20/01/2019 06:50:04

Ο οικοδεσπότης του «Από Μηχανής» δεν μπορεί να σβήνει την αλήθεια…

Ο οικοδεσπότης του «Από Μηχανής» δεν μπορεί να σβήνει την αλήθεια… - Media

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ ΣΤΟ ‘’Π’’

Ο οικοδεσπότης του «Από Μηχανής» δεν μπορεί να σβήνει την αλήθεια…

Ήταν το  2014, όταν δύο άνθρωποι του θεάτρου, ο Δημήτρης Μυλωνάς και η Άννα Ελεφάντη αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και προχωρούν στη σύσταση της Εταιρείας Θεάτρου Εν Δράσει στο ιστορικό της οποίας έχουν ήδη καταγραφεί πολλές παραγωγές που σημείωσαν μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία (Γράμματα αγάπης στον Στάλιν, Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί, Δεν έχω τίποτα, Τσέχωφ, Τρεις αδελφές). Από το Σεπτέμβριο του 2017 και για τα επόμενα 12 χρόνια η καλλιτεχνική δραστηριότητά τους στεγάζεται στο Από Μηχανής Θέατρο που ίδρυσαν η Ασπασία Κράλλη και ο Χρήστος Βαλαβανίδης το 1995.

Ο Μυλωνάς –σημερινός μας καλεσμένος- γεννήθηκε στην Αθήνα. Αριστούχος απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Θεάτρου «Τζένη Καρέζη» (1999) και του Finance and Accounting του Deree College (1995). Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με πολλούς σκηνοθέτες όπως Σπύρος Ευαγγελάτος, Δημήτρης Λιγνάδης, Σωτήρης Χατζάκης, Λίλλυ Μελεμέ, Κώστας Τσιάνος, Στάθης Λιβαθινός, Ρούλα Πατεράκη κ.α. ενώ για 7 χρόνια συμμετείχε στο δυναμικό της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού θεάτρου υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Στάθη Λιβαθινού. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Ανατόλι Βασίλιεφ, Ιρίνα Πρόμπτοβα, Αντρέι Στσούκιν, Νικολάι Κάρποφ, Λυδία Κονιόρδου κ.α.


 

Η συνέντευξη του στο ‘’Π’’ έχει ως εξής:

- Μετά από μια γεμάτη δεκαετία στο θέατρο σε σημαντικές σκηνές με σπουδαίες συνεργασίες, τώρα είστε ο οικοδεσπότης του "Από Μηχανής" . Τι διαφορετικό θα δούμε σε σχέση με τις δεκάδες ομάδες με μόνιμη στέγη που υπάρχουν στην πόλη;

- Ο επισκέπτης του Από Μηχανής θα βρεθεί σε έναν τόπο με ιστορία στον οποίο έχουμε θαυμάσει σπουδαίες παραστάσεις στα τόσα χρόνια λειτουργίας. Θα βρεθεί όμως και σε έναν τόπο που αφού ανακατασκευάστηκε εκ βάθρων, σήμερα βρίσκεται με διάθεση ανανέωσης στα θεατρικά πράγματα: δύο σκηνές, 90 τετραγωνικών η καθεμία έχουν στηθεί για να φιλοξενήσουν ένα πλούσιο, πλουραλιστικό εναλλασσόμενο ρεπερτόριο καταξιωμένων καλλιτεχνών προτείνοντας στο κοινό μια μεγάλη γκάμα επιλογών με κοινό πάντα άξονα την επιθυμία για καλό θέατρο.

- Πόσο διαφορετικά λειτουργεί ο σκηνοθέτης από τον ηθοποιό Μυλωνά;

- Υποκριτική και σκηνοθεσία είναι συγκοινωνούντα δοχεία όπου το ένα τροφοδοτεί το άλλο. Δεν είμαι, δεν μπορώ να είμαι για την ακρίβεια, ο σκηνοθέτης που στήνει την παράστασή του από το σπίτι, από τη θέση του, θα με βρείτε επί σκηνής να δοκιμάζω μαζί με τους ηθοποιούς όσα επαληθεύονται σκηνικά. Εκείνο που ίσως αλλάζει είναι ότι ως σκηνοθέτης στο τέλος της ημέρας θα πρέπει να πάρω «αποφάσεις», όμως κι αυτό γίνεται μέσα από την ιδιότητα του ηθοποιού, μέσα από τη διαδικασία της σκηνικής δράσης.

- Δεν φοβηθήκατε τη μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία του Proof;

-Σε καμία περίπτωση. Το Proof είναι καταρχάς ένας θεατρικό έργο, μετέπειτα μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη και γνώρισε τεράστια επιτυχία. Όμως αν και γραμμένο σχετικά πρόσφατα, το 2000, έχει τη δύναμη ενός κλασσικού έργου. Έτσι λοιπόν κι εγώ το προσέγγισα, ως ένα συναρπαστικό και γενναιόδωρο κείμενο που, όπως κι όλα τα κλασσικά έργα, σου επιτρέπει και σε προτρέπει σε διαφορετικές προσεγγίσεις.

- Είχατε στα χέρια σας ένα σπουδαίο ηθοποιό, τον Βαλαβανίδη... Στήνετε μια παράσταση γύρω από το κεντρικό πρόσωπο;

- Ο Χρήστος Βαλαβανίδης δεν είναι μόνο ένας σπουδαίος ηθοποιός με μεγάλη εμπειρία στο σανίδι. Είναι ένας ηθοποιός με πολύ φρέσκια ματιά στα πράγματα, θεατρικά και μη. Μια προσωπικότητα ανατρεπτική, με μια δύνη νεανική. Βούτηξε σε αυτόν τον απαιτητικό ρόλο με θάρρος αλλά και λεπτότητα.. Ταυτόχρονα όμως είναι ένας ηθοποιός που δέχεται κι ακούει. Υπήρξε ροή στην επικοινωνία μας κι αμοιβαίος σεβασμός. Θέλω όμως να πω πως στήνω μια παράσταση γύρω από το κεντρικό θέμα του έργου μέρος του οποίου είναι και ο κος Βαλαβανίδης, δηλαδή το πρόσωπο που υποδύεται.

- Γιατί το επιλέξατε;

-Γιατί πρόκειται για ένα σύγχρονο, μεστό κείμενο με τη δύναμη και τη δυναμική ενός κλασσικού έργου, με 4 ολοκληρωμένους χαρακτήρες και με ερωτήματα που με αφορούν: τα όρια διάνοιας και τρέλας, η ανάγκη για εμπιστοσύνη, η σχέση πατέρα-κόρης αλλά και η ανελέητη επιταγή για καταξίωση.

- Πως δημιουργείτε σ' αυτή την Ελλάδα του σήμερα;

- Με προσεκτικά βήματα, καλούς συνεργάτες και τα μάτια ανοιχτά για όσα συμβαίνουν γύρω μου.

- Μήδεια στην Αλβανία. Ήμουν πρόσφατα εκεί και κατέγραψα τις τρομακτικές αλλαγές που γίνονται. Πως είναι η συνεργασία σας εκεί, αλλά και οι εντυπώσεις για την καθημερινή ζωή;

-Στην Αλβανία συνάντησα εκπαιδευμένους και διαθέσιμους ηθοποιούς οι οποίοι μπαίνουν στην πρόβα αδιαπραγμάτευτα και με πολύ κέφι. Από εκεί κι έπειτα, είναι πολύ νωρίς ακόμα για να κάνω μια εκτίμηση των πραγμάτων, πόσο μάλλον δε να μιλήσω για το αποτέλεσμα όλης αυτής της εμπειρίας, ό,τι και να πούμε τώρα, η δουλειά μας κρίνεται… στο χειροκρότημα! Όσον αφορά στην καθημερινότητα, εκείνο που συναντώ είναι ένας τόπος που ακροβατεί ανάμεσα στα ευδιάκριτα ίχνη του παρελθόντος του και σε ένα μέλλον το οποίο άτακτα αλλά δυναμικά, επιβάλει τους δικούς του κανόνες.

- Τι είναι όνειρο για σας και τι ένα απλό σχέδιο στη δημιουργία σας;

- Ένα απλό σχέδιο είναι πάντα μέρος του ονείρου.

- Τι θα σβήνατε, τι θα διαγράφατε, από το σημερινό θέατρο, αν είχατε τη δυνατότητα; 

- Τίποτα. Το θέατρο είναι καθρέφτης της κοινωνίας κι αντανακλά την αλήθεια της. Δεν μπορείς να σβήσεις την αλήθεια, όσο κι αν κάποιες φορές πονά.

- Πέντε σταθμοί στη ζωή σας.

- Η πρώτη μου επαφή με το θέατρο μέσα από την ερασιτεχνική ομάδα της Αγίας Παρασκευής. Τα χρόνια της μαθητείας μου δίπλα στον Στάθη Λιβαθινό. Η πρώτη μου κόρη, η Αγγελίνα. Η καλλιτεχνική διεύθυνση του Από Μηχανής. Η δεύτερη κόρη μου, η Ζωή.

_ Μια είδηση που θ' ακούσουμε αύριο για σας.  

- Θα συμμετέχω, ως ηθοποιός αυτήν τη φορά, στο έργο Boomerang του Μπερνάρ ντα Κόστα που σκηνοθετεί ο Χρήστος Βαλαβανίδης. Αντιστρέφονται οι όροι και οι ρόλοι λοιπόν σε μια δουλειά που προσμένω με πολύ χαρά για τον επιπλέον δε λόγο ότι θα βρίσκομαι επί σκηνής με την εξαιρετική Ασπασία Κράλη. Τέλος, τον Απρίλιο επιστρέφω στην ιδιότητα του σκηνοθέτη με το έργο Μάκμπεθ Λαίδη Μάκμπεθ. Πρόκειται για διασκευή του σπουδαίου σαιξπηρικού έργου όπου όλοι οι ρόλου θα παιχτούν από δύο μόνο ηθοποιούς, την Άννα Ελεφάντη και τον Μελέτη Ηλία.

-Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ: Με σεβασμό στη βιομηχανική του αισθητική και ιστορία, το θέατρο ανακαινίστηκε εκ βάθρων και διαμορφώνονται δύο διαφορετικές σκηνές με πλήρη ηχομόνωση ούτως ώστε να μπορούν να λειτουργούν ταυτόχρονα: η κάτω, χωρητικότητας 140 θέσεων και η επάνω, χωρητικότητας 130 θέσεων, 95 τετραγωνικά η κάθε μία. Σημειώνεται πως οι εξέδρες καθώς και τα ίδια τα καθίσματα είναι εξολοκλήρου καινούρια με έμφαση στην ευχάριστη κι άνετη παραμονή των θεατών. Και οι δύο αίθουσες διαθέτουν σύγχρονη ηλεκτροακουστική υποδομή (φώτα, κονσόλες, ηχητική εγκατάσταση κλπ) για την άρτια υποστήριξη των παραστάσεων ενώ τα πατώματα τους είναι κατάλληλης κατασκευής ώστε να φιλοξενούν όχι μόνο θεατρικές παραστάσεις αλλά επίσης χορού και χοροθεάτρου. Τέλος το θέατρο περιλαμβάνει ανακαινισμένο μπαρ και φουαγιέ και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο για τη φύλαξη των σκηνικών.
Επιθυμία της καλλιτεχνικής διεύθυνσης είναι το Από Μηχανής Θέατρο να γίνει συνώνυμο ενός χώρου πολυσυλλεκτικού ρεπερτορίου και σημαντικών συνεργασιών, ένα θέατρο ομαδικότητας και σύμπραξης. Με παραστάσεις να τρέχουν συνάμα και στις δύο σκηνές καθ’ όλες τις ημέρες της εβδομάδας, δίνεται στο θεατρικό κοινό ένα ευρύ φάσμα επιλογών που περιλαμβάνει κλασσικά και σύγχρονα έργα της ελληνικής και διεθνούς δραματουργίας, θέατρο για παιδιά κι εφήβους, παραστάσεις χορού και μουσικές βραδιές.

INFO: Στο ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ (Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο, ΤΚ 10436, Αθήνα, Τηλέφωνο: (+30) 210 523 2097 -apomixanis.theatro@gmail.com)

 παρατείνονται, λόγω μεγάλης επιτυχίας, οι παραστάσεις των έργων:

-         «Ράφτης Κυριών» του Ζωρζ Φεντώ μέχρι την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου

-         «Proof» του Ντέιβιντ Όμπερν μέχρι την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου

-         «Ο Γάμος του Καραχμέτη» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, μέχρι την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.