22/02/2019 15:28:24
9.2.2019 / ΜΗΝAΣ ΒΙΝΤΙAΔΗΣ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2059 στις 7-2-2019

Πατέρας, γιος και οι κλώνοι αυτών…

Πατέρας, γιος και οι κλώνοι αυτών… - Media

 

«Θα μπορούσα να σε είχα σκοτώσει και να κάνω άλλο γιο αλλά δεν το ’κανα, επειδή σε λυπήθηκα. Ο πατέρας δεν είναι νέος όταν εσύ είσαι μικρός, δεν έχει ηλικία, είναι μία δύναμη. Μία σκοτεινή, κατασκότεινη δύναμη».

«Ένας αριθμός». Ένα εμβληματικό έργο του σύγχρονου αγγλικού ρεπερτορίου ανεβαίνει τα Δευτερότριτα στο Bios σε σκηνοθεσία Ανδρέα Γ. Ανδρέου. Η σπουδαία θεατρική συγγραφέας Κάρυλ Τσέρτσιλ συνθέτει μία αλληγορία για τον σύγχρονο κόσμο, τη σχέση πατέρα - γιου και τα όρια του επιτρεπτού. Δύο ηθοποιοί από διαφορετικές γενιές συμπράττουν επί σκηνής για πρώτη φορά για να ενσαρκώσουν έναν αριθμό προσώπων, καταστάσεων και ταυτοτήτων τόσο μακριά κι όμως τόσο κοντά.

Η υπόθεση. Μία οδυνηρή αποκάλυψη προκαλεί μία ασυνήθιστη συνάντηση. Ο Λεωνίδας Κακούρης (Σόλτερ) συναντά στο πρόσωπο του Έκτορα Λιάτσου τους τρεις γιους του (Μπέρναρντ, Μπέρναρντ και Μάικλ Μπλακ). Ένας τους είναι το πρωτότυπο. Οι υπόλοιποι, αντίγραφα. Σε ένα περιβάλλον αμιγώς αρσενικό, ένας αγώνας ξεκινά. Ένας αγώνας αμφισβήτησης, υπερίσχυσης και, τελικά, αποδοχής. Του γιου από τον πατέρα. Του πατέρα από τους γιους. Οι όροι αυτής της αποδοχής οδηγούν σε μία ακραία πράξη - αντίδραση σε μία ταυτότητα που καταρρέει. Το σκηνικό, σταθερά, το πατρικό σπίτι.

Ο σκηνοθέτης. Λέει στο «Ποντίκι» ο Ανδρέας Ανδρέου: «Το έργο ξεκινά από μία ακραία ιδέα, το ενδεχόμενο της ανθρώπινης κλωνοποίησης, όμως δεν αποτελεί επιστημονική φαντασία. Χρησιμοποιεί το εύρημα για να δημιουργήσει μία καίρια θεατρική συνθήκη που να μιλά για τα συγκεκριμένα θέματα, τα οποία μας αφορούν όλους. Δεν εστιάσαμε καθόλου στο επιστημονικό επιφαινόμενο του έργου. Αντιθέτως, δουλέψαμε πάνω στην αρχετυπική, αλληγορική όψη της σχέσης τριών (ίδιων) γιων και ενός πατέρα. Ο χώρος του πατέρα είναι η σταθερή αναφορά του γιου. Είναι η σκηνική πραγμάτωση είτε της ασφάλειας και της σιγουριάς ή της καταπίεσης και του δεσποτισμού. Είναι ναός και κολαστήριο».

Το έργο έχει αποσπάσει διεθνή βραβεία και έχει αποτελέσει σκηνική και ερμηνευτική πρόκληση για ηθοποιούς επιπέδου όπως οι Michael Gambon, Daniel Craig, Sam Shepard, Tom Wilkinson, Rhys Ifans κ.ά. Στην Ελλάδα αποτέλεσε το κύκνειο άσμα του μεγάλου Τάσου Μπαντή.

Συντελεστές: Μετάφραση - σκηνοθεσία: Ανδρέας Γ. Ανδρέου

Σκηνογραφία - ενδυματολογία: Ματίνα Μέγκλα

Σχεδιασμός Φωτισμών: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου

Ερμηνεύουν: Λεωνίδας Κακούρης, Έκτορας Λιάτσος

BIOS, Πειραιώς 84

Διάρκεια παραστάσεων: έως Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.