21/08/2017 14:53:57
29.10.2016 / ΜΗΝAΣ ΒΙΝΤΙAΔΗΣ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1940 στις 27-10-2016

Και τα Δευτερότριτα υπάρχει καλό θέατρο…

Και τα Δευτερότριτα υπάρχει καλό θέατρο… - Media

 

Δύο παραστάσεις που θα σας αποζημιώσουν για τον χρόνο και την προσοχή σας είναι οι εξής:
 
ΤΟ «ΣΕΞ ΛΕΞΙΚΟΝ». Ο δημοσιογράφος Σπύρος Μιχαλόπουλος – αποφοιτώντας από το Στούντιο Συγγραφής του Εθνικού Θεάτρου – γράφει το πρώτο του θεατρικό έργο και το παρουσιάζει σε σκηνοθεσία της Αγγελίτας Τσούγκου, η οποία επιστρέφει στο 104, ύστερα από τις επιτυχημένες συνεργασίες με τα έργα «Ο Γυάλινος Κώδων» της Σ. Πλαθ και «Αισθηματικές Νουβέλες δρχ. 35» των Α.Τσούγκου - Γ.Τσαγκαράκη.
 
Το έργο. Στην Αθήνα του 1978 δύο ερωτευμένοι και άπειροι έφηβοι επιχειρούν να κάνουν έρωτα για πρώτη φορά. Σε μία εποχή που αλλάζει, καλούνται να ξεπεράσουν τη συστολή τους, οικογενειακά και κοινωνικά βιώματα, στερεότυπα και παγιωμένες αντιλήψεις και να μεταβούν στην ενηλικίωση, με πάθος, ανυπομονησία, αλλά και απογοήτευση, άγνοια και ντροπή.
 
Οδηγός για τον Τάκη και την Κάτια σε αυτό το μεγάλο βήμα είναι ένα βοήθημα επιστημονικής φύσεως, το περιβόητο «Σεξ Λεξικόν» της εποχής. Πρόκειται για το απόλυτο εγχειρίδιο, με χρηστικές και επεξηγηματικές πληροφορίες, για οτιδήποτε αφορά το σεξ. Την ίδια κρίσιμη ώρα, το «Σεξ Λεξικόν» λειτουργεί στη συνείδησή τους ως φωνή συνέτισης όταν οι δύο ήρωες «κινδυνεύουν» να εκτραπούν. 
Ερμηνεύουν οι Μαρία Χάνου, Χρήστος Κοντογεώργης. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15, Κεντρική Σκηνή Θεάτρου 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι, Αθήνα (μετρό Κεραμεικός), τηλ.: 210-3455020.
 
ΤΟ «NORDOST». Μόσχα, Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2002. Στη διάρκεια του μιούζικαλ «NORDOST» στο Θέατρο Ντουμπρόβκα, 42 Τσετσένοι αυτονομιστές εισβάλλουν στο θέατρο, απαιτώντας πλήρη αποχώρηση των ρωσικών στρατευμάτων από την Τσετσενία. Πενήντα επτά ώρες ομηρίας, 850 όμηροι, 170 νεκροί. Τρεις γυναίκες, αυτόπτες μάρτυρες του γεγονότος, μια Τσετσένα «μαύρη χήρα», μια Ρωσίδα όμηρος και μια Λετονή γιατρός, παρουσιάζουν σε παρόντα χρόνο, η κάθε μια από τη δική της σκοπιά, το ιστορικό της τραγωδίας.
 
 Το έργο. Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2016. Δεκατέσσερα χρόνια μετά, βιώνουμε την εποχή που η τρομοκρατία έχει γίνει σημείο των καιρών. Ίδιον της πολιτισμένης Δύσης. Καθημερινός εφιάλτης όλων. Όλα μπορούν να συμβούν, όλα συμβαίνουν και μαρτυρούν τις αιτίες τους. Το 2002, η κάθε μία από τις δύο πλευρές της ρωσο-τσετσενικής σύγκρουσης της έδινε διαφορετικό όνομα: «απελευθερωτικός αγώνας» vs «αντιτρομοκρατικής επιχείρησης». Το 2016 γινόμαστε αυτόπτες μάρτυρες μίας ατέρμονης βίας: ο πόλεμος στη Συρία, το μπαράζ τρομοκρατικών χτυπημάτων στην Κωνσταντινούπολη, οι επιθέσεις τρομοκρατίας στην Ευρώπη. Ακούγοντας τις μαρτυρίες των τριών γυναικών, είναι σαν να τις ακούς σήμερα: χωρίς να τίθεται ερώτημα υπαιτιότητας, οι διάλογοί τους συναρπάζουν με την ανθρωπιά τους και συγκινούν με την αφοπλιστική ειλικρίνειά τους. Η μία ιστορία φωτίζει την άλλη, και το παζλ συμπληρώνεται με το αιματηρό τέλος. Και εκεί, οι τρεις παράλληλες ζωές θα διασταυρωθούν. Με κοινή αποκορύφωση: εξίσου αιματηρή και επώδυνη.
 
Το συγκλονιστικό έργο-ντοκουμέντο του Τόρστεν Μπουχστάινερ παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά – σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μακαλιά – στο Θέατρο Άβατον.
Από τις 24 Οκτωβρίου, και κάθε Δευτέρα και Τρίτη, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. 
 
Ερμηνεύουν: Στέλλα Γκίκα (Όλγα, Ρωσίδα πολίτης), Νάντια Δαλκυριάδου (Ζούρα, Τσετσένα «μαύρη χήρα»), Αρετή Πασχάλη (Ταμάρα, Λετονή γιατρός).

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.