search
ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 04:57
MENU CLOSE

Μπαράζ προσφορών

25.12.2009 11:32
Μπαράζ προσφορών - Media

Ά πιαστο όνειρο φαντάζει και για τους «παιχνιδά δες» ο τζίρος παλαιό τερων ετών – περί τα 500 εκατ. ευρώ. Κάθε τέτοια περίοδο έβλε παν τις πωλήσεις τους να εκτο ξεύονται και οι επιχειρήσεις τους αποκόμιζαν το 50% του ετήσιου τζίρου τους. Φέτος, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, οι αλυ σίδες – ανεξαρτήτως μεγέθους – έχουν μειώσει τις παραγγελίες αυτή την περίοδο σε ποσοστό ακόμη και έως 30%!

Ά πιαστο όνειρο φαντάζει και για τους «παιχνιδά δες» ο τζίρος παλαιό τερων ετών – περί τα 500 εκατ. ευρώ. Κάθε τέτοια περίοδο έβλε παν τις πωλήσεις τους να εκτο ξεύονται και οι επιχειρήσεις τους αποκόμιζαν το 50% του ετήσιου τζίρου τους. Φέτος, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, οι αλυ σίδες – ανεξαρτήτως μεγέθους – έχουν μειώσει τις παραγγελίες αυτή την περίοδο σε ποσοστό ακόμη και έως 30%!

Πολλά μικρά καταστήματα παιχνιδιών βάζουν λουκέτο, ενώ ακόμη και οι αλυσίδες, για να επιβιώσουν, έχουν εμπλουτίσει τα καταστήματά τους με προϊ όντα από συναφείς κατηγορίες, όπως βρεφικά, χαρτικά, είδη δώρων κ.ά.

Δόσεις


Εν τω μεταξύ οι περισσότεροι επαγγελματίες για να προσεγγί σουν τους καταναλωτές έχουν επιδοθεί σε μπαράζ προσφορών με γενναίες εκπτώσεις, ακόμη και δωροεπιταγές, ενώ σε πολλά καταστήματα ακόμη και οι 6 άτο κες δόσεις με πιστωτική κάρτα έγιναν 12 δόσεις. Παράλληλα, αρκετά εμπορικά καταστήμα τα με την αγορά ενός ζεύγους παπουτσιών δίνουν ακόμα ένα δώρο, ενώ άλλα πωλούν 3 που κάμισα σε δελεαστική τιμή.

Στην προσπάθειά τους μάλιστα οι έμποροι να γνωστοποιήσουν φέτος τις προσφορές τους, χρησιμοποιούν την τηλεόραση, όπου παρουσιάζονται συνεχή διαφημιστικά σποτ, τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες στέλνουν SΜS, ακόμα και το Ίντερνετ. Το εύρος των προσφο ρών στην αγορά εξαρτάται από τις πιέσεις που αντιμετωπίζουν οι λιανέμποροι εξαιτίας της πτώ σης των πωλήσεών τους και από την εποχικότητα των εμπορευ μάτων.

Η αναδουλειά, που έχει πάρει μορφή επιδημίας για τις επι χειρήσεις, μικρές και μεγάλες, φέρνει μπαράζ προσφορών. Φαίνεται ότι ο εμπορικός κόσμος στη δυσμενή αυτή κατάσταση αντιδρά με αυτορρύθμιση, ήτοι με προεκπτώσεις, ακόμη και αν η πρακτική αυτή συνιστά παράβα ση της ισχύουσας νομοθεσίας, επαναφέροντας ταυτόχρονα στο προσκήνιο τη συζήτηση για τον χρόνο έναρξης των εκπτώσεων.

Μερίδα του εμπορικού κόσμου τάσσεται υπέρ της έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων στις 26 Δεκεμβρίου ή αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά, όπως ισχύει σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, έτσι ώστε να μην υπάρχει η εμπορικά «νεκρή» περίοδος από τις εορτές έως τα μέσα Ιανουαρίου.

Στη διεύρυνση του χρόνου πραγματοποίησης εκπτώσεων και πολύ περισσότερο στην απε λευθέρωση του καθεστώτος των προσφορών αντιδρούν οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς αδυνατούν να αντεπεξέλθουν σε περίοδο παρατεταμένων προσφορών κι εκπτώσεων, σε αντίθεση με τις μεγάλες αλυσί δες λιανικής πώλησης, οι οποίες μπορούν να μειώνουν σε μεγα λύτερο ποσοστό τις τιμές των προϊόντων, αλλά και να διαθέ τουν σημαντικά ποσά για τη δια φήμιση των μειώσεων αυτών.

Η μεγαλύτερη περίοδος εκπτώσεων βρίσκει φυσικά σύμφωνη τη συντριπτική πλει ονότητα των καταναλωτών. Άλλωστε, σύμφωνα με διάφορες έρευνες που έχουν κατά καιρούς πραγματοποιηθεί για τον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων λιανικής πώλησης στην Ελλάδα, το 82% των καταναλωτών πιστεύ ει ότι η περίοδος των εκπτώσεων θα έπρεπε να είναι ελεύθερη και να πραγματοποιούνται όλο τον χρόνο, ενώ το 88,4% τάσσεται υπέρ της δυνατότητας να πραγ ματοποιούνται προσφορές ελεύ θερα όλο τον χρόνο.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 02:24