15/12/2018 08:37:06
25.7.2016 / ΞΕΝΟΦΩΝ Α. ΜΠΡΟΥΝΤΖAΚΗΣ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1927 στις 21-07-2016

Κυκλοφορούν με ελληνική υπογραφή

Κυκλοφορούν με ελληνική υπογραφή  - Media

 

Πριν από μερικά χρόνια είχε διενεργηθεί μια ενδιαφέρουσα έρευνα η οποία κατέληγε ότι περίπου ένας  στους δυο Έλληνες δεν διαβάζει ούτε ένα βιβλίο τον χρόνο. Αντίθετα, πολλοί είναι οι Έλληνες συγγραφείς που αναζητούν στο σχετικά διαβαστερό υπόλοιπο 50% των ομόγλωσσών  τους υποψήφιους αναγνώστες.  Φέτος είναι μια δύσκολη χρονιά για όλους και για όλα και ιδιαίτερα για τον χώρο του βιβλίου. Η παρατεταμένη κρίση έχει δημιουργήσει μια σειρά προβλημάτων, τα οποία ωστόσο δεν περιορίζουν τη γραφή ή την ποιότητα. Πολλά, δε, από τα νέα βιβλία εμπνέονται από την εποχή της κρίσης. Το τι θα βγει από αυτό, δεν θα το μάθουμε αυτό το καλοκαίρι, αλλά κάποιο από τα – ελπίζουμε ευτυχέστερα –  επόμενα…    Αυτό το καλοκαίρι, στις διακοπές σας,  μην ξεχάσετε να πάρετε μαζί σας έναν ή και περισσότερους Έλληνες συγγραφείς! 
 
Κώστας Κουτσομύτης - 
Ευάγγελος Μαυρουδής
Το κόκκινο τανγκό 
Εκδόσεις: Κέδρος
Σελ.: 565
Ένα θρίλερ που έγραψαν από κοινού ο πρόσφατα χαμένος σκηνοθέτης  Κώστας Κουτσομύτης με τον γιατρό και συγγραφέα Ευάγγελο Μαυρουδή. Το «Κόκκινο τανγκό» αποτελεί μια μυθιστορηματική ψυχογραφία του ανθρώπου που θεωρήθηκε ο «θεός» της Αριστεράς. Στις σελίδες του οι μυθιστορηματικοί χαρακτήρες συνυπάρχουν με ιστορικά πρόσωπα, όπως ο Νίκος Μπελογιάννης, ο αρχιστράτηγος του Δημοκρατικού Στρατού Μάρκος Βαφειάδης, αλλά και οι γυναίκες που ερωτεύθηκαν τον Νίκο Ζαχαριάδη, η Μάνια Νοβίκοβα και η Ρούλα Κουκούλου. 
 
Βασίλης Δανέλλης
Άνθρωπος στο τρένο
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Σελ.: 132
Ένα βροχερό πρωινό του χειμώνα, σε κάποιον σιδηροδρομικό σταθμό, δυο άντρες βρίσκουν παράξενο θάνατο. Ο ένας πέφτει στις ράγες, καθώς η αμαξοστοιχία βρίσκεται ακόμα σε κίνηση, και ο άλλος σωριάζεται στην αποβάθρα. Ένας δημοσιογράφος, περιμένοντας το τρένο να συνεχίσει το δρομολόγιό του, ξεχνάει τη συνέντευξη Τύπου που οφείλει να παρακολουθήσει και εντελώς παρορμητικά στρέφεται προς την τραγωδία που εκτυλίχτηκε σχεδόν μπροστά του. Απευθύνεται σε πέντε αυτόπτες μάρτυρες: στον «κύριο με την εφημερίδα», στον μηχανοδηγό, σε μια αινιγματική γυναίκα με όμορφα μάτια και σ’ ένα νεαρό ζευγάρι. 
 
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Γραφικός χαρακτήρας
Εκδόσεις: Μεταίχμιο 
Σελ.: 178
Μια συλλογή από 67 μικρές – έως μικροσκοπικές– ιστορίες, από εκείνες που ξεπηδούν απρόσκλητες καθώς ξεφυλλίζεις, ας πούμε, το άλμπουμ με τις οικογενειακές φωτογραφίες. Ιστορίες ασπρόμαυρες, αφού φαντάζουν κιόλας μακρινές, αν και ο απόηχός τους βρίσκει τρόπο να επιβιώνει, παρηγορητικός, μέσα στη βουή και την αντάρα.  Ιστορίες αληθινές, αν και αυτό έχει ίσως τη μικρότερη σημασία˙  το προσωπικό βίωμα δεν είναι παρά η αφορμή αυτών των ακαριαίων αφηγήσεων που ψηλαφούν το αποτύπωμα μιας εποχής, με αφετηρία τα μέσα της δεκαετίας του ’60. 
 
Γιώργος Γκόζης
Γκουανό
Εκδόσεις: Πόλις 
Σελ.: 78
Πορτρέτο μιας πατρίδας, τοιχογραφία μιας εποχής, η επιτομή της σύγχρονης νεοελληνικής Ιστορίας μέσα από πέντε διαδοχικές αφηγήσεις, όπως οι κρίκοι μιας αλυσίδας. Η ζωή τριών γυναικών και δύο ανδρών και το κοινό αόρατο νήμα που τους ενώνει. Από τις μικρές τους γειτονιές μέχρι τη Μεγάλη Πολιτεία, ο Κοσμάς και η Ασπασία με τη Σταυρούλα, ο Γιώργος και η Κατερίνα, αφηγούνται το χρονικό της προσωπικής, αλλά και της συλλογικής μας ενηλικίωσης.
Το βιβλίο ακολουθεί τους χαρακτήρες σε όλη τους τη μυθοπλαστική διαδρομή, άλλοτε με ακρίβεια κι άλλοτε με οικονομία. Το «Γκουανό» δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα παραμύθι, με τα καλά κρυμμένα μυστικά του, βγαλμένα κατευθείαν από το σεντούκι της μνήμης.
 
Τηλέμαχος Κώτσιας 
Οι δεινόσαυροι των Αθηνών
Ταξίδι σε λάθος χώρα 
Εκδόσεις: Πατάκη 
Σελ.: 174
Δυο νουβέλες με κοινό θέμα τη σημερινή εποχή. Σκηνές τραγελαφικές των ημερών της κρίσης –ή και πιο πριν– με άφθονο παραλογισμό, με τη μηχανή του χρόνου απορυθμισμένη, που άλλοτε προχωράει αργά, σαν να βαλτώνει στο τέλμα της αναμονής, και άλλοτε τρέχει με εφιαλτική ταχύτητα, με τα γεγονότα να στροβιλίζονται τρελά και τους ανθρώπους να ζαλίζονται και να συγχέουν το όνειρο με τη ζωή.
 
Διαμαντής Αξιώτης
Με χίλιους τρόμους γενναίος
Εκδόσεις: Κίχλη
Σελ.: 208
Στα δεκαεννέα διηγήματα του Διαμαντή Αξιώτη, ο φόβος, στις διάφορες μορφές του, κυριαρχεί στη ζωή των ηρώων: στρατιωτών της μεθορίου, οικονομικών μεταναστών, αστέγων των συσσιτίων, ψυχικά πασχόντων, αλλά και ώριμων γυναικών που βιώνουν την τελευταία αναλαμπή του πόθου. Δέσμιοι ασφυκτικών κοινωνικών συνθηκών, εσωτερικών συγκρούσεων και διλημμάτων, αλλά και μιας υπαρξιακής αγωνίας για το μέλλον, αδυνατούν να διαρρήξουν τα δίχτυα του φόβου.  Με ποικίλες τεχνικές και αφηγηματικά μέσα, γλώσσα ζωντανή και εκφραστική, ο συγγραφέας παρακολουθεί τους ήρωές του με τρυφερότητα. 
 
Θωμάς Κοροβίνης  
Ο Κατάδεσμος                                                                                      
Εκδόσεις: Άγρα
Σελ.: 90
Κατάδεσμος είναι ο σπαρταριστός μονόλογος μιας γυναίκας απ’ τη Θεσσαλονίκη, που ύστερα από αρκετές δεκαετίες τυραννικής έγγαμης ζωής εκρήγνυται σ’ ένα σπαρακτικό και σαρκαστικό ξέσπασμα, στήνοντας απέναντί της τον σύζυγό της, στην προσωπικότητα του οποίου αποδίδει τα χειρότερα αντρικά ελαττώματα καθώς και ποικίλες άλλες παραδοξότητες. Στο λόγο της Ζηνοβίας, που έχει ύφος αποτροπιαστικό, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως αυτοκάθαρση, σκιαγραφείται στην ακραία της εκδοχή η χειρότερη εικόνα του σύγχρονου Έλληνα μέσα από συμβιβασμούς, ιδιοτελείς επιλογές, φαλλοκρατικές εμμονές, ακραίες ερωτικές προτιμήσεις και μια απόλυτα αμοραλιστική συμπεριφορά.
 
Βασίλης Τσιράκης 
Τα χρόνια ανάμεσα
Εκδόσεις: Τόπος
Σελ.: 316
Ένα μυθιστορηματικό πανόραμα της Θεσσαλονίκης από τον ερχομό των προσφύγων το 1922 ώς τον διωγμό των Εβραίων το 1943.  Μια τοιχογραφία που ανακαλώντας τα μεγάλα γεγονότα της εποχής, όπως την ανταλλαγή πληθυσμών, την κρίση του ’29-’30, τον εμπρησμό του Κάμπελ, τον Μάη του ’36, την επιστράτευση και τα τρένα για το Άουσβιτς, μας ταξιδεύει ως το Βερολίνο του Μεσοπολέμου, τη Μόσχα των μετεπαναστατικών χρόνων και τη Βαρκελώνη του ισπανικού εμφυλίου. 
 
Ιουστίνη Φραγκούλη - Αργύρη
Η τρικυμία
Εκδόσεις: Ωκεανός
Σελ.: 640
Η Πολέτ κι ο Πέτρος θα γνωριστούν σε ένα ελληνικό νησί. Εκείνη, εξωτική σαν Ινδιάνα, είναι Ελληνίδα από τον Καναδά και βρίσκεται εκεί για καλοκαιρινές διακοπές. Ο Πέτρος είναι ο αγροτικός γιατρός του νησιού, γόνος εύπορης οικογένειας των Αθηνών. Ο έρωτάς τους κεραυνοβόλος, θα τους σαρώσει σαν καταιγίδα, θα τους ενώσει σε μια σχέση που μοιάζει μοναδική, μια σχέση που θα περάσει μέσα από  τρικυμίες και νηνεμίες συναισθημάτων... 
 
Βαγγέλης Γεωργάκης
Ο αγαπημένος ήρωας των παιδιών 
Εκδόσεις: Oasis
Σελ.: 430
Το νέο λογοτεχνικό δημιούργημα του Βαγγέλη Γεωργάκη αποτυπώνει τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με αλληγορική μαεστρία, καθώς ο πολυεπίπεδος χαρακτήρας του έργου προσφέρει απλόχερα πολλαπλές ερμηνευτικές προσεγγίσεις στον αναγνώστη. Με αφορμή έναν καταραμένο, διαρκώς μεταβαλλόμενο πίνακα και τις ταυτόχρονες εξαφανίσεις μικρών παιδιών, ο συγγραφέας ξεδιπλώνει έντεχνα υπό τον μανδύα της αστυνομικής πλοκής και του ψυχογραφικού θρίλερ τις περιπέτειες των ηρώων του αλλά και τις ζοφερές εικόνες μιας Ελλάδας που εξακολουθεί να πληγώνει και να πληγώνεται αναζητώντας διακαώς το λυτρωτικό φως.
 
Νίκη Αναστασέα
Η ιστορία ενός δικού μας ανθρώπου
Εκδόσεις: Καστανιώτη
Σελ.: 280
Ένας ταλαντούχος ζωγράφος, ο Αλέξης Ραζής, καταρρέει στα είκοσι οχτώ του χτυπημένος από μια μορφή βαριάς μελαγχολίας. Δεκατέσσερα χρόνια μετά, ο νεαρός Κωστής Σκαρλάτος αποφασίζει να γράψει ένα μυθιστόρημα για τη ζωή του. Στην προσπάθειά του να γνωρίσει το έργο, τις σκέψεις και το περιβάλλον του Ραζή, ο επίδοξος βιογράφος συναντά τους φίλους και παλιούς συντρόφους του καλλιτέχνη, τις γυναίκες που τον αγάπησαν, τον δάσκαλο και καθοδηγητή του. Μέσα από τις μαρτυρίες τους αναβιώνουν οι ιδέες, οι αγωνίες και οι ελπίδες των ανήσυχων νέων των πρώτων χρόνων της μεταπολίτευσης, ενώ σταδιακά ξετυλίγεται το νήμα της ζωής ενός γοητευτικού και αινιγματικού προσώπου, από τα παιδικά του χρόνια μέχρι την ολοκλήρωση του τελευταίου του πίνακα.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.