ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 09:52

…Βρόμικο χρήμα: Πόσα μικρόβια έχει ένα χαρτονόμισμα που μόλις βγήκε από ΑΤΜ

02.07.2017 13:06
Εργαστήριο παραχάραξης χαρτονομισμάτων εντοπίστηκε στην Αθήνα - Media

Τα βακτήρια, οι μύκητες και οι ιοί ζουν στα τηλέφωνα, στα καθίσματα των λεωφορείων, στις λαβές της πόρτας και στα παγκάκια. Μοιραζόμαστε αυτούς τους μικροσκοπικούς οργανισμούς ο ένας με τον άλλο όταν κάνουμε χειραψία ή απλά όταν καθόμαστε στη θέση του αεροπλάνου.

Τώρα όμως, οι ερευνητές βρήκαν ότι μοιραζόμαστε τα μικρόβια μας και μέσω των χρημάτων.

Ο κατάλογος των πραγμάτων που βρέθηκαν στα δολάρια τα οποία βρίσκονται σε ΑΤΜ, περιλαμβάνει DNA από κατοικίδια ζώα, ναρκωτικά, βακτηρίδια και ιούς που προκαλούν ασθένειες.

Τα ευρήματα δείχνουν πώς τα χρήματα μπορούν να καταγράψουν σιωπηρά τις ανθρώπινες δραστηριότητες, αφήνοντας πίσω την αποκαλούμενη «μοριακή ηχώ».

Τι βρίσκεται λοιπόν σε ένα δολάριο;

Τον Απρίλιο, αμερικανική μελέτη εντόπισε πάνω από εκατό διαφορετικά στελέχη βακτηριδίων σε χαρτονομίσματα δολαρίων που κυκλοφορούσαν στη Νέα Υόρκη. Μερικά από τα πιο κοινά ήταν το Propionibacterium acnes, ένα βακτήριο που είναι γνωστό ότι προκαλεί ακμή και το Streptococcus oralis, ένα κοινό βακτήριο που βρίσκεται στο στόμα.

Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τη βιολόγο στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, Jane Carlton  ανακάλυψε επίσης ίχνη DNA από κατοικίδια ζώα και από συγκεκριμένα βακτηρίδια που σχετίζονται μόνο με ορισμένα τρόφιμα.

Παρόμοια μελέτη ανακάλυψε ίχνη DNA σε πληκτρολόγια ΑΤΜ, αντικατοπτρίζοντας τα τρόφιμα που οι άνθρωποι έτρωγαν σε διαφορετικές γειτονιές. Οι άνθρωποι στο κεντρικό Χάρλεμ έτρωγαν περισσότερο εγχώριο κοτόπουλο από ό, τι στην Τσάιναταουν, οι οποίοι προτιμούν τα θαλασσινά.

Δεν αφήνουμε πίσω μας μόνο φαγητό. Τα ίχνη κοκαΐνης βρέθηκαν σε σχεδόν 80% των δολαρίων. Άλλα ναρκωτικά, όπως η μορφίνη, η ηρωίνη, η μεθαμφεταμίνη και η αμφεταμίνη, μπορούν επίσης να βρεθούν σε χαρτονομίσματα, αν και λιγότερο συχνά από την κοκαΐνη.
Η μετάδοση ασθενειών που συνδέονται με τα χρήματα είναι σπάνια και δεν έχουν εκδηλωθεί σοβαρές επιδημικές εκρήξεις από τα ΑΤΜ. Οι ερευνητές ωστόσο εργάζονται για τρόπους καθαρισμού χρημάτων μεταξύ των συναλλαγών.

Πηγή: bovary.gr