24/10/2019 00:30:32

Νέες ακτοπλοϊκές γραμμές μετατρέπουν το Μεσολόγγι σε «πύλη» της βόρειας Ελλάδας για Κεφαλονιά-Ζάκυνθο

Νέες ακτοπλοϊκές γραμμές μετατρέπουν το Μεσολόγγι σε «πύλη» της βόρειας Ελλάδας για Κεφαλονιά-Ζάκυνθο - Media

 

Στην υποβολή μιας νέας αίτησης στο Υπουργείο Ναυτιλίας με την οποία ζητείται η έγκριση μιας ακόμη ακτοπλοϊκής γραμμής, λίγο καιρό μετά την ανακοίνωση για την θαλάσσια σύνδεση του Μεσολογγίου με τα νησιά της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης, προχώρησε η πλοιοκτήτρια εταιρεία “Κρυσταλ Lines” θέλοντας να ενώσει την ιστορική πόλη και με τη Ζάκυνθο. Στην αίτηση ως ημερομηνία έναρξης των καθημερινών δρομολογίων που θα εκτελούνται με επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο τύπου “καταμαράν” αναφέρεται η 1ηΜαίου 2019.

Μετά την εξέλιξη αυτή, σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Μεσολογγίου Νίκος Καραπάνος ανέφερε πως “το λιμάνι του Μεσολογγίου σταδιακά μετατρέπεται σε πόλο έλξης επιχειρηματικού ενδιαφέροντος. Το μεγάλο έργο διάνοιξης του διαύλου που βρίσκεται σε εξέλιξη και μάλιστα με εντατικούς ρυθμούς, αποτελεί πολύτιμη υποδομή για το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης. Η σύνδεση του Μεσολογγίου με τα Ιόνια νησιά (αίτημα πολλών δεκαετιών) είναι εφικτή με σοβαρό και ρεαλιστικό σχεδιασμό. Ασφαλώς χαιρετίζουμε τη ακτοπλοϊκή σύνεση του Μεσολογγίου με τη Ζάκυνθο, αισθανόμενοι ως δημοτική αρχή για μια ακόμη φορά δικαιωμένοι από τις εξελίξεις”.

Πλήρης είναι η σύμπλευση των Επιμελητηρίων Αιτωλοακαρνανίας, Κεφαλονιάς-Ιθάκης και Ζακύνθου για την ακτοπλοϊκή γραμμή που θα συνδέει το Μεσολόγγι με το νότιο Ιόνιο. Η συμφωνία μεταξύ των Προέδρων των ανωτέρω Επιμελητηρίων είχε κλείσει από τον περασμένο Μάιο, στην πρώτη μεταξύ τους συνάντηση που έγινε στο Μεσολόγγι, όπου το νησί μας είχε εκπροσωπήσει η Α΄ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ζακύνθου Δώρα Ταμαρέση μεταφέροντας και εκφράζοντας τη θετική άποψη του Φορέα. Πέραν από την ανταλλαγή απόψεων και την ενημέρωση για τις απαραίτητες ενέργειες από τους εμπλεκόμενους φορείς, διαπιστώθηκε η ανάγκη για νέα μελέτη βιωσιμότητας που αναγνωρίζει τα νέα δεδομένα.

Ωστόσο, στην τελευταία εκτενή συζήτηση για την εν λόγω ακτοπλοϊκή σύνδεση στα γραφεία του υπουργείου Ναυτιλίας αναπτύχθηκαν, από τους εκπροσώπους του Επιμελητηρίου όλα εκείνα τα στοιχεία που αποδεικνύουν την αναγκαιότητα της γραμμής, καθότι μετά την κατασκευή και λειτουργία της Ιονίας Οδού, το εμπόριο της Β. Ελλάδος μεταφέρεται νότια και ειδικά προς τα νησιά του Ιονίου που τυγχάνουν ολοένα και μεγαλύτερης προσέλευσης τουριστών. Στη συνέχεια, αναφέρθηκαν και στη σημασία που έχει η ακτοπλοϊκή αυτή σύνδεση τόσο για τον εμπορικό όσο και για τον τουριστικό τομέα.

Έχει εγκριθεί ήδη το ποσό του 1,2 εκατ. ευρώ για τη διάνοιξη του διαύλου στο λιμάνι του Μεσολογγίου, εξαλείφοντας έτσι όποιο πρακτικό πρόβλημα στεκόταν τροχοπέδη για τη δημιουργία της γραμμής μέχρι σήμερα. Για το λόγο αυτό προτάθηκε στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Διονύση Τεμπονέρα να υπάρξει επιδότηση της γραμμής, ώστε να δοθεί η απαραίτητη ώθηση για την υλοποίησή της και για τα πρώτα στάδια λειτουργίας της.

Υπενθυμίζεται πως την εκ νέου διερεύνηση των προϋποθέσεων και συνθηκών για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας με την Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο, κατά τους χειμερινούς και θερινούς μήνες, είχε ως στόχο η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικούς μήνες με πρωτοβουλία του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου της Ιεράς Πόλης. Εκείνα που προτάθηκαν ως πλεονεκτήματα ήταν αφενός πως το Μεσολόγγι βρίσκεται σε μικρότερη απόσταση από τη Β. Ελλάδα σε σχέση με την Κυλλήνη και αφετέρου η ελαχιστοποίηση των φθορών που υφίστανται τα αυτοκίνητα λόγω των λιγότερων χιλιομέτρων που θα διανύουν. Σε ότι, δε, αφορά στη μείωση του κόστους πρόσθεσαν το γεγονός ότι μικρότερη απόσταση απαιτεί λιγότερα καύσιμα, απαλλαγή από τα διόδια της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και ειδικά για τα φορτηγά μείωση εργατοωρών των οδηγών.

Πηγή: imerazante.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.