07/12/2019 20:56:04
1.3.2019 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2062 στις 28-2-2019

Το Facebook, οι διαφημιστές και οι ναζί

Το Facebook, οι διαφημιστές και οι ναζί - Media

 

Ξανά σε «καυτά νερά» προσγειώθηκε το Facebook, υπό την πίεση για την καταπολέμηση της ομιλίας του μίσους κι αυτή τη φορά σχετίζεται με το κοινό που επιτρέπει στους διαφημιστές να προσεγγίσουν.

Όπως γράφουν σε δημοσίευμά τους οι «Los Angeles Times», το Facebook βγάζει χρήματα χρεώνοντας τους διαφημιστές να προσεγγίσουν το σωστό κοινό για το διαφημιστικό μήνυμά τους - ακόμα και όταν αυτό το ακροατήριο αποτελείται από ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τους ναζί ή τη νεοναζιστική μουσική.

Παρά τις υποσχέσεις για μεγαλύτερη επίβλεψη ύστερα από διαφημιστικά σκάνδαλα, μια αναθεώρηση των Times έδειξε ότι το Facebook συνέχισε να επιτρέπει στους διαφημιστές να προσεγγίζουν εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες για τους οποίους η εταιρεία πιστεύει ότι ενδιαφέρονται για θέματα όπως ο προπαγανδιστής του Χίτλερ Τζόζεφ Γκέμπελς, ο γιατρός - τέρας Τζόζεφ Μένγκελε που με τα πειράματά του σκότωσε χιλιάδες ανθρώπους και ο εμπνευστής των SS Χάινριχ Χίμλερ, το νεοναζιστικό πανκ συγκρότημα Skrewdriver και το μακρόχρονο Εθνικό Φασιστικό Κόμμα του Μπενίτο Μουσολίνι.

Οι ειδικοί λένε ότι η πρακτική αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις αρχές που έχει ορίσει η εταιρεία και μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία ριζοσπαστικοποίησης στο διαδίκτυο.

«Μια σαφής ιδέα ή το μίσος μπορεί να ενισχυθεί για να προσεγγίσει περισσότερους ανθρώπους, είναι ακριβώς αυτό που είπαν ότι δεν θέλουν να κάνουν και είναι αυτό για το οποίο πρέπει να κριθούν υπεύθυνοι», δήλωσε ο Oren Segal, διευθυντής του κέντρου για την καταπολέμηση της προπαγάνδας υπέρ του εξτρεμισμού.

Από την πλευρά του, το Facebook είπε ότι θα αφαιρέσει πολλές από τις ομάδες κοινού από την πλατφόρμα διαφημίσεων.

«Οι περισσότερες από αυτές τις επιλογές προσέγγισης και στόχευσης είναι αντίθετες με τις πολιτικές μας και έπρεπε να είχαν εντοπιστεί και απομακρυνθεί νωρίτερα», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Facebook, Joe Osborne, προσθέτοντας ότι «ενώ έχουμε μια συνεχή επανεξέταση των επιλογών στόχευσής μας, πρέπει σαφώς να κάνουμε περισσότερα, επομένως λαμβάνουμε μια ευρύτερη ματιά στις πολιτικές μας και τις μεθόδους εντοπισμού».

Σημειώνεται ότι η ευρεία προσέγγιση του Facebook και τα εξελιγμένα εργαλεία διαφήμισης που προσφέρει έφεραν ρεκόρ στα έσοδά του από διαφημίσεις που φτάνουν τα 55 δισ. δολαρίων το 2018.

Τα περιθώρια κέρδους παρέμειναν πάνω από το 40%, χάρη στον υψηλό βαθμό αυτοματισμού, με αλγόριθμους που ταξινομούν τους χρήστες σε εμπορεύσιμα υποσύνολα με βάση τη συμπεριφορά τους - στη συνέχεια, επιλέγοντας ποιες διαφημίσεις θα τους δείξουν. Αλλά η έλλειψη της ανθρώπινης επιτήρησης έχει επίσης φέρει προβλήματα στην εταιρεία.

Το 2017, η Pro Publica διαπίστωσε ότι η εταιρεία πούλησε διαφημίσεις βασισμένες σε φράση που δημιούργησε κάποιος χρήστης, συμπεριλαμβανομένου του «εχθρού» και της φράσης «ο Χίτλερ δεν έκανε τίποτα κακό». Έπειτα από τη δολοφονία 11 ατόμων στη συναγωγή του Πιτσμπουργκ το 2018, το Facebook έδωσε στους διαφημιστές τη δυνατότητα να στοχεύσουν χρήστες που ενδιαφέρονται για την αντισημιτική «θεωρία συνωμοσίας λευκής γενοκτονίας», την οποία ο ύποπτος δολοφόνος ανέφερε ως έμπνευση πριν από τις επιθέσεις.

Ο βρετανικός «Guardian» υπογράμμισε τους τρόπους με τους οποίους το YouTube και το Facebook ενισχύουν τις θεωρίες συνωμοσίας κατά του εμβολιασμού, οδηγώντας στο ερώτημα εάν η εταιρεία προωθεί την παραπληροφόρηση.

Το Facebook έχει υποσχεθεί από το 2017 ότι οι άνθρωποι κρίνουν κάθε κατηγορία στόχευσης διαφημίσεων. Ανακοίνωσε το περασμένο φθινόπωρο την κατάργηση 5.000 κατηγοριών του κοινού που διακινδύνευαν να προωθήσουν την κακοποίηση ή τη διάκριση.

Οι «Times» αποφάσισαν να δοκιμάσουν την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών της εταιρείας, παρατηρώντας εάν το Facebook θα επιτρέψει την πώληση διαφημίσεων που κατευθύνονται σε συγκεκριμένα τμήματα χρηστών.

Το Facebook επέτρεψε στους «Times» να στοχεύσουν τις διαφημίσεις στους χρήστες, οι οποίοι κατά το Facebook ενδιαφέρονται για τον Γκέμπελς, τον Χίμλερ και τον Μένγκελε. Κάθε κατηγορία περιελάμβανε εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.