ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 11:59

Πόσους πλανήτες έχει το ηλιακό μας σύστημα; Αν απαντήσετε «8», ξανασκεφτείτε το.

20.01.2016 18:50
Ανακαλύφθηκαν τα απομεινάρια μιας διαπλανητικής σύγκρουσης εξωπλανητών - Media

Μέχρι σήμερα ξέραμε ότι το ηλιακό μας σύστημα έχει 8 πλανήτες. Μια ανακάλυψη όμως, εάν ισχύει, μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα.

To ηλιακό σύστημα ενδέχεται να φιλοξενεί κι έναν ένατο πλανήτη που είναι περίπου 10 φορές μεγαλύτερος από τη Γη και βρίσκεται σε τροχιά πολύ πέρα από τον Ποσειδώνα, ο οποίος περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο σε μια απόσταση τουλάχιστον 4,5 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων, σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε σήμερα.

Υπάρχουν ενδείξεις βάσει των προσομοιώσεων που έγιναν σε υπολογιστή ότι ο μυστηριώδης πλανήτης, ο οποίος αποκαλείται «9ος πλανήτη» –εφόσον υφίσταται– θα βρίσκεται σε τροχιά περίπου 20 φορές μακρύτερα από τον Ήλιο σε σύγκριση με τη Γη, υποστηρίζουν οι αστρονόμοι του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας στην Πασαντίνα.

Προς το παρόν οι επιστήμονες δεν έχουν παρατηρήσει απευθείας τον πλανήτη.

«Πρόκειται για ένα αρκετά σημαντικό τμήμα του ηλιακού μας συστήματος που παραμένει εκεί έξω για να το ανακαλύψουμε, το οποίο είναι αρκετά συναρπαστικό» επισήμανε ο αστρονόμος Μάικ Μπράουν σε μια ανακοίνωση.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο εβδομαδιαίο τεύχος του Astronomical Journal.

Το ηλιακό μας σύστημα απαρτίζεται από τον ήλιο (κεντρικός αστέρας) τους 8 πλανήτες, (4 εσωτερικούς ή πετρώδεις: Ερμής, Αφροδίτη, Γη και Άρης, και 4 εξωτερικούς: Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας), τους περίπου 168 δορυφόρους τους, την ζώνη των αστεροειδών, πλήθος μετεωριτών, κομητών και 5 νάνους πλανήτες, τον Πλούτωνα, την Έριδα, την Δήμητρα (Ceres), τους Makemake και Haumea και είναι ένα από τα εκατοντάδες δισεκατομμύρια συστήματα του γαλαξία μας. O ήλιος μας, ένας τυπικός αστέρας μικρού μεγέθους, αποτελεί το 99.86% της συνολικής μάζας του ηλιακού συστήματος, ενώ το 0.14% καταλαμβάνεται από όλα τα υπόλοιπα αντικείμενα (πλανήτες, δορυφόροι, αστεροειδείς, μετεωρίτες και διαπλανητική ύλη), τα οποία ταξιδεύουν σε σχεδόν κυκλικές (ελλειπτικές) τροχιές γύρω από τον ήλιο.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 11:59