search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 01:31
MENU CLOSE

Αλέκος Συσσοβίτης: Ζωντανός ο θεατρικός παλμός στην Ελλάδα παρά την κρίση

22.10.2017 09:46
Αλέκος Συσσοβίτης: Ζωντανός ο θεατρικός παλμός στην Ελλάδα παρά την κρίση - Media

 

«Η Αθήνα είναι η πόλη με τις περισσότερες παραστάσεις στον κόσμο» επισημαίνει ο Αλέκος Συσσοβίτης σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, εκφράζοντας παράλληλα την άποψη ότι «δίδεται το δικαίωμα σε πολλούς ηθοποιούς να εκφραστούν καλλιτεχνικά αλλά όχι βιοποριστικά». Τονίζει δε πως παρά την κρίση, στην Ελλάδα υπάρχει ζωντανός θεατρικός παλμός…

Ο δημοφιλής ηθοποιός παραδέχεται ότι η εμφάνισή του τον βοήθησε στη δουλειά του, αναφέροντας μάλιστα ένα απόφθεγμα του Αριστοτέλη ότι «η ομορφιά είναι η καλύτερη συστατική επιστολή». Λέει πως δεν ξεχνάει τα γυρίσματα της τηλεοπτικής σειράς «Είσαι το ταίρι μου» στην Αυστραλία, παρομοιάζοντάς τα με γυρίσματα για αμερικάνικη ταινία.

 Ακολουθεί η συνέντευξη του Αλέκου Συσσοβίτη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

Από όλες τις τηλεοπτικές σειρές στις οποίες έχετε πρωταγωνιστήσει βλέπουμε πως το κοινό έχει συνυφασμένο το όνομά σας με το «Είσαι το ταίρι μου». Πού το αποδίδετε;

Πραγματικά ισχύει αυτό που λέτε, παρότι υπάρχουν κι άλλες αξιόλογες δραματικές κυρίως σειρές που έχω παίξει. Όταν όμως πρόκειται για μία «εύστοχη» κωμωδία όπως η συγκεκριμένη ο κόσμος νομίζω πως ταυτίζεται πολύ πιο εύκολα μ΄ αυτήν. Ταυτίστηκε δε και με τους χαρακτήρες της σειράς επειδή κάλυπτε όλες τις ηλικίες, από παιδιά μέχρι γέρους.

Υπάρχουν κάποιες σειρές, κυρίως κωμωδίες, όπως το «Είσαι το ταίρι μου», οι οποίες ξεχωρίζουν από τις άλλες και επαναπροβάλλονται επί χρόνια με υψηλά ποσοστά θεαματικότητας. Πού οφείλεται, στο σενάριο, στη σκηνοθεσία, στους ηθοποιούς;

Σε όλα. Ξεκινάει από το σενάριο, δηλαδή από μία καλή γραφή, γιατί η έμπνευση που έχει ο συγγραφέας είναι αυτή που δίνει το κίνητρο. Αυτό είναι το ζωντανό υλικό: τι φαντάζεται ο άνθρωπος κάποια στιγμή. Μετά είναι να βρεθεί η παρέα. Στο «Είσαι το ταίρι μου» υπήρξε μια καλή συγκυρία κατά την οποία η τηλεόραση -επειδή χρηματοδοτούνταν από τις τράπεζες- έκανε αξιόλογες παραγωγές. Μας μαζέψανε αυτούς που θεωρούσαν πως ήμασταν κατάλληλοι για τους ρόλους, τους υποδυθήκαμε μάλλον καλά κι απ΄ ό,τι φαίνεται το αποτέλεσμα τους δικαίωσε.

Κι η συμβολή του σκηνοθέτη;

Η συμβολή του σκηνοθέτη είναι πάντα σημαντικότατη γιατί μπορεί να πάρει ένα μέτριας γραφής κείμενο- σενάριο και να το αναδείξει περισσότερο απ΄ ό,τι ήταν.

Η συγκεκριμένη σειρά ήταν πολυέξοδη; Γιατί θυμόμαστε πως είχε αρκετές σκηνές γυρισμένες στην Αυστραλία.

Μάλλον ήταν, αφού να σκεφτείτε πως πήγαμε πέντε ηθοποιοί για έναν ολόκληρο μήνα στη Μελβούρνη μαζί με ένα συνεργείο 20 ακόμη ατόμων από την Ελλάδα, παραγωγών, σκηνοθετών, τεχνικών, το οποίο εμπλουτίστηκε με ένα άλλο συνεργείο 20 ατόμων από την Αυστραλία. Επρόκειτο για γυρίσματα σαν να κάναμε αμερικάνικη ταινία. Μας έφερναν το φαγητό με τριαξονικές νταλίκες, στήνοντας τέντες, κουζίνες και τραπεζαρίες. Οι Αυστραλοί έχουν ανεβάσει αρκετά το επίπεδο στον τομέα αυτό- επειδή πολλοί Αμερικανοί γυρίζουν ταινίες και τηλεοπτικές σειρές στη χώρα αυτή έχουν βελτιώσει πάρα πολύ τα στούντιό τους και τα κάνανε ελκυστικά οικονομικά.

Θεωρείστε ένας ζεν πρεμιέ της εποχής μας. Πώς απαντάτε σ΄ εκείνους που λένε πως σήμερα υπάρχουν ζεν πρεμιέ, αλλά παλιότερα υπήρχαν στο θέατρο και τον κινηματογράφο ορισμένοι ηθοποιοί που τους χαρακτηρίζουν ως… «θρύλους»;

Έχουν απόλυτο δίκιο γιατί παλιά δεν υπήρχε το ίντερνετ το οποίο σάρωσε τα πάντα. Παλιά μυθοποιούσαμε, ήτανε μία εικονοπλαστική σχέση με το σινεμά και τους χαρακτήρες. Δεν ήτανε η καλύτερη ή η χειρότερη. Ήτανε το καθεστώς, το κοινωνικό πλαίσιο. Κατά τη δεκαετία του ΄60 ή του ΄70 η πληροφορία που δινότανε στο κοινό ήτανε μέσω του σινεμά και του θεάτρου. Από τη στιγμή που ήρθε η τηλεόραση και όλοι είναι σταρ, κάνοντας εκπομπές, διαφημίσεις κλπ και γίνονται πολύ αναγνωρίσιμοι, κι απ’ τη στιγμή που μπήκε το διαδίκτυο στη ζωή μας εδώ και 20 χρόνια, και τώρα πλέον με την κυρίαρχη επιβολή της εικόνας μέσω του Facebook έχει απομυθοποιηθεί η εικόνα των ανθρώπων που ξεχωρίζουν.

Η εμφάνιση στον χώρο του θεάματος παίζει ρόλο;

Ο Αριστοτέλης έλεγε ότι η ομορφιά είναι η καλύτερη συστατική επιστολή…

Εσάς σας βοήθησε;

Βεβαίως. Η πρώτη πληροφορία στον εγκέφαλο είναι από τα μάτια. Γι΄ αυτό ερωτευόμαστε τις γυναίκες. Πρώτα τις ερωτευόμαστε για την εμφάνισή τους, αφού δεν γνωρίζουμε το ποιόν τους. Μετά θα το ζήσουμε και ή θα ευτυχήσουμε ή θα δυστυχήσουμε.

Όπως είπατε σήμερα υπάρχουν πάρα πολλοί καλοί ηθοποιοί. Σήμερα υπάρχουν δουλειές για όλους;

Ασφαλώς. Η Αθήνα έχει πληθώρα θεατρικών παραστάσεων. Μετράει 1.500 παραστάσεις τη σεζόν. Είναι η πόλη με τις περισσότερες παραστάσεις στον κόσμο. Σκεφτείτε ότι το Λονδίνο που θεωρείται η πρωτεύουσα του θεάτρου στον κόσμο έχει 300 παραστάσεις το χρόνο…

Ναι αλλά ορισμένες ανεβαίνουν μόνο μια ή δυο μέρες τη βδομάδα…

Δεν έχει σημασία. Με οποιονδήποτε τρόπο η Αθήνα συντηρεί τον κόσμο του θεάτρου.

Μπορεί όμως με αυτόν τον τρόπο να συντηρήσει βιοποριστικά όλους τους ηθοποιούς;

Όχι, αλλά δεν είναι μόνο τα χρήματα στη ζωή. Τους συντηρεί καλλιτεχνικά. Τα παιδιά που μπαίνουν σε μια σχολή θεάτρου θέλουν να υλοποιήσουν ένα όνειρό τους, να μπουν σε μια σκηνή και να παίξουν. Στη ζωή δεν είναι μόνον η τσέπη και το στομάχι μας. Είναι και η τροφή της ψυχής. Άρα τους δίδεται το δικαίωμα να εκφραστούν καλλιτεχνικά αλλά όχι βιοποριστικά γιατί είναι πάρα πολύ δύσκολα τα πράγματα. Παρόλα αυτά υπάρχει ζωντανός θεατρικός παλμός στην Ελλάδα…

Έχετε υπηρετήσει με επιτυχία το θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Τι σας εκφράζει περισσότερο;

Όλα τα καλά. Ο καλός ηθοποιός αλλά γενικότερα ο κάθε καλός επαγγελματίας ψάχνει την καλή δουλειά. Και στα τρία υπάρχουν καλά, μέτρια και κακά. Τα μέτρια ή τα κακά όσο γίνεται τα αποφεύγουμε…

Κι όσον αφορά στα σχέδιά σας για τον χειμώνα; Πού θα σας δούμε;

Από τις 29 Νοεμβρίου ανεβάζουμε στο θέατρο «Θησείον» -από Τετάρτη έως Κυριακή- τη «Νεκρή ζώνη», ή «No Man΄s Land» όπως είναι πιο γνωστό, του Χάρολ Πίντερ, σε μετάφραση του Αντώνη Πέρη και σκηνοθεσία του Κώστα Φιλίππογλου. Επί σκηνής θα είμαστε τέσσερις άνδρες: ο Γιώργος Αρμένης, ο Αντώνης Καρυστινός, ο Γιάννης Στεφόπουλος κι εγώ. Πρόκειται για ένα υπαρξιακό έργο ιδιαίτερης ανησυχίας, ιδιαίτερης ποιητικής καλής γραφής, που νομίζω ότι βρίσκει έναν πολύ καλό θεατρικό δρόμο. Έχει να κάνει με την ιδιαιτερότητα. Τον τελευταίο καιρό ασχολούμαι με κάπως ιδιαίτερα έργα. Είναι ένα έργο που ψάχνει και θέλει να βρει το κοινό του…

 

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 01:15