ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 01:04

Σημαντική ανακάλυψη: Και όμως στον Άρη υπάρχει οξυγόνο που μπορεί να στηρίξει ζωή

23.10.2018 09:20
Μυστηριώδης πράσινη λάμψη εντοπίστηκε στην ατμόσφαιρα του Άρη - Τι σημαίνει - Media

Οι επιστήμονες έκαναν μια σημαντική ανακάλυψη: Το αλμυρό νερό που πιθανότατα βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια του πλανήτη, μπορεί να περιέχει αρκετό διαλυμένο οξυγόνο για να υποστηρίξει όχι μόνο μικροβιακή ζωή, αλλά ίσως ακόμη και κάποιους ζωικούς οργανισμούς, όπως σπόγγους. Κάτι τέτοιο μπορεί ενδεχομένως να ενισχύσει τις εικασίες ότι κάποια στιγμή ο Άρης θα μπορεί να γίνει κατοικήσιμος σχεδόν όπως η γη.

Αμερικανοί ερευνητές με επικεφαλής τον Βλάντα Σταμένκοβιτς του Εργαστηρίου Αεριώθησης (JPL) της Αμερικανικής Υπηρεσίας Διαστήματος (NASA), έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γεωεπιστημών “Nature Geoscience”. Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν μοντέλα σε υπολογιστές για να βγάλουν συμπεράσματα για τις αλμυρές λίμνες που κρύβονται κάτω από την επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη.

Οι υπολογιστές έδειξαν ότι μπορεί να υπάρχει αρκετό οξυγόνο μέσα σε υπόγειες λίμνες με αλμυρό νερό, που βρίσκονται κυρίως στου πόλους του Άρη, το οποίο να δίνει ζωή όχι μόνο σε μικροοργανισμούς, αλλά ακόμη και σε σπόγγους. Οι σπόγγοι θεωρούνται από πολλούς επιστήμονες οι αρχαιότεροι πρόγονοι των ζώων στη Γη.

«Ελπίζω ότι η νέα μελέτη θα δημιουργήσει αρκετό ενδιαφέρον στην επιστημονική κοινότητα, σε όλο τον κόσμο, ώστε να σκεφθεί τον Άρη ως ένα πιθανό μέρος για ύπαρξη ζωής, ίσως ακόμη και σήμερα» δήλωσε ο Σταμένκοβιτς.

Εικάζεται ότι το νερό εξαφανίσθηκε από την επιφάνεια του Άρη πριν από δισεκατομμύρια χρόνια. Ωστόσο έχουν παραμείνει κάτω από την επιφάνεια αρκετοί θύλακες με αλμυρό νερό.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 01:04