24/10/2018 09:30:36

Γαβρόγλου προς Πρυτάνεις: Αναζητήστε και εσείς πόρους για τα ΑΕΙ

Γαβρόγλου προς Πρυτάνεις: Αναζητήστε και εσείς πόρους για τα ΑΕΙ - Media

 

Την αξιοποίηση της περιουσίας των πανεπιστημίων ζήτησε ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου από τους πρυτάνεις, ενώ μάλιστα την συνέδεσε εμμέσως με την τακτική κρατική επιχορήγηση προς τα ιδρύματα.

Συγκεκριμένα, στην σημερινή έκτακτη σύνοδο πρυτάνεων, ο κ. Γαβρόγλου ζήτησε από τα ΑΕΙ «εντός του πρώτου τριμήνου του 2017 να καταθέσουν σχέδιο για την ανάπτυξη των ίδιων εσόδων – πόρων και για την αξιοποίηση της περιουσίας τους (ακίνητα, κληροδοτημάτα, έσοδα από την παροχή υπηρεσιών κλπ) η χρηματοδότηση τελικά συνδέεται και με την υποβολή/εφαρμογή του σχεδίου αξιοποίησης και ανάπτυξης των πόρων κάθε ιδρύματος».

Επίσης, ανέφερε ότι θα υπάρχει για τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) ενιαίος οικονομικός προϋπολογισμός και απολογισμός του ιδρύματος από όλους τους πόρους. Στους ΕΛΚΕ εισέρχονται κονδύλια από τα ερευνητικά προγράμματα που υλοποιούν τα ΑΕΙ και από υπηρεσίες που προσφέρουν προς τρίτους, όπως επιχειρήσεις, τοπική αυτοδιοίκηση κλπ. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται το μοντέλο αυτοχρηματοδότησης των ελληνικών ΑΕΙ για την κάλυψη ακόμη και των λειτουργικών τους δαπανών, κάτι που δεν προβλέπεται μέχρι τώρα στο κρατικό μοντέλο της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης.

Παράλληλα, ο κ. Γαβρόγλου παρουσίασε επισήμως το σχέδιό του για τα μεταπτυχιακά που ορίζει ότι η επιβολή διδάκτρων είναι δυνατή αλλά θα πρέπει να τεκμαίρεται από μελέτη κοστολόγησης και ότι οι απολαβές των διδασκόντων στα μεταπτυχιακά δεν θα ξεπερνούν το 25% του μισθού τους.

Τέλος, ως προς την εκλογή πρύτανη, δεν αλλάζει κάτι αλλά οι αντιπρυτάνεις θα εκλέγονται από ξεχωριστή λίστα (με το ισχύοντα νόμο 4009 τους επιλέγει ο πρύτανης και με τον προηγούμενο εκλέγονταν σε κοινό ψηφοδέλτιο με τον πρύτανη).  

 

Πηγή: Καθημερινη

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.