search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 13:54
MENU CLOSE

Μάκης Αγούδημος: Ο εφοπλιστής της «άγονης» – Τα χρέη, τo σπίτι στην Ελβετία και το ξύλο στους απεργούς (Photos)

03.04.2018 10:06
Μάκης Αγούδημος: Ο εφοπλιστής της «άγονης» - Τα χρέη, τo σπίτι στην Ελβετία και το ξύλο στους απεργούς (Photos) - Media

 

Για πολλούς τα πλοία του, ήταν συνυφασμένα με τις καλοκαιρινές διακοπές, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένα νησιά.

Παρά τις συχνές και πολύωρες καθυστερήσεις, τα πλοία Μιλένα, Νταλιάνα και Δήμητρα της εταιρίας του, «GA Ferries», ήταν συνώνυμα της άγονης γραμμής. Με το αζημίωτο φυσικά.

Ο λόγος για τον εφοπλιστή Γεράσιμο Αγούδημο ο οποίος απεβίωσε σε ηλικία 76 ετών, στο Λουγκάνο της νότιας Ελβετίας.

Ευρέως κυκλοφορεί η άποψη που υποστηρίζει ότι ο εφοπλιστής επιτελούσε «εθνικό έργο καθώς με τα πλοία του πήγαινε εκεί που οι άλλες εταιρείες δεν πάνε, διατηρώντας, έστω και με προβλήματα, τη συνοχή του εθνικού χώρου».

Ωστόσο μία ματιά στην κρατική χρηματοδότηση που εξασφάλιζε η εταιρία αποδεικνύει ότι στην πραγματικότητα εισέπραττε μεγάλα ποσά προσφέροντας εξαιρετικά χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες, εκβιάζοντας το Δημόσιο όταν παρουσιαζόταν ευκαιρία.

Το πάρτι με τις «άγονες γραμμές»

Η ιστορία με τις άγονες γραμμές ξεκίνησε από το 2003 που άρχισε να εφαρμόζεται ο νόμος 2832/2001 που ψηφίσθηκε επί υπουργίας Χρήστου Παπουτσή και στόχευε στην απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και την εναρμόνιση του εθνικού θεσμικού πλαισίου με τον κοινοτικό Κανονισμό για τις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές.

Από τον Ιανουάριο του 2003 έως και τον Ιούλιο του 2008 δαπανήθηκαν περί τα 200 εκατομμύρια ευρώ για τις άγονες γραμμές.

Τα γέρικα πλοία, επί χρόνια μονοπωλούσαν τα δρομολόγια από τον Πειραιά, το Λαύριο και τη Θεσσαλονίκη προς τα μικρά νησιά του Αιγαίου, αυτά που με οικονομικούς όρους ονομάζονται «νησιά με χαμηλό επιχειρηματικό ενδιαφέρον» αλλά ο Έλληνας πολίτης τα ξέρει ως «νησιά της άγονης γραμμής».

Τα ποσά που εισέπραξε η «GA Ferries» ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Τα χρέη

Τα σημαντικά χρέη της «GA Ferries» ύψους 19 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ, στην τράπεζα Natixis και στις εταιρίες Mamidoil, JetOil και EKO οδήγησαν στην κατάσχεση των πλοίων του τα οποία έδεσαν οριστικά στο λιμάνι του Πειραιά.

Λίγο πριν από το τέλος του 2012, ο Γεράσιμος Αγούδημος καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών με αναστολή και με χρηματική εγγύηση ύψους 15.000 ευρώ για τις οφειλές του προς το ΝΑΤ (Ταμείο Ναυτικών), οι οποίες ανέρχονταν σε 70.000 ευρώ. 

Οι απεργίες του 2002 και το ξύλο σε απεργούς

Πολλοί πέρα από τα παλιά και αργοκίνητα πλοία, τον θυμούνται για την εμφάνισή του στο λιμάνι του Πειραιά κατά τη διάρκεια της μεγάλης απεργίας των ναυτεργατών το 2002.

Εκεί, Λιμενικοί αλλά και άνδρες των ειδικών δυνάμεων του Λιμενικού επιτίθενται άγρια και ξυλοφορτώνουν απεργούς και αλληλέγγυους, υπό την καθοδήγηση του Αγούδημου, ο οποίος εμφανίστηκε στο λιμάνι με πούρο.

Μετακόμιση στην Ελβετία

Ο Γεράσιμος Αγούδημος μαζί με την οικογένειά του, εδώ και πολλά χρόνια, είχε μετακομίσει στο Λουγκάνο της Ελβετίας, στην περιοχή Paradiso, αφότου, πούλησε την υπερπολυτελή βίλα στην περιοχή «Γαλάζια Ακτή» του Λαγονησίου σε τίμημα που ξεπερνούσε τα 15 εκατ. ευρώ.

 

Πληροφορίες από kathimerini.gr, reader.gr, kourdistoportikali.gr, rizospastis.gr

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 13:54