12/12/2018 13:06:36
23.10.2017 / ΕΥΑ ΜΠΟΥΡΓAΝΗ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1991 στις 19-10-2017

Σβετλάνα Ζαχάροβα: H απόλυτη μπαλαρίνα

Σβετλάνα Ζαχάροβα: H απόλυτη μπαλαρίνα - Media

 

Η Σβετλάνα Ζαχάροβα, το υπέρλαμπρο αστέρι των Μπολσόι και κορυφαία χορεύτρια στον κόσμο, επιστρέφει στη χώρα μας παρουσιάζοντας στο Μέγαρο Μουσικής δυο μοναδικές παραστάσεις που αναμένεται να μαγέψουν το ελληνικό κοινό για ακόμη μια φορά μιλάει στο «Ποντίκι Art».
 
Η Σβετλάνα Ζαχάροβα, το υπέρλαμπρο αστέρι των Μπολσόι και κορυφαία χορεύτρια στον κόσμο, επιστρέφει στη χώρα μας παρουσιάζοντας στο Μέγαρο Μουσικής δυο μοναδικές παραστάσεις που αναμένεται να μαγέψουν το ελληνικό κοινό για ακόμη μια φορά μιλάει στο «Ποντίκι Art».
 
Μαζί της κορυφαίοι σολίστες των Μπολσόι, όπως ο Denis Rodkin και o Denis Savin, αλλά και το νέο χορευτικό ίνδαλμα της Ρωσίας, ο Mikhail Lobukhin, σε μία εκπληκτική σπονδυλωτή παράσταση των Patrick de Bana, Marguerite Donlon και Yuri Possokhov, τριών από τους σπουδαιότερους σύγχρονους χορογράφους.
Τρεις αριστουργηματικές χορογραφίες που έχουν εμπνευστεί αποκλειστικά για την Σβετλάνα Ζαχάροβα. Μια χορεύτρια που, παρά το γεγονός ότι έχει καθιερωθεί ως η απόλυτη μπαλαρίνα με αψεγάδιαστη τεχνική και ερμηνεία στους κλασικούς ρόλους, δεν διστάζει να πειραματιστεί με νέους, πιο μοντέρνους τρόπους καλλιτεχνικής έκφρασης, δείχνοντας την ευελιξία της και καταθέτοντας τη σφραγίδα της στις σύγχρονες χορευτικές τάσεις. 
 
Το «Amore» – όπως τονίζ ει και η ίδια – αποτελεί μια παράσταση που δεν χρειάζεται μετάφραση και που καθένα από τα τρία acts αντιπροσωπεύουν τρεις διαφορετικές πτυχές της αγάπης που είναι παρούσα καθ’ όλη την παράσταση. 
 
Το πρώτο μέρος με τίτλο «Francesca da Rimini» και σε χορογραφία του Yuri Possokhov, χορογράφου και καλλιτεχνικού διευθυντή του μπαλέτου του Σαν Φρανσίσκο, αφηγείται την τραγική ιστορία δύο εραστών που καταδικάστηκαν στην αιώνια τιμωρία.
 
Η συνέχεια ανήκει στο «Rain Before it Falls», ένα πλήρες λιμπρέτο για τρεις σολίστες, σε χορογραφία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Vienna State Ballet, διάσημου χορογράφου Patrick de Bana, που μάλιστα ερμηνεύει κι έναν από τους ρόλους. Ένα τρίγωνο αγάπης και έρωτα που εναλλάσσεται από την αρμονία στο πάθος και από την επιθυμία στην κενότητα και την αποτυχία. Ένα έργο που συνδυάζει μοναδικά την κλασική μουσική του Johann Sebastian Bach και του Ottorino Respighi, με τα μοντέρνα ηλεκτρονικά ακούσματα του Carlos Pina-Quintana.
 
Τέλος, το «Strokes Through the Tail», σε χορογραφία της Marguerite Donlon από την περίφημη Donlon Dance Collective του Βερολίνου, επιφυλάσσει στο κοινό ένα εξαιρετικό φινάλε στηριγμένο πάνω στην 40ή συμφωνία του Mozart όπου η σπουδαία Σβετλάνα, χορεύοντας με πέντε άνδρες σολίστες, αποχαιρετά το κοινό που την αποθεώνει! 
 
 
Μια παράσταση γεμάτη πάθος και ενέργεια σε μια σύγχρονη εκδοχή της αγάπης. Ένα σπονδυλωτό αριστούργημα όπου η απόλυτη μπαλαρίνα, Σβετλάνα Ζαχάροβα γίνεται η «γέφυρα» που ενώνει αρμονικά το κλασικό μπαλέτο με τον σύγχρονο χορό.  Ιδού λοιπόν, τι μας είπε:
 
Το όνομά σας συνδέεται συχνά με χαρακτηρισμούς όπως: «ζωντανός μύθος», «σύγχρονη ντίβα», «η απόλυτη μπαλαρίνα». Ποια τα συναισθήματά σας για τη διεθνή σας φήμη και αναγνώριση; Σας αγχώνουν κάποιες φορές οι τεράστιες προσδοκίες του κοινού από εσάς;
 
Αν και είναι πολύ κολακευτικοί αυτοί οι χαρακτηρισμοί, στην πραγματικότητα προσπαθώ να μην τους ακούω γιατί πιστεύω ότι πρέπει σε κάθε παράσταση να αποδεικνύεις τη θέση σου στο χορό. Το κοινό σε καταξιώνει σ’ αυτή τη θέση. Οι χαρακτηρισμοί και τα επίθετα πιστεύω ότι ορισμένες φορές σε κρατούν πίσω. Ο χορός θέλει καθημερινή άσκηση και πρέπει να αναμετριέσαι με τον ίδιο σου τον εαυτό.
 
Τι σας έκανε να ασχοληθείτε με τον χορό και πόσο μεγάλο κομμάτι κατέχει στη ζωή σας;
 
Ο χορός είναι η ίδια μου η ζωή. Όπως χαρακτηριστικά συνηθίζω να λέω, περισσότερα βήματα έχω κάνει χορεύοντας παρά περπατώντας. Ήταν μια συνειδητή επιλογή, από τη στιγμή που θυμάμαι τον εαυτό μου πάντα ήθελα να χορεύω και νιώθω ευγνώμων που έκανα το όνειρό μου πραγματικότητα.
 
Η Giselle αποτελεί τον πρώτο μεγάλο ρόλο στην καριέρα σας. Τότε που σε ηλικία μόλις 17 ετών ανεβήκατε στη σκηνή αντιμετωπίζοντας μια τεράστια πρόκληση. Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση από εκείνη την παράσταση; 
 
Εννοείται ότι νιώθω τεράστια συγκίνηση γι’ αυτόν το ρόλο. Ως 17χρονη κοπέλα είχα πολλά όνειρα και ο χορός φάνηκε πολύ γενναιόδωρος μαζί μου και μου τα εκπλήρωσε. Θυμάμαι με αγάπη και συγκίνηση αυτά τα χρόνια της αθωότητας.
 
Πολλές μπαλαρίνες προτιμούν να επικεντρωθούν στην καριέρα τους, με τίμημα κάποιες φορές να μη δημιουργήσουν οικογένεια, έτσι ώστε να μη χάσουν τη φόρμα τους. Εσείς καταφέρατε να συνδυάσετε και καριέρα και οικογένεια. Πόσο δύσκολο ήταν αυτό;
 
Νομίζω ότι στην πραγματικότητα όλα μπορούν να γίνουν. Ο χορός για μένα είναι τρόπος ζωής, δηλαδή λειτουργώ με ένα πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα. Δεν αισθάνθηκα ποτέ ότι θα μπορούσε να γίνει εμπόδιο στο να γίνω μητέρα. Η οικογένεια και η μητρότητα για μένα είναι οι σημαντικότερες αξίες. Στον χορό επίσης ανήκει το άλλο μισό της καρδιάς μου. Η παρουσία μου εδώ αποδεικνύει ότι μπορούν να συνδυαστούν όλα.
 
Παρά το γεγονός ότι το μπαλέτο δεν αποτελεί παράδοση στη χώρα μας, το ελληνικό κοινό «αγκαλιάζει» τέτοιου είδους παραστάσεις. Ποια η γνώμη σας για την Ελλάδα και τον πολιτισμό της; 
 
Αγαπώ πολύ την Ελλάδα και τους Έλληνες. Το ελληνικό κοινό είναι θερμό και μου έχει δώσει πολλή αγάπη και γι’ αυτό προσπαθώ να του παρουσιάζω και κάθε νέα μου δουλειά. Το «Amore» είναι μια παράσταση που αγαπώ ιδιαίτερα και το κοινό θα με δει σε χορογραφίες που δεν με έχει συνηθίσει. Εύχομαι πραγματικά να του αρέσει αυτή η δουλειά. 
 
 
Info
Η παράσταση «Amore» θα παρουσιαστεί 
στις 24 και 25 Οκτωβρίου στις 20.30, 
στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. 
Περισσότερες πληροφορίες: www.megaron.gr , 
τηλ.: 210 7282333.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.