search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 01:10
MENU CLOSE

Έξυπνη κάρτα και τηλεματική φέρνει το 2016 στις συγκοινωνίες

28.12.2015 09:53
Όλος ο σχεδιασμός: Πώς θα επανέλθουν τα δρομολόγια Μετρό, λεωφορείων και τρένων μετά τον κορωνοϊό - Media

Τα πάνω κάτω αναμένεται να έρθουν, σε ηλεκτρονικό επίπεδο, στις αστικές συγκοινωνίες το 2016 που εξυπηρετούν καθημερινά περισσότερο από ένα εκατομμύριο επιβάτες… Ο λόγος αρχικά για την επέκταση της τηλεματικής  σε 1.100 συνολικά από τις περίπου 8.000 στάσεις- σε όλη την Αττική έως και τον Μάρτιο. 

 

Τα πάνω κάτω αναμένεται να έρθουν, σε ηλεκτρονικό επίπεδο, στις αστικές συγκοινωνίες το 2016 που εξυπηρετούν καθημερινά περισσότερο από ένα εκατομμύριο επιβάτες… Ο λόγος αρχικά για την επέκταση της τηλεματικής  σε 1.100 συνολικά από τις περίπου 8.000 στάσεις- σε όλη την Αττική έως και τον Μάρτιο. Αντιστοίχως, συστήματα τηλεματικής θα τοποθετηθούν σε περίπου 1.900 οχήματα. Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ, το οποίο, επιτρέπει στους επιβάτες να πληροφορούνται για τον ακριβή χρόνο διέλευσης των συγκοινωνιών. Σήμερα, το εν λόγω σύστημα λειτουργεί μόνο στη γραμμή 224 Καισαριανή-Δικαστήρια Ευελπίδων

Ανάδοχος της δωδεκαετούς σύμβασης του έργου είναι η Intracom IT Services – Intracom Κατασκευές, της οποίας η χρηματοδότηση προέρχεται από το ΕΣΠΑ (5 εκατ. ευρώ), το πρόγραμμα Jessica (4 εκατ.), ίδια κεφάλαια και δανεισμό από την Εθνική Τράπεζα.

Να σημειωθεί ότι η αποπληρωμή της επένδυσης, όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία, θα πραγματοποιείται τμηματικά- σε μηνιαία βάση- από τον ΟΑΣΑ. Οι καταβολές, δηλαδή, θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την καλή λειτουργία του συστήματος με αποτέλεσμα να απομειώνονται εάν, για παράδειγμα, δεν λειτουργούν 10 στάσεις.

Επόμενη καινοτομία η οποία αναμένεται να γίνει πραγματικότητα στις αστικές συγκοινωνίες είναι το έξυπνο εισιτήριο που υπολογίζεται ότι θα περιορίσει δραματικά την εισιτηριοδιαφυγή και θα ελαχιστοποιήσει τα πλαστά εισιτήρια. Πρόκειται για μια ηλεκτρονική κάρτα, δύο τύπων. Ο πρώτος τύπος θα αντικαταστήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και ο δεύτερος θα αποθηκεύει συγκεκριμένο αριθμό μετακινήσεων. Ταυτόχρονα, θα τοποθετηθούν μπάρες στα σημεία εισόδου και εξόδου στο μετρό και τον προαστιακό.

Το έργο που υλοποιεί η κοινοπραξία εταιρειών LG CNS-ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, προϋπολογισμού 94 εκατ. ευρώ, με το ποσό να προέρχεται κατά 50% από ίδια κεφάλαια και κατά το υπολειπόμενο ήμισυ από πόρους ΕΣΠΑ. Ο ανάδοχος θα έχει τη συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 χρόνια και θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Ωστόσο, μετά τα καλά νέα πάντα έρχονται και τα κακά και αυτά λένε ότι, από την 1η Ιανουαρίου, η τιμή του εισιτηρίου απλής μετάβασης θα αυξηθεί στο 1,40 ευρώ από 1,20 ευρώ, όπως προβλέπει το τρίτο. Πάντως, σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, θα αυξηθεί η χρονική διάρκεια του κομίστρου στα 90 λεπτά (όσο ήταν πριν την μείωση σε 1,30 ευρώ), ενώ δεν θα αυξηθεί η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριόριστων διαδρομών που κοστίζει σήμερα 30 ευρώ.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 00:59