search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 17:21
MENU CLOSE

Αλληλοκατηγορίες ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την – κακή – κατάσταση του σιδηροδρόμου

13.12.2018 08:36
Αλληλοκατηγορίες ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την - κακή - κατάσταση του σιδηροδρόμου - Media

 

Σε εσωστρέφεια εισέρχεται ο Σιδηρόδρομος και οι πάλαι ποτέ συγγενείς εταιρείες ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν μεταβληθεί σε άσπονδους φίλους ανταλλάσοντας σκληρές ανακοινώσεις.

Ειδικότερα ευθύνες στον ΟΣΕ, «που είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση και την ασφάλεια των σταθμών», επιρρίπτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., με αφορμή τα συνεχή παράπονα των επιβατών της για την κακή κατάσταση των σταθμών του προαστιακού, αλλά και του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου. Σε ανακοίνωσή της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλώνει πως «είναι ενήμερη για την κατάσταση αυτή –τόσο από αυτοψίες που η ίδια συστηματικά διενεργεί όσο και από παράπονα των επιβατών της– και έχει επανειλημμένως απευθυνθεί στα αρμόδια όργανα του ΟΣΕ… Δυστυχώς μέχρι σήμερα, ουδεμία μέριμνα έχει ληφθεί για τη βελτίωση των υποδομών αυτών».

Λίγες ώρες αργότερα εξεδώθη ανακοίνωση από τον ΟΣΕ που απαντά το με τον ίδιο αιχμηρό τρόπο σημειώνοντας δεικτικά ότι βάσει έρευνας της ΡΑΣ, το πρόβλημα εντοπίζεται περισσότερο στις υπηρεσίες και τα τρένα και λιγότερο στην υποδομή.

Στην ανακοίνωση γίνεται παραδεκτό ότι «η κατάσταση των υποδομών βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, ως αποτέλεσμα των επιβαρύνσεων που αναγκαστικά προκαλούνται από την υλοποίηση νέων και σημαντικών έργων, είναι μια πραγματικότητα. Τα έργα αυτά ολοκληρώνονται με ρυθμούς παράδοσης που χαρακτηρίζονται ραγδαίοι, σε αντίθεση με την πραγματικότητα που επικρατούσε μέχρι το 2014».

Στην συνέχεια υπογραμμίζεται ότι ο ΟΣΕ επιβαρύνθηκε με συνολική ζημία άνω των 700 εκατομμυρίων εύρω, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πως η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, ήδη από το 2008 συμπαρέσυρε και ολόκληρο το προσωπικό διαχείρισης σταθμών που ήταν διαθέσιμο στον ΟΣΕ με αποτέλεσμα τη διαρκή και μόνιμη υποστελέχωση του, μέχρι σήμερα.

Ο ΟΣΕ σημειώνει 4 παραμέτρους στην προσπάθεια που έχει καταβάλλει τα μέγιστα των προσπαθειών προκειμένου να εξυπηρετήσει τόσο τους παρόχους σιδηροδρομικού έργου όσο και τους επιβάτες γενικότερα.

1. Την προσπάθεια ενεργοποίησης και ένταξης σε παραγωγική λειτουργία από τον ΟΣΕ, των συστημάτων ενημέρωσης των επιβατών και την παροχή πληροφορίων, που παρά το γεγονός ότι παρελήφθησαν την προηγούμενη δεκαετία , παραμένουν ανενεργά.

2. Τη δημιουργία ειδικής διεύθυνσης στον Οργανισμό που θα εξειδικεύεται στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των επιβατών, παρέχοντας και την κατάλληλη στελέχωση (παρά το ήδη ελλιπές προσωπικό του και ευρύτερα τους περιορισμένους πόρους του). Επισημαίνονται επίσης η ασάφεια και τα κενά σε θεσμικά ζητήματα αρμοδιοτήτων που επέφερε ο Νόμος 3891/2010.

3. Την υλοποίηση στο πλαίσιο του επιχειρησιακού του προγράμματος, ενός ανεπτυγμένου σχεδίου δράσης για την συντήρηση και την ανάπτυξη των σταθμών με σημαντικό προϋπολογισμό και διάθεση ίδιων πόρων.

4. Την υπεράνθρωπη προσπάθεια του προσωπικού του να εξυπηρετεί τους επιβάτες σε όλα τα επιμέρους ζητήματα που προκύπτουν, παρά το γεγονός ότι οι δραστηριότητες αυτές στη διεθνή σιδηροδρομική πρακτική αποτελούν αντικείμενο των παρόχων σιδηροδρομικού έργου.

Τελειώνοντας τα «καρφιά» πέφτουν βροχή αναφορικά με την παντελή απουσία επενδύσεων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται «ο μόνος στη χώρα που πραγματοποιεί επενδύσεις και συμβάλει αποτελεσματικά στην αλλαγή της πραγματικότητας προς ένα καλύτερο αύριο είναι ο δημόσιος χώρος με τη συμβολή της πολιτείας».

Στο μεταξύ, οι τιμές των εισιτηρίων και οι δυσκολίες στην αλλαγή εισιτηρίου ή επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης δρομολογίων βρίσκονται στην κορυφή των παραπόνων των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως καταγράφονται από τη ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων).

Σύμφωνα με σχετική μελέτη, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το επιβατικό κοινό μετά την τιμολογιακή πολιτική είναι τα παράπονα που σχετίζονται με την ενεργοποίηση παλαιών δρομολογίων.

Οι επιβάτες ζητούν τη δημιουργία νέων δρομολογίων, διευκολύνσεις πληρωμών, ενώ παραπονιούνται και για την έλλειψη κλιματισμού ή εξαερισμού στους συρμούς. Αυτά, μαζί με τις καθυστερήσεις δρομολογίων, τα κενά στην πληροφόρηση και τα προβλήματα με το προσωπικό, αποτελούν το 84% του συνόλου των παραπόνων.

Από την έρευνα διαπιστώνονται σημαντικές ελλείψεις στην πρόσβαση των ΑμεΑ στις υποδομές (ανελκυστήρες εκτός λειτουργίας, έλλειψη ραμπών κ.λπ.).

Η ΡΑΣ τονίζει την ανάγκη ρύθμισης ζητημάτων λειτουργίας των κυλιόμενων κλιμάκων, των ανελκυστήρων, των αιθουσών αναμονής ή της λειτουργίας αυτόματων ταμείων.

Οσον αφορά τα παράπονα για ελλιπή ενημέρωση, η ΡΑΣ επισημαίνει ότι οι γραπτές ανακοινώσεις, οι οθόνες, το ηχητικό σύστημα αναγγελιών πρέπει να είναι πάντοτε ενημερωμένα και να τοποθετούνται σε όλους τους σταθμούς ηλεκτρονικές οθόνες πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο.

Η Αρχή παραδέχεται, επίσης, ότι οι επικοινωνιακές ικανότητες των υπαλλήλων χρειάζονται βελτίωση.

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 17:21