14/12/2019 00:01:01
12.12.2018 / ΥΠΑΤΙΑ ΚΟΚΚΙΝAΚΗ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2050 στις 6-12-2018

Οι ειδήσεις τρέχουν... καλύτερα online

Οι ειδήσεις τρέχουν... καλύτερα online - Media

 

Οι ζωντανές ενημερώσεις προσελκύουν όλο και περισσότερους θεατές

Η στροφή από την παραδοσιακή τηλεοπτική ζωντανή μετάδοση σε διαδικτυακά μέσα έχει αλλάξει σημαντικά τη μιντιακή βιομηχανία. Οι ειδήσεις συνήθως προσελκύουν τηλεθεατές με ζωντανές ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο. Η άνοδος της ζωντανής μετάδοσης μέσω Διαδικτύου επεκτείνει τις δυνατότητες του ψηφιακού χώρου, συμπεριλαμβανομένων των bloggers, των social media που επηρεάζουν αλλά και των κορυφαίων υπηρεσιών ειδήσεων.

Οι ψηφιακοί δημιουργοί και ο επαγγελματισμός των νέων ψηφιακών δικτύων προσφέρουν στους τηλεθεατές περισσότερες δυνατότητες από ποτέ για την παρακολούθηση ειδήσεων και μπορούν εύκολα πια να επιλέξουν το είδος των ειδήσεων που θέλουν να παρακολουθήσουν. Επιπλέον οι θεατές διαθέτουν και την τεχνολογία για να το κάνουν, καθώς τα περισσότερα νοικοκυριά έχουν πάνω από οκτώ συνδεδεμένες ηλεκτρονικές συσκευές κατά μέσον όρο, ενώ η κάλυψη του WiFi επεκτείνεται διαρκώς.

Αυτοί οι παράγοντες έχουν δημιουργήσει μια διαφορετική βιομηχανία ειδήσεων, στην οποία παραδοσιακά και εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης ανταγωνίζονται για να προσελκύσουν τους θεατές σε διάφορες πλατφόρμες και όχι μόνο στην τηλεόραση. Κι ενώ αυτό με τη σειρά του αυξάνει τις επιλογές στα είδη των ειδήσεων, συχνά οδηγεί σε ομοιογένεια στο ειδησεογραφικό υλικό, καθώς όλοι οι «παίκτες» προσπαθούν να καλύψουν τα ίδια κορυφαία ρεπορτάζ για να μεγιστοποιήσουν το κοινό τους.

Η πτώση της τηλεθέασης στις τοπικές ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές επιδείνωσε τη μείωση της ποικιλομορφίας της κάλυψης. Έτσι οι τηλεθεατές αντικατέστησαν τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων με ειδήσεις από τα social media και τις εθνικές αγορές.

Πρόσφατες έρευνες επιβεβαίωσαν τη γενική άνοδο των ειδήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την αύξηση στους θεατές των 50 ετών και άνω, καθώς και τη χρήση των social media από τους νεότερους θεατές. Το 67% των ενηλίκων στις ΗΠΑ υποστήριξαν το 2017 ότι παρακολουθούν ειδήσεις από τα social media, σύμφωνα με έρευνα του Parks Associates. Αντίστοιχα, «όχι» στις ειδήσεις και τις ειδησεογραφικές εκπομπές και «ναι» στην ενημέρωση μέσω social media λέει το 71% των Ελλήνων, σύμφωνα με έρευνα της ΔιαΝΕΟσις.

Κολοσσιαίες εταιρείες των ΜΜΕ βασίζονται σε σχόλια εμπειρογνωμόνων και τηλεπερσόνων για να ενισχύσουν τα δελτία ειδήσεών τους και να κρατήσουν τους τηλεθεατές τους.

Ο «τζόγος» του βίντεο

Αυτές οι τάσεις έχουν φέρει τα τοπικά ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς δεν έχουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ούτε με έκτακτες ειδήσεις ούτε με αναλύσεις ειδήσεων. Αυτό πιθανότατα θα οδηγήσει σε συγχωνεύσεις τηλεοπτικών σταθμών, ψηφιοποίηση ή μείωση των δελτίων ειδήσεων.

Ακόμα και τα μεγάλα κανάλια θα στηρίζονται περισσότερο σε πηγές απευθείας σύνδεσης για την κάλυψη των ειδήσεών τους. Πολλές από αυτές τις εταιρείες, όπως το Fox News και το CNN, ήδη προβάλλουν δελτία ειδήσεων στην τηλεόραση δημιουργώντας παράλληλα ζωντανές εκπομπές για τη μετάδοσή τους στο Διαδίκτυο.

Με τη μετατόπιση των ειδήσεων στην ψηφιακή τεχνολογία πολλές αλλαγές έχουν επέλθει στον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί ειδήσεων προσελκύουν τους θεατές στο περιεχόμενό τους. Συγκεκριμένα οι οργανισμοί ειδήσεων χρησιμοποιούν το βίντεο σε μεγαλύτερο βαθμό ή πλήρως στο περιεχόμενο των ειδήσεών τους.

Από το 2017 αρκετοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί, όπως το MTV News και το Vocativ, στράφηκαν στο βίντεο, εγκαταλείποντας τα μακροσκελή άρθρα, απολύοντας την πλειονότητα των αρθρογράφων και των συντακτών τους, και ακολουθώντας μια στρατηγική που αφορούσε αποκλειστικά το βίντεο.

Παρότι πάντως υπάρχουν πλεονεκτήματα στη στροφή στο βίντεο για την προσέλκυση και τη διατήρηση των θεατών, η στρατηγική αυτή παρουσιάζει μια σειρά προκλήσεις. Οι εταιρείες ειδησεογραφικών μέσων που χρησιμοποιούν αυτήν τη στρατηγική βίντεο εμφανίζουν συνήθως λιγότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα τους, αλλά αυτοί οι επισκέπτες παραμένουν περισσότερο σε διάρκεια συνδεδεμένοι και είναι πιο παθιασμένοι από τους μέσους τηλεθεατές.

Έτσι τα ΜΜΕ αναγκάζονται να προσαρμόσουν το περιεχόμενο των βίντεο σε μια ποικιλία από διαφορετικές πλατφόρμες στο Διαδίκτυο. Τέλος, οι ιστοσελίδες των social media είναι ανεξάρτητες από τις εταιρείες των ΜΜΕ που προβάλλουν σε αυτές το υλικό τους και μπορούν να επιλέξουν να αλλάξουν τον αλγόριθμό τους ανά πάσα στιγμή με την ελπίδα να βελτιώσουν την εμπειρία των χρηστών.

Νέες ευκαιρίες

Τα ΜΜΕ, τα οποία χτίζουν τις ψηφιακές στρατηγικές τους βάσει αυτών των αλγορίθμων, μπορούν να δουν πτώση στην «κυκλοφορία» τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όταν συμβαίνουν αυτές οι αλλαγές στους αλγορίθμους. Έτσι έρχονται αντιμέτωπα με αυτές τις προκλήσεις, καθώς η ανάγκη για βίντεο και διαδικτυακή ζωντανή μετάδοση παίζει τεράστιο ρόλο στη νέα τους στρατηγική. Ωστόσο η μείωση της θέασης δεν πρέπει να ερμηνεύεται ως πτώση του ενδιαφέροντος των θεατών για ζωντανή κάλυψη των ειδήσεων.

Το βίντεο ζωντανής μετάδοσης έχει τεράστια απήχηση σε όλους τους θεατές και εξακολουθεί να διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο. Είναι περισσότερο από πρόθυμοι να παρακολουθήσουν διαφημίσεις κατά τη διάρκεια της μετάδοσης ειδήσεων στο Διαδίκτυο, σε αντίθεση με την τηλεόραση, υποδεικνύοντας ότι υπάρχουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες σε αυτόν τον τομέα.

Η μετακίνηση του ζωντανού περιεχομένου στο Διαδίκτυο έγινε δυνατή μέσα από την αύξηση των συνδεδεμένων συσκευών και δημιουργεί νέες και ελκυστικές επιλογές περιεχομένου. Οι μεγάλοι οργανισμοί ΜΜΕ, συνηθισμένοι στο να προσελκύουν θεατές, τώρα για να επιβιώσουν πρέπει να πάνε εκεί όπου βρίσκονται οι καταναλωτές, από τους οποίους όλο και περισσότεροι βρίσκονται συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο και σε πλατφόρμες των social media.

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.