search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 00:25
MENU CLOSE

Παγίδες θανάτου στην Κρήτη -Είναι η μόνη Περιφέρεια της Ελλάδας χωρίς αυτοκινητόδρομο στον οδικό της χάρτη

10.09.2017 03:00
creta-2.jpg

 

«Ουραγός» και στην οδική ασφάλεια κατατάσσεται η χώρα μας μεταξύ των 27 κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μάλιστα το 2016 «έκλεισε» με θλιβερό απολογισμό 807 νεκρών και 855 σοβαρά τραυματιών καταγράφοντας αρνητικό ρεκόρ τριετίας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Τις τελευταίες ημέρες, στο προσκήνιο της επικαιρότητας βρίσκεται η Κρήτη λόγω της μακάβριας λίστας των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων, που, μέρα με τη μέρα, μεγαλώνει. Είναι χαρακτηριστικό πως από τις αρχές του 2017 έως και το περασμένο Σαββατοκύριακο, στη μεγαλόνησο είχαν σκοτωθεί στην άσφαλτο 38 άτομα, εκ των οποίων τα περισσότερα ήταν νεαρής ηλικίας.

Τα δύο τελευταία τραγικά περιστατικά καταγράφηκαν μόλις το περασμένο Σάββατο, με απολογισμό δύο νεκρούς και τρεις τραυματίες.

Στην πρώτη περίπτωση, ένας Πολωνός τουρίστας έχασε τη ζωή του το απόγευμα του Σαββάτου, όταν η «γουρούνα» που οδηγούσε με συνεπιβάτιδα τη φίλη του ανετράπη και τον καταπλάκωσε, με αποτέλεσμα να βρει φρικτό θάνατο. Όσο για τη νεαρή Πολωνή, νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου με βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Ο δεύτερος νεκρός του Σαββατοκύριακου ήταν ένας 30χρονος, η σορός του οποίου ανασύρθηκε από τους πυροσβέστες, μέσα από τα συντρίμμια του αυτοκινήτου του που είχε πέσει σε χαράδρα.

«Ακτινογραφία» των ατυχημάτων

Τα περισσότερα τροχαία έχουν καταγραφεί στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κρήτης και η συντριπτική πλειονότητα των νεκρών είναι άνδρες. Οι περισσότεροι είναι οδηγοί οχημάτων, ενώ τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα έχουν καταγραφεί κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΠΡΟΤΑ) Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων έχουν καταγραφεί τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα και οι νεκροί έχουν φτάσει τους 15.

Ακολουθεί η Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου με 14 πλέον νεκρούς, η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου με πέντε νεκρούς και η Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου με δύο νεκρούς.

Από τους 35 συνολικά ανθρώπους που έχει καταγράψει η σχετική έρευνα ότι έχουν χάσει τη ζωή τους, οι 23 ήταν οδηγοί οχημάτων, οι πέντε ήταν επιβάτες και οι επτά ήταν πεζοί.

Από τα θανατηφόρα τροχαία, έχουν καταγραφεί 22 στο επαρχιακό δίκτυο, οκτώ στο αστικό και τέσσερα στον βόρειο οδικό άξονα του νησιού. Από τους νεκρούς 33 ήταν άνδρες και δύο γυναίκες. Τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα (16) οφείλονται σε εκτροπή οχήματος, 12 σε συγκρούσεις και επτά σε παρασύρσεις. Σε ό,τι αφορά το είδος των οχημάτων που έχουν εμπλακεί σε θανατηφόρα τροχαία, 11 ήταν μοτοσυκλέτες, 21 αυτοκίνητα και τρία φορτηγά.

Οδικό δίκτυο από την Κατοχή

«Νέοι οδηγοί, κάτω των 35, που κυκλοφορούν κυρίως Παρασκευή με Κυριακή από τη μία το πρωί έως και τις επτά τα ξημερώματα, οδηγώντας με υπερβολική ταχύτητα υπό την επήρεια αλκοόλ, καθώς και ναρκωτικών ουσιών, χωρίς να φορούν κράνος ή ζώνη ασφαλείας» αποτελούν την πλειοψηφία των θυμάτων, σύμφωνα με τον Γιάννη Λιονάκη – πρόεδρο του ΠΡΟΤΑ –, ο οποίος μίλησε στο «Ποντίκι» για το προφίλ του μέσου όρου των οδηγών, οι οποίοι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο.

Ο Γ. Λιονάκης πρόσθεσε επίσης ότι στον μεγάλο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων που καταγράφεται φέτος – περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά στην Κρήτη – σημαντικό ρόλο παίζει ο πρωτοφανής αριθμός επισκεπτών και τουριστών στο νησί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με συνέπεια σε πολλά τουριστικά θέρετρα του νησιού, κυρίως στο βόρειο τμήμα, να παρατηρείται καθημερινά κυκλοφοριακό χάος.

Ένα κομφούζιο που, σε συνδυασμό με το απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο, παράγει διαρκώς «παγίδες θανάτου» για τους ανυποψίαστους και απρόσεκτους οδηγούς.

«Η Περιφέρεια της Κρήτης είναι η μόνη που έχει απομείνει στην ελληνική επικράτεια χωρίς αυτοκινητόδρομο στον οδικό της χάρτη. Μιλάμε για έναν άξονα ο οποίος έχει παραμείνει απαράλλαχτος από την περίοδο της Κατοχής, με λανθασμένες – «ανάποδες» κλίσεις, ελλιπή σήμανση και σηματοδότηση, πλήρη απουσία προστατευτικών μεταλλικών στηθαίων, ακόμα και πλευρικών, ελλιπή φωτισμό και ελεύθερη πρόσβαση – δίχως περιορισμούς – σε αγροτικά μηχανήματα, πεζούς, ακόμα και κοπάδια ζώων. Αυτά, συμπεριλαμβανομένης της απουσίας στοιχειώδους οδικής εκπαίδευσης στην πλειονότητα των οδηγών δημιουργούν ένα φονικό συνδυασμό» επισημαίνει ο Γ. Λιονάκης.

Παρά τους 38 νεκρούς και τον μεγάλο αριθμό τραυματιών, πάντως, οι Κρητικοί οδηγοί παραμένουν απρόσεκτοι. Σε αυτή τη διαπίστωση καταλήγει όποιος μελετήσει τα αποτελέσματα των ελέγχων που διενήργησε τις τελευταίες ημέρες στο νησί η Τροχαία, όπου από το σύνολο των παραβάσεων το 15% αφορούσε την υπερβολική ταχύτητα και το 10% την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Αναλυτικότερα, συγκροτήθηκαν 145 συνεργεία ελέγχων ενώ πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένοι έλεγχοι σε οχήματα, σε διάφορες περιοχές της Κρήτης, όπου ελέγχθηκαν συνολικά 6.992 οχήματα και βεβαιώθηκαν 1.707 παραβάσεις, ως εξής:

● Υπερβολική ταχύτητα 307.

● Μη χρήση προστατευτικού κράνους 232.

● Μη χρήση ζώνης ασφαλείας 141.

● Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος 78.

● Χρήση κινητού τηλεφώνου 76.

● Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα 26.

● Αντικανονικό προσπέρασμα 60.

● Αντικανονικοί ελιγμοί 50.

● Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη 42.

● Λοιπές παραβάσεις 695.

Είναι στραβό το κλήμα, το τρώει και η έλλειψη οδικής παιδείας…

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 00:21