search
ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 08:48
MENU CLOSE

Η μακροζωία σου είναι καλή για τις… μπίζνες – Εμπορική μάχη για το target group των ηλικιωμένων που έχει το μέγεθος της Κίνας

14.04.2016 18:38
Η μακροζωία σου είναι καλή για τις... μπίζνες - Εμπορική μάχη για το target group των ηλικιωμένων που έχει το μέγεθος της Κίνας  - Media

Ειδικό οικονομικό γεροντολόγο προσέλαβε η Bank of America Merill Lynch, αναζητούνται καινοτόμα προϊόντα σε ρούχα, τρόφιμα, σινεμά, καλλυντικά 

Οι επιχειρήσεις παγκοσμίως δεν θα μπορούσαν ποτέ να διανοηθούν να αγνοήσουν την Κίνα. Είναι πάντα επικερδές να εισέρχονται σε νέες αγορές ειδικά όταν μιλάμε για 1.4 δισ. ανθρώπων.

Αλλά υπάρχει άλλη μια παγκόσμια αγορά, σχεδόν στο ίδιο μέγεθος με της Κίνας. Οι άνθρωποι άνω των 50 ετών. Από αυτούς δε, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό είναι άνω των 65.

Η οικονομία παγκοσμίως αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι οι ηλικιωμένοι άνθρωποι κρατούν την μερίδα του λέοντος του διαθέσιμου εισοδήματος. Το γεγονός ότι ο μέσος όρος ζωής ανεβαίνει, αναμένεται να αυξήσει ακόμη περισσότερο την τάση τα επόμενα χρόνια και δεκαετίες.

Μέχρι πρόσφατα, η μακροζωία ενδιέφερε κυρίως τις φαρμακευτικές εταιρίες, κάτι που φυσικά θα συνεχιστεί. Όμως και πολλοί ακόμα τομείς της οικονομίας βλέπουν ευκαιρίες ανάπτυξης λόγω των ηλικιωμένων, ακόμη και τράπεζες.

Πριν λίγα χρόνια η Bank of America Merill Lynch αναδιαμόρφωσε τον τομέα της διαχείρισης περιουσίας γύρω από τις προτεραιότητες συνταξιούχων με αρκετά προσδόκιμα χρόνια ζωής μπροστά τους. Η τράπεζα, μάλιστα, προσέλαβε ειδικό οικονομικό γεροντολόγο και πέρυσι ξεκίνησε να εκπαιδεύει οικονομικούς της συμβούλους σε ένα πρόγραμμα με την καθοδήγηση του τμήματος γεροντολογίας Πανεπιστημίου στην Ν. Καλιφόρνια.

Σκοπός να εξειδικεύσει στελέχη της στις ιδιαίτερες απαιτήσεις – φυσικές, γνωστικές και οικονομικές – που έχουν οι πιο ηλικιωμένοι πελάτες. Αν και η προσπάθεια είναι καινούργια, ο επικεφαλής των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων της τράπεζας Άντριου Ζιγκ δήλωσε ότι ήδη βοήθησε να εκτοξευθεί πέρυσι ο τομέας συνταξιοδοτικών λύσεων σε επίπεδα ρεκόρ.

Οι ευκαιρίες κέρδους που αναμένεται να δημιουργήσει ο όλο και αυξανόμενος αριθμός ηλικιωμένων αφορούν πολλές και διαφορετικές αγορές.

Το Ινστιτούτο McKinsey σε έκθεσή του το 2015 ανέφερε την μακροζωία ως μία από τις τέσσερις βασικές τάσεις που θα αναμορφώσουν τον κόσμο.

Ήδη διάφορες αγορές εξετάζουν τρόπους για να εξαπλωθούν στους ηλικιωμένους.

  • Καλλυντικά

Δεν πρόκειται για τα διαδεδομένα καλλυντικά αντιγήρανσης που πρακτικά πωλούνται σε σχεδόν όλες τις ηλικίες, αλλά για εξειδικευμένα προϊόντα, όπως για παράδειγμα, για τα δερματικά προβλήματα (π.χ. φαγούρα, κοκκινίλες κλπ.) που παρουσιάζουν οι ηλικιωμένοι  άνθρωποι.

  •  Ρούχα

Νέες εταιρίες ρούχων που θα επικεντρώνονται στον σχεδιασμό πάνω στις ανάγκες των ηλικιωμένων που το σώμα και η γραμμή τους αλλάζει.

  • Φαγητό

Ρεστοράν με ειδικά υγιεινά μενού και σνακ που θα βοηθούν τους ηλικιωμένους (π.χ. για να κοιμούνται καλύτερα).

  • Κινηματογράφος

Ταινίες που θα απευθύνονται περισσότερο σε ηλικιωμένους και θα επικεντρώνονται σε ένα στόρι κι όχι στα ειδικά εφέ ή στις καταιγιστικές σκηνές δράσης.

Ο κατάλογος δράσεων πρακτικά είναι τεράστιος. Στο εξής πολλά στην οικονομία, την κοινωνία, την εργασία θα αντιμετωπίζονται και υπό το πρίσμα της μακροζωίας. Πολλοί από τους νέους του σήμερα, άλλωστε, θα φτάσουν και τα 100 χρόνια ζωής τις επόμενες δεκαετίες.

Όμως, η μακροζωία δεν έχει να κάνει μόνο με το τι θα μπορούν οι επιχειρήσεις να πουλήσουν στους ηλικιωμένους, αλλά και με το τι θα σημαίνει το μεγάλο ποσοστό των ηλικιωμένων για το εργατικό δυναμικό σε κάθε χώρα.

Περίπου το 60% των εργαζομένων παγκοσμίως βρίσκονται σε χώρες με δημογραφικούς δείκτες που γερνούν. Παράλληλα, σε πάρα πολλές χώρες τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης ανεβαίνουν, πράγμα που σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας θα απασχολούνται.

Για τον λόγο αυτό θεωρείται ότι οι εταιρίες θα κληθούν να συνεισφέρουν με πολιτικές πρόσληψης και εξέλιξης εργαζομένων ανεξαρτήτως ηλικίας, με προγράμματα ευκαιριών επιμόρφωσης κλπ.

Ουσιαστικά οι αγορές έχουν αρχίσει ήδη να ετοιμάζονται για να πουλάνε προϊόντα σε ένα καινούργιο target group, στους ανθρώπους άνω των 80. Θεωρείται, δηλαδή, ότι η μακροζωία θα αποτελέσει μία βασική κινητήρια δύναμη για την καινοτομία, αλλά και την οικονομία τον 21ο αιώνα.

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 08:44