search
ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 18:26
MENU CLOSE

Από το Σινικό Τείχος μέχρι την Αγία Πετρούπολη: «Διένυσα περισσότερα από 8.500 χλμ. με το τρένο»

06.10.2018 13:37
Από το Σινικό Τείχος μέχρι την Αγία Πετρούπολη: «Διένυσα περισσότερα από 8.500 χλμ. με το τρένο» - Media

 

Πρέπει να αγαπά πολύ τα τρένα ή να είναι έτοιμος για μια μοναδική εμπειρία και περιπέτεια κάποιος που θα αποφασίσει να κάνει ένα ταξίδι με τον υπεσιβηρικό σιδηρόδρομο, ένα ταξίδι χιλιάδων χιλιομέτρων με το τρένο. Ο Βαγγέλης Πρωτόπαπας πάντως έκανε το όνειρό του πραγματικότητα και μπήκε στο τρένο του υπερσιβηρικού για να κάνει «ένα ταξίδι ζωής» όπως δηλώνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ. «Ήταν μια εκπληκτική εμπειρία σε πολλά επίπεδα. Πέρα από το ενδιαφέρον που είχε η κάθε χώρα χωριστά, μου δόθηκε η ευκαιρία να δω πώς η Ασία γίνεται σιγά σιγά Ευρώπη όχι μόνο μέσα από την εναλλαγή τοπίων, αλλά ζώντας την όσμωση της κουλτούρας και των πολιτισμών καθώς και της νοοτροπίας των ανθρώπων».

Ο κ. Πρωτόπαπας μιλά για τις εντυπώσεις του, τις εικόνες που έμειναν πιο έντονα χαραγμένες στην μνήμη του. «Διασχίζοντας τη Σιβηρία με το τρένο έντονα έχουν χαραχτεί μέσα μου τα νοικοκυρεμένα ξύλινα σπιτάκια με τους λαχανόκηπους, τα ατέλειωτα δάση και οι ελώδεις εκτάσεις καθώς και οι χορωδίες και ορχήστρες παιδιών σε μικρές επαρχιακές πόλεις που περίμεναν τους επιβάτες να κατέβουν στις ενδιάμεσες στάσεις για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους όσο διαρκούσε η στάση». Όπως περιγράφει, «το ταξίδι ξεκίνησε από το Σινικό τείχος και το Πεκίνο με κατεύθυνση βόρειοδυτικά προς Ντάτονκ, μια πόλη με εξαιρετικά αξιοθέατα. Μετά διασχίσαμε όλη τη Μογγολία και περάσαμε στη Ρωσία, στη λίμνη Βαϊκάλη. Από εκεί κάναμε όλη τη γραμμή του υπερσιβηρικού μέχρι τη Μόσχα με τελικό προορισμό την Αγία Πετρούπολη (Λένινγκραντ) διανυχτερεύοντας σε αρκετές πόλεις τις Σιβηρίας. Συνολικά το ταξίδι είχε διάρκεια ένα μήνα, με 10 διανυχτερεύσεις μέσα στο τρένο».

Ο τολμηρός ταξιδευτής υπογραμμίζει ότι οι μη ντόπιοι ταξιδιώτες ήταν ελάχιστοι και σε μερικές διαδρομές ανύπαρκτοι. «Αυτά τα τρένα χρησιμοποιούνται από τους ντόπιους και είναι η ραχοκοκαλιά της κάθε χώρας, όπου καθημερινά μετακινούνται χιλιάδες ή εκατομμύρια άνθρωποι. Για παράδειγμα, ο Υπερσιβηρικός είναι νευραλγικό κομμάτι της Σιβηρίας και της Ρωσίας αφού συνδέει απομακρυσμένες πόλεις και χωριά μεταξύ τους και με τη Μόσχα και συντελεί στη μετακίνηση αγαθών και ανθρώπων. Όλα αυτά σε μια χώρα που οι αποστάσεις είναι τεράστιες και οι κλιματολογικές συνθήκες για να κινηθείς οδικώς, αντίξοες και απαγορευτικές».

Τον ρωτάμε πόσα χιλιόμετρα διένυσε στις ράγες και πώς ήταν η εμπειρία να ζει κάποιος 10 συνεχείς ημέρες μέσα στο τρένο.

«Διένυσα περισσότερα από 8.500 χλμ με το τρένο και άλλα 1.500 χλμ με άλλα μεταφορικά μέσα περιφερόμενος σε σημεία ενδιαφέροντος. Όταν ετοίμαζα το ταξίδι νόμιζα ότι το μέρος του τρένου θα ήταν βαρετό και άχαρο. Όμως το χάρηκα πολύ γιατί εκτός από την εναλλαγή τοπίων είχε πολύ ενδιαφέρον η επικοινωνία με τους ανθρώπους. Στην Κίνα τα κρεβάτια μας στις κουκέτες ήταν τριώροφα λόγω του μεγάλου αριθμού των ανθρώπων που τα χρησιμοποιεί. Είναι τόσος πολύς ο κόσμος που υπάρχουν και εισιτήρια όρθιων για πολύωρες διαδρομές! Τα κινέζικα τρένα ήταν ασφυκτικά γεμάτα και οι επιβάτες έμπαιναν και φορτωμένοι ογκώδεις βαλίτσες και μπόγους γεμάτους με πράγματα. Στα μάτια πολλών παιδιών φάνταζα ως εξωγήινος και έβλεπα τα μάτια τους αδιάκριτα πάνω μου σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, μιας και οι τουρίστες σε κάποιες διαδρομές είναι σπάνιο είδος! Όμως το διασκέδαζα γιατί ένιωθα την αγνότητα της πρόθεσης».

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 18:26