15/10/2018 21:23:38
6.5.2017 / ΜΗΝAΣ ΒΙΝΤΙAΔΗΣ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1967 στις 04-05-2017

Μια μεγάλη βραδιά για τη μεγάλη Κυρία του πιάνου

Μια μεγάλη βραδιά για τη μεγάλη Κυρία του πιάνου - Media
 
Αφιέρωσε όλη τη ζωή της στο αγαπημένο της μουσικό όργανο η πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου, που επιστρέφει στο Μέγαρο την Τετάρτη 17 Μαΐου, στις 8:30 το βράδυ, με ένα πρόγραμμα στο οποίο ο λυρισμός της ρωσικής ψυχής συναντά τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία, μέσα από έργα Τσαϊκόφσκι, Ραχμάνινοφ, Προκόφιεφ, Γυφτάκη, Κουρουπού και Κουμεντάκη. 
 
Τη φετινή περίοδο, δύο δημοφιλείς ενότητες εκδηλώσεων, το «Πιανόραμα» και ο «Κύκλος “Από τη Ρωσία με αγάπη”», συνδυάζονται στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, με την ιδιαίτερη ακουστική της που αγκαλιάζει κοινό και ερμηνευτή. 
 
Το ταλέντο. Η Ντόρα Μπακοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο με την προτροπή και την ενθάρρυνση του μαέστρου Δημήτρη Μητρόπουλου, ο οποίος την είχε ακούσει να παίζει στη νέα Υόρκη, σε ηλικία 9 ετών. Αποφοίτησε από το Ωδείο Αθηνών σε ηλικία 17 ετών (α’ βραβείο) με καθηγήτρια τη M. Παπαϊωάννου. Συνέχισε σπουδές στο Ωδείο της Γενεύης, κοντά στον Λουί Χιλτμπράν (α’ βραβείο δεξιοτεχνίας με διάκριση). Μελέτησε με τον Φρ. Γκούλντα στο Ζάλτσμπουργκ, τους Π. Μπαντούρα-Σκόντα και Α. Μπρέντελ στη Βιέννη, όπου και βραβεύτηκε, και με τον N. Mαγκάλοφ στη Γενεύη.
 
Σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή της αποτελεί η μουσική διδασκαλία. Τρέφει μεγάλη αγάπη για τη μουσική δωματίου καθώς και για τη συνοδεία ελληνικών και ξένων τραγουδιών. Είναι εμπνεύστρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ Αίγινας για περισσότερα από δέκα συνεχή έτη.
 
Το πρόγραμμα. Ρώσοι και σύγχρονοι Έλληνες συνθέτες υπογράφουν τις πιανιστικές δημιουργίες που επέλεξε η Ντόρα Μπακοπούλου για το ρεσιτάλ της με τίτλο «Από την Ελλάδα για τη Ρωσία με αγάπη», στο Μέγαρο. 
 
Το πρώτο μέρος του προγράμματος είναι αφιερωμένο στον Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893) και περιλαμβάνει αποσπάσματα από τις Εποχές έργο 37b για σόλο πιάνο καθώς και τη Ρομάντσα σε φα ελάσσονα, έργο 5. 
 
Το δεύτερο μέρος αρχίζει με τις συνθέσεις Αμέτρητα όγδοα και Έντεκα όγδοα με πάθος του Γιώργου Κουρουπού (γεν. 1942) και συνεχίζεται με τα έργα Thesilkroad, Θυμάρι και Η προνύμφη και η νυχτοπεταλούδα του L.V. Beethoven που υπογράφει ο Γιώργος Κουμεντάκης (γεν. 1959).
 
Ακολουθεί η σύνθεση M’ αρέσει όταν σωπαίνεις (Megustascuandocaillas) του Στάθη Γυφτάκη (γεν. 1967), η οποία βασίζεται σε ποίημα του Πάμπλο Νερούδα. Επιστροφή, στη συνέχεια, στο ρωσικό ρεπερτόριο με δύο αποσπάσματα από τις Étudestableaux, έργο 33 (αρ. 3 σε ντο ελάσσονα και αρ. 7 σε σολ ελάσσονα) του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943). Για το τέλος του ρεσιτάλ της η Ντόρα προτείνει στο κοινό τον «Κοριτσίστικο χορό των κρίνων» και το απόσπασμα «Μοντέκκοι και Καπουλέτοι» από τα Δέκα κομμάτια από το Μπαλέτο Ρωμαίος και Ιουλιέτα, έργο 75 του Σεργκέι Προκόφιεφ (1891-1953).

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.