12/12/2019 03:09:32
21.2.2019 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ WEB
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2061 στις 21-2-2019

Ρομπότ στην ενημέρωση διεθνών πρακτορείων

Ρομπότ στην ενημέρωση διεθνών πρακτορείων - Media

 

Τα ρομπότ «πατάνε πόδι» στην ενημέρωση. Σύμφωνα με έρευνα των «New York Times» για την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών στα ΜΜΕ, τα ρομπότ ασχολούνται με τη δημοσιοποίηση οικονομικών αποτελεσμάτων εταιρειών. Ωστόσο, οι άνθρωποι ρεπόρτερ εξακολουθούν να παίζουν σημαντικό ρόλο στο πολιτικό, οικονομικό, αστυνομικό, κοινωνικό ρεπορτάζ, καθώς και σε άλλα είδη ρεπορτάζ.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα πρακτορεία ειδήσεων Bloomberg και Associated Press και οι εφημερίδες «Washington Post» και «Los Angeles Times» χρησιμοποιούν συστήματα ρομποτικής δημοσιογραφίας για να γράφουν ορισμένα άρθρα τους με αυτοματοποιημένο τρόπο.

Περίπου το ένα τρίτο του περιεχομένου του Bloomberg News προκύπτει πια από κάποια μορφή αυτοματοποιημένης τεχνολογίας, σύμφωνα πάντα με την έρευνα.

Οι δημοσιογράφοι του πρακτορείου αξιοποιούν το σύστημα Cyborg, προκειμένου να παράγουν χιλιάδες άρθρα σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου των εταιρειών. Το σύστημα Cyborg «διαβάζει» τις ανακοινώσεις των εταιρειών μόλις δημοσιοποιηθούν και συντάσσει κείμενο που θα περιλαμβάνει τα πιο σημαντικά γεγονότα και αριθμούς.

Από την άλλη, το Associated Press παράγει εκτός από επιχειρηματικές ειδήσεις, άρθρα για τα πρωταθλήματα μπέιζμπολ με τη χρήση «ρομποτικών δημοσιογράφων».

Το 2014, το πρακτορείο προχώρησε σε συμφωνία με την εταιρεία τεχνολογίας Automated Insights, η οποία ειδικεύεται στην ανάπτυξη λογισμικού παραγωγής κειμένων. Μετά τη συνεργασία, αύξησε από 300 σε 3.700 άρθρα την παραγωγή του σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών ανά τρίμηνο.

Ακόμη, στη «Washington Post» ρομπότ γράφουν για το σχολικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, ενώ στους «Los Angeles Times» για τους σεισμούς. Η «Washington Post» χρησιμοποιεί το δικό της ρομποτικό σύστημα Heliograf, το οποίο της χρησίμευσε αρκετά κατά την κάλυψη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2016 και των εκλογών στις ΗΠΑ.

Μάλιστα, λίγες μέρες νωρίτερα η αυστραλιανή έκδοση του «Guardian» δημοσίευσε το πρώτο της άρθρο από μηχάνημα. Πρόκειται για μια παρουσίαση των ετήσιων δωρεών στα πολιτικά κόμματα της χώρας.

Το Forbes ανακοίνωσε ότι τεστάρει το νέο εργαλείο Bertie που προσφέρει στους συντάκτες του έτοιμα προσχέδια άρθρων. Τα διευθυντικά στελέχη των ΜΜΕ ισχυρίζονται ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν αποτελεί απειλή για τους δημοσιογράφους, αλλά αντίθετα θα τους βοηθήσει να απαλλαγούν από δουλειά ρουτίνας και να επικεντρωθούν σε πιο ουσιαστικά πράγματα για να γίνουν πιο δημιουργικοί.

Το Bloomberg, το Associated Press και η «Washington Post» διαθέτουν μέχρι και συστήματα έγκαιρης εσωτερικής ειδοποίησης των συντακτών τους σε περίπτωση που κάποια δεδομένα (π.χ. επιδόσεις ρεκόρ αθλητών σε αγώνες) ξεφεύγουν από το συνηθισμένο. Έτσι, κάποιος δημοσιογράφος μπορεί να ασχοληθεί έγκαιρα με αυτό και να γράψει κάτι πιο αναλυτικό.

Ωστόσο, τα ρομπότ πολλές φορές κάνουν λάθη. Οι δημοσιογράφοι θα πρέπει να τα τροφοδοτούν με τις κατάλληλες πληροφορίες για να είναι τα αποτελέσματα αξιόπιστα. Αυτό από μόνο του απαιτεί χρόνο με τους δημοσιογράφους να «εκπαιδεύουν» τα ρομποτικά συστήματα.

Η «Wall Street Journal» και ο Dow Jones δοκιμάζουν μια τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που θα βοηθήσει τους συντάκτες τους να κάνουν γρήγορη μετατροπή μιας συνέντευξης σε κείμενο ή να εντοπίζουν έγκαιρα τις ψευδείς ειδήσεις.

Από την πλευρά τους, οι «New York Times» επισήμαναν ότι δεν έχουν σχέδια για την αυτοματοποιημένη παραγωγή άρθρων, αλλά πειραματίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία εξατομικευμένων newsletters και τον εντοπισμό ψηφιακών φωτογραφιών.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.