23/08/2019 15:52:05

Η ΔΕΠΑ μειώνει τη τιμή του φυσικού αερίου κατά 5%

Κόντρα Σταθάκη - ΝΔ για τη ΔΕΠΑ  - Media

Με βασικό στόχο τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οδικών μεταφορών και τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα η Ευρώπη στρέφεται στην αεριοκίνηση και υιοθετεί σειρά κανονισμών και κινήτρων για τη χρήση του φυσικού αερίου. Στους ευρωπαϊκούς δρόμους κυκλοφορούν εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου και η Ελλάδα ακολουθεί τις ευρωπαϊκές τάσεις με νέα μοντέλα φυσικού αερίου, ένα διευρυνόμενο δίκτυο πρατηρίων Fisikon και μια τιμολογιακή πολιτική, η οποία καθιστά το φυσικό αέριο ως το οικονομικότερο καύσιμο. Η ΔΕ.ΠΑ προχωρά σε νέα μείωση της τιμής καυσίμου ως αποτέλεσμα των καλύτερων τιμών προμήθειας που έχει πετύχει από τους διεθνείς εταίρους της και μετακυλύει την έκπτωση στους τελικούς καταναλωτές.

Με βάσει τις τρέχουσες τιμές, η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 60% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το LPG.  Σε όρους απόδοσης, ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.

Το φυσικό αέριο θεωρείται το καθαρότερο καύσιμο για την κίνηση οχημάτων εφόσον δεν μπορεί να νοθευθεί καθώς το γέμισμα γίνεται απευθείας από τους υπόγειους αγωγούς της ΔΕΠΑ.  Παράλληλα, τα οχήματα φυσικού αερίου, θεωρούνται, βάσει μετρήσεων οικονομικότερα, είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον και επιτρέπεται να εισέλθουν σε υπόγειους χώρους στάθμευσης, σε επιβατηγά πλοία και να κυκλοφορούν (χάρη στις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές καυσαερίων) σε περιοχές περιορισμένης κυκλοφορίας (π.χ. ζώνες δακτυλίου).

Στοφή στην αεριοκίνηση η νέα πολιτική της ΕΕ

Στρατηγικό εργαλείο για την ανταπόκριση στον ευρωπαϊκό στόχο μέχρι το 2020 για μείωση των ρύπων αποτελεί η χρήση του φυσικού αερίου. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία 94/2014/EU για τη δημιουργία υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, τα κράτη-μέλη δεσμεύονται για τα ακόλουθα:

  • μέχρι το 2020 θα πρέπει να υπάρχουν πρατήρια CNG στις πυκνοκατοικημένες πόλεις
  • μέχρι το 2025, θα πρέπει να έχει ενισχυθεί το δίκτυο CNG και LNG μέσω του προγράμματος TEN-T
  • μέχρι το 2025 να υπάρχει επαρκής παρουσία LNG σταθμών στα λιμάνια

Επίσης, μέχρι τον Νοέμβριο του 2016, κάθε ευρωπαϊκό κράτος πρέπει να καταθέσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή συγκεκριμένο πλάνο στρατηγικής, το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει με λεπτομέρεια όλες τις ενέργειες και δράσεις για την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων που προβλέπει η ευρωπαϊκή οδηγία όπως είναι η δημιουργία επαρκούς δικτύου πρατηρίων ανεφοδιασμού CNG μέχρι το 2020.

Η Ελλάδα στρέφεται στην αεριοκίνηση

Η ΔΕΠΑ προωθεί το φυσικό αέριο κίνησης μέσω των πρατηρίων Fisikon,  από τα οποία ανεφοδιάζονται  ΙΧ, επαγγελματικά οχήματα και ταξί, λεωφορεία και απορριμματοφόρα που καίνε φυσικό αέριο. Συγκεκριμένα πρατήρια λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου λειτουργούν στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, το Βόλο και τη Λαμία. 

Μέχρι στιγμής, σημεία ανεφοδιασμού υπάρχουν τέσσερα πρατήρια στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην Κηφισιά (Λεωφόρος Κηφισίας 264), τη Νέα Φιλαδέλφεια (8ο Χλμ Εθνικής Αθηνών Θεσσαλονίκης - ρεύμα προς Λαμία), την Ανθούσα (1ο χλμ Λεωφόρου Ανθούσας) και τα Άνω Λιόσια (Καραϊσκάκη και Νικηταρά). Ακόμη, λειτουργούν δύο πρατήριαστη Θεσσαλονίκη, στην Πυλαία (Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής 128) και στη Νέα Μαγνησία (Κων/νου Καραμανλή 136, Ιωνία), ένα πρατήριο στη Λάρισα (Οδός Βόλου 65), ένα στη Λαμία (
6ο ΧΛΜ Π.Ε.Ο. Λαμίας Στυλίδας) και ένα στο Βόλο (Οδός Λαρίσης 202).

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.