα στο υπονοούμενο και το απωθημένο. Η ερωτική απορία δεν αποτελεί μόνο τον ιστό αυτής της συλλογής, αλλά κυρίως στιγματίζει την αφήγηση των ηρώων της, την ανάγκη τους για επαφή. Είναι μια σειρά από βαθιά μυστικά και φορτία που πρέπει να βρουν τον δρόμο τους στην αλήθεια, μέσα από μιαν αφοπλιστική δικαιοσύνη και συγχρόνως με ένα τρυφερό βλέμμα που διακρίνει όλες τις μεγάλες εξομολογήσεις. 
 
Ένο Αγκόλλι
Ποιητικό αίτιο
Εκδόσεις: Εντευκτήριο 
Σελ.: 62
Το «Ποιητικό αίτιο» είναι μια κλειστοφοβική πραγματεία για την οντολογία της απώλειας. Κείμενα ειδολογικά, γλωσσικά, μορφικά, και σχεδόν κυριολεκτικά ερμαφρόδιτα, κείμενα που ασφυκτιούν μέσα στην αυτοαναφορικότητά τους, κείμενα σε έναν ακατάσχετο εσωτερικό διάλογο μεταξύ τους, ιχνηλατούν την εμπειρία της ενηλικίωσης ως άθροισμα απωλειών.
Οι ακροβασίες της συλλογής μεταξύ ποίησης και πρόζας, ελληνικών και άλλων γλωσσών, χαρτογραφούν τη γεωγραφία του έρωτα, της μητρικής φιγούρας, του εαυτού, του θανάτου, της ίδιας της ποίησης.
Στον πυρήνα της μαίνεται ακέραιο το προαιώνιο δίλημμα της απώλειας: από τη μια, η βουδιστική ατραπός της εξάλειψης της επιθυμίας, που υπόσχεται ανοσία στην απώλεια· από την άλλη, η καθολική κατανάλωση, η ασφυκτική αγκαλιά σε όσα επιθυμούμε, που πολλαπλασιάζει τον μετέπειτα θρήνο. Και στο τέλος μια ενοχή που δεν ξέρουμε καν από ποια Εδέμ μάς ήρθε…
 
Τέλλος Φίλης
Ένας απλός υπάλληλος βιντεοκλάμπ
Εκδόσεις: Εντευκτήριο 
Σελ.: 80
Αν η «Αποσιωποιητική ηλικία», το πρώτο βιβλίο του Τέλλου Φίλη, ήταν μια ενδοσκόπηση στα χρόνια της κρίσης, για το τι κρατά, μέσα στον χρόνο, η μνήμη από το συναίσθημα, το «Ένας απλός υπάλληλος βιντεοκλάμπ» είναι η προσπάθεια να προσδιοριστεί ως τόπος το, έξω από το αφηγούμενο πρόσωπο, περιβάλλον και το τι απέμεινε σ’ αυτό μετά το τέλος των συναισθημάτων, ως ορισμός πατρίδας, έπειτα από τόσες απανωτές απώλειες αξιών που σκούριασαν, σαν βιντεοκασέτα πολλών απανωτών εγγραφών.
 
Θάνος Λουμπρούκος
Η εκδίκηση της Ιθάκης
Εκδόσεις: Εντευκτήριο 
Σελ.: 38
 
ΜΕΓΑΛΩΣΑ ΚΑΠΩΣ ΑΠΟΤΟΜΑ
 
Ποτέ δε χόρτασα παιχνίδια
ποτέ δεν είδα πειρατών το παλιό σεντούκι
χανόμουνα σε χάρτες σε σημεία Χ και Ψ
σε φτυάρια και σε κόκαλα
κι έβρισκα άνθρακες
 
Ποτέ δεν έπαιξα στα αλήθεια
Ινδιάνους και καουμπόηδες
έμεινα με την απορία ποιο πιστολίδι
έσφαζε στο τέλος ποιον
 
Το άλλο παραμύθι με τον πρίγκιπα
που σώζει πύργο από τη βασιλοπούλα
και τον σκοτώνει ο δράκος του
δεν κατάφερα να μάθω απέξω
 
(όπως έρχεσαι, φέρε μου λίγη νύχτα
γιατί έχω και αϋπνίες)
 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.