21/09/2018 06:15:57

Ο «Συλλέκτης» μπορεί να είναι μια χώρα που σε φυλακίζει!

Ο «Συλλέκτης» μπορεί να είναι μια χώρα που σε φυλακίζει! - Media

 

Η Πολυξένη Μυλωνά στο ‘’Π’’

«Δεν θέλω το έργο μου να ληφθεί ως θρίλερ και να ανασκοπηθεί στις στήλες των εγκλημάτων», είχε πει για τον «Συλλέκτη»  του ο Τζον Φόουλς. Ένα βιβλίο που εκδόθηκε το 1963, και μισό και πλέον αιώνα μετά, θεωρείται επίκαιρο όσο ποτέ.

Η θεατρική μορφή, που παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στις 9 μ.μ,  στον Πολυχώρο Vault, ζωντανεύει το ατμοσφαιρικό δημιούργημα του Άγγλου συγγραφέα, και μας δίνει την ευκαιρία να δώσουμε απαντήσεις σε πολλαπλά υπαρξιακά ερωτήματα…

Η υπόθεση

Ο νεαρός Φρέντερικ, -τον υποδύεται ο ταλαντούχος Γιώργος Παπαπαύλου- ταπεινής καταγωγής, έχει ερωτευτεί τη Μιράντα- εξαίσια η Πολυξένη Μυλωνά- μια πλούσια κοπέλα, φοιτήτρια της Καλών Τεχνών. Συλλέκτης πεταλούδων, μοναχικός, ανασφαλής και κάπως αντικοινωνικός καθώς είναι, ο μόνος τρόπος που βρίσκει για να την προσεγγίσει, να την γνωρίσει και να την έχει στη ζωή του είναι αυτός της απαγωγής και φυλάκισής της. Με την οικονομική άνεση που του δίνει το μεγάλο χρηματικό ποσό που κερδίζει στο Λόττο, νοικιάζει μία απομονωμένη βίλα μακριά από το Λονδίνο της οποίας το κελάρι διαμορφώνει ειδικά στο δωμάτιο που θα κρατήσει τη Μιράντα για περίπου ένα μήνα. Σε αυτό το διάστημα οι δύο νέοι θα ζήσουν την ίδια κατάσταση (της απαγωγής και του εγκλεισμού) από μία εντελώς διαφορετική οπτική. Ο Φρέντερικ έχει στήσει ένα σχέδιο αγάπης. Η Μιράντα είναι θύμα ενός σχεδίου απαγωγής. 

Η πρωταγωνίστρια της παράστασης η Πολυξένη Μυλωνά, με πολύχρονη θητεία στο θέατρο, είναι παιδί του ΚΘΒΕ, όπου γνώρισε και τις πρώτες μεγάλες συγκινήσεις (Τσέχωφ, Ουάιλντερ, Ευριπίδης) και μετά οι πρώτες της συναντήσεις, μαθητεύοντας στη σκηνή με κλασικά έργα και ανατρεπτικούς σκηνοθέτες όπως οι  Μιχαηλίδης, Μαστοράκης, Χατζάκης, Πατεράκη, και πολλοί άλλοι, ανάμεσα τους και οι νέες δυνάμεις του ελληνικού θεάτρου…

Η συνέντευξή της στο «Ποντίκι», αναμενόμενο να περιστραφεί, γύρω από το έργο και τα διαχρονικά  μηνύματά του…

-Ο Φόουλς και η κοινωνία του σήμερα

-Το φαινόμενο του εγκλεισμού σε πολιτικό κοινωνικό και ερωτικό επίπεδο είναι άμεσα αναγνωρίσιμο στις δομές της εποχής μας.

Συλλέκτης σήμερα, μπορεί να είναι μια χώρα, ένας πολιτικός, οικονομικός, οικονομικός, ακόμα και πολιτιστικός οργανισμός. Η εξουσία εκστασιάζεται από την πιθανότητα υποδούλωσης των θυμάτων της, πόσο δε μάλλον, όταν οι παθογένειες και οι παθολογίες της είναι μεγάλες. Το ίδιο συμβαίνει και σε εξουσίες μικρότερης κλίμακας και ισχύος, όπως είναι ο έρωτας, η σχέση, ο γάμος, η πατρότητα ,η μητρότητα, η οικογένεια .Το δίδυμο θύτης-θύμα, εξουσιαστής-εξουσιαζόμενος συνεχίζει να απασχολεί τις ανθρώπινες κοινότητες και στην εποχή μας.

-Ο έρωτας στη ζωή της Μιράντας, η αγάπη στην καθημερινότητα της Ελληνίδας...

-Η Μιράντα δεν ερωτεύεται. Καθυποτάσσεται, κακοποιείται, φοβάται, πεθαίνει. Η αρρώστια του θύτη-''Συλλέκτη'', δεν επιτρέπει στο θύμα-''Μιράντα'' να ''ξεδιπλώσει'' οποιαδήποτε μορφή ερωτικής επιθυμίας. Το έργο συναντά αρχέγονα ένστικτα και κινείται σ 'αυτά τα επίπεδα, μέσα στα σκοτάδια του ταραγμένου νού και στη μυρώδια του φόβου .Αυτό που ενώνει τη Μιράντα με την σημερινή Ελληνίδα, είναι η αιώνια φύση της γυναίκας που ονειρεύεται την αγάπη σε περιοχές που η κανονικότητά της δυστυχώς δεν θα ανακαλύψει ποτέ.

-Ο εγκλεισμός στον Συλλέκτη, ο εγκλεισμός και ο αποκλεισμός στη σημερινή Ελλάδα...

-Η Σημερινή Ελλάδα είναι κλεισμένη στο κελάρι ενός απάνθρωπου μηχανισμού, πολιτικού και οικονομικού που την εξοντώνει αργά και μεθοδικά. Η παθολογία και οι υπερβολές του καπιταλισμού, δημιούργησαν συνθήκες αποκλεισμού για εκατομμύρια ανθρώπους που στερούνται τα αυτονόητα: εργασία, υγεία, παιδεία, πολιτισμό. Το ανοσοποιητικό σύστημα της χώρας είναι πεσμένο. Χρειάζονται υψηλές δόσεις αφύπνισης, αντίδρασης και αντίστασης για να ανατραπεί αυτή η δυσμενής διάγνωση για την χώρα.

-Η συνεργασία σας με τον Ενκε Φεζολάρι;

-Ο σκηνοθέτης μας είναι από τους κορυφαίους της νέας γενιάς,με εμπειρία και εξαιρετικό ταλέντο. Μας καθοδήγησε με γνώση και φροντίδα και αυτό γιατί αγαπάει τον ηθοποιό και αυτό φαίνεται στο τελικό αποτέλεσμα.

-Μια φράση από το έργο  που σας χαρακτηρίζει.

-Η φράση που με χαρακτηρίζει από το έργο είναι: ''΄Ολοι  είναι κλεισμένοι μέσα σ'ένα γαμημένο κελάρι και κανείς δεν βοηθάει κανέναν.''

-Η ελπίδα; Που διαφαίνεται μέσα στο έργο;

-Η Ελπίδα βρίσκεται στον θεατή που παρακολουθεί με προσοχή και συνείδηση την παράστασή μας.

 

INFO. Μετάφραση – Δραματουργική Επεξεργασία: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου- Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι- Σκηνικά- Κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης - Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου- Δραματολόγος: Ναταλί Μηνιώτη- Μουσική Επιμέλεια: Ένκε Φεζολλάρι- Βοηθός Σκηνοθέτη: Δάφνη Λιανάκη- Βοηθός Σκηνογράφου: Ανθή Παρασκευά - Βελουδογιάννη

Παραγωγή: Red Moonlight Productions . 

Ερμηνεύουν: Γιώργος Παπαπαύλου, Πολυξένη Μυλωνά

VAULT: Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός (Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός, Τηλ: 213 0356472, 6945993870

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.