24/10/2019 08:56:44

Σπίρτζης: Διαψεύστηκαν οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού και όσοι τους στήριζαν

Σφοδρότατη αντίδραση του υπ. Μεταφορών για την αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό: Οι μάσκες έπεσαν - Media

 

Για τη διάψευση των δυνάμεων του παλαιοκομματισμού και όσων του στήριζαν σε ότι αφορά την ολοκλήρωση, το σχεδιασμό και τη δημοπράτηση των μεγάλων έργων που υλοποιεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών, μίλησε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Δημοτική Παράταξη «ΜΑΖΙ για τον Διόνυσο» με τίτλο «Ψηφιακή Πόλη και Αστικές Υποδομές», στο Πνευματικό Κέντρο του Αγίου Στεφάνου. Χαρακτήρισε δε, κρίσιμη τη σημερινή συγκυρία, καθώς «ο νεοφιλελευθερισμός δεν έχει το δημοκρατικό προσωπείο αλλά έχει αγκαλιάσει την Ακροδεξιά, ιδιαίτερα στη χώρα μας και με ονοματεπώνυμο» και σήμερα, «ήρθε η ώρα να συζητήσουμε ποια Ευρώπη θέλουμε, τι Ελλάδα θέλουμε, τι κοινωνία θέλουμε, τι Αυτοδιοίκηση θέλουμε, τι ανάπτυξη θέλουμε, τι υποδομές θέλουμε, ποιο εργασιακό πλαίσιο θέλουμε, ποιο θεσμικό πλαίσιο για τα επαγγέλματα». Εξήγησε δε, ότι το όραμα του προοδευτικού κόσμου, είναι μέλλον μιας σύγχρονης χώρας με επαρκείς υποδομές, με σύγχρονα συστήματα που θα διευκολύνουν τη ζωή του κάθε πολίτη με κοινωνική δικαιοσύνη, με ισχυρό κοινωνικό κράτος, με σεβασμό στη διαφορετικότητα».

«Το οραματίζεται ο προοδευτικός κόσμος και είναι το όραμα του πρωθυπουργού του Αλέξη Τσίπρα για δίκαιη ανάπτυξη», τόνισε χαρακτηριστικά. Ξεκινώντας από τα διόδια που προέβλεπαν για την περιοχή οι συμβάσεις τη ΝΔ αλλά και των μεγάλων έργων που ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης, με τις διαδικασίες δημοπράτησης να έχουν ολοκληρωθεί «για να μετρήσουμε ποιος τηρεί τις δεσμεύσεις του, ποιος επιβεβαιώνεται, ποιος έχει δίκιο, ποιος έλεγε ψέματα, ποιος κινδυνολογεί, ποιος λαϊκίζει».

Για τα διόδια στην περιοχή, ανέφερε ότι «γνωρίζετε καλύτερα από εμάς δεν μπήκαν διόδια, όπως προβλεπόταν από τις συμβάσεις της Νέας Δημοκρατίας του 2007 του κ. Σουφλιά, ή στην αναθεώρηση της σύμβασης της κυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου το 2013». Μάλιστα, εξήγησε ότι «οι ότι οι ίδιοι πολιτικοί χώροι που θέσπισαν τα διόδια στην περιοχή, δηλαδή αυτοί της Νέας Δημοκρατίας και του ΚΙΝΑΛ και οι εκφραστές τους στην τοπική κοινωνία», ήταν οι ίδιοι που «είχαν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις, πανό, συγκεντρώσεις, επιστολές μέσω των λογαριασμών ύδρευσης αν θυμάμαι, διακινώντας ότι θα μπουν. Τελικά διαψεύστηκαν». Όπως διαψεύστηκαν για τα όλα τα μεγάλα έργα που ολοκληρώθηκαν ή έχουν ήδη δημοπρατηθεί: «Ολοκληρώθηκαν όλοι οι αυτοκινητόδρομοι, ούτε τότε μας πίστευαν, δημοπρατήθηκαν τα νέα μεγάλα έργα της χώρας, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης, η ένωση της Ολυμπίας Οδού με το Μορέα, ξεκινάει το Καστέλι, ολοκληρώνεται το σιδηροδρομικό Δίκτυο της χώρας». «Καταλαβαίνουμε», τόνισε χαρακτηριστικά την απογοήτευση των δυνάμεων του παλαιοκομματισμού και καταλαβαίνουμε όλοι τη σκοπιμότητα, έντεκα μήνες πριν του τι έλεγαν, τι έγραφαν, τι έλεγαν στα δελτία ειδήσεων, τι έλεγαν οι καναλάρχες και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που τους στηρίζουν ακόμη».

Ο κ. Σπίρτζης, τόνισε ακόμη, ότι οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού διαψεύστηκαν και σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό ηλεκτρονικών διοδίων αναλογικής χρέωσης, αλλά και για την απαλλαγή του τέλους διοδίου των κατοίκων των Δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου «Εμείς λέγαμε τότε ότι θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, υπάρχει και υπήρχε συμφωνία για την απαλλαγή των κατοίκων των Δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου, επίσης το διέψευδαν, δεν πίστευαν ούτε τις υπογεγραμμένες συμβάσεις, ούτε σε αυτό επιβεβαιώθηκαν και όπως ίσως γνωρίζετε ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων όχι μόνο πέρασε στη δεύτερη φάση, στις 28 Φλεβάρη δόθηκαν οι τελικές και δεσμευτικές προσφορές οι οποίες αξιολογούνται, ώστε στις επόμενες μέρες να αναδειχθεί ο ανάδοχος του έργου για όλη τη χώρα, άρα και για την περιοχή μας». Και συμπλήρωσε:΄«Επομένως σε ενάμιση χρόνο και κάτι μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, αν έχουμε και καμία ένσταση, θα κληθούμε όλοι μαζί να πάμε να γκρεμίσουμε αυτούς τους σταθμούς διοδίων που έχουμε στη γειτονιά μας, όχι να χτίσουμε καινούργιους».

Ενώ όπως είπε, «ταυτόχρονα έγινε και λειτουργεί το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των μόνιμων κατοίκων των Δήμων που προανέφερα, του Δήμου Ωρωπού, του Δήμου Ορχομενού και άλλων περιοχών, ώστε όταν σε ενάμιση χρόνο από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης έχουμε το ηλεκτρονικό σύστημα σε λειτουργία, να απαλλάσσονται οι πολίτες από τις χρεώσεις τους».

Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε, ότι «οι βαθιές διαχωριστικές γραμμές μεταξύ προόδου και συντήρησης», υπάρχουν και οξύνονται. «Είναι πολύ διακριτές οι πολιτικές και οι προτάσεις και έχουν χαώδεις αποστάσεις οι απόψεις οι δικές μας και του προοδευτικού κόσμου, σε σχέση με την Ακροδεξιά και το νεοφιλελευθερισμό». Και υπογράμμισε, ότι οι διαφορές αυτές, είναι υπαρκτές στην άσκηση πολιτικής σε όλα τα πεδία και βεβαίως στη χάραξη πολιτικής στις Υποδομές και στις Μεταφορές, καταγράφοντας ως μια τέτοια διαφορά τις αντιδράσεις που υπάρχουν για την απαγόρευση των βαρέων οχημάτων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.

«Υπάρχει αντίρρηση σε αυτό; Υπάρχει. Και από πού υπάρχει; Από τις δυνάμεις του Ακροδεξιού νεοφιλελευθερισμού και των συμφερόντων. Δεν πάμε μακριά, πάμε στα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, του ΚΙΝΑΛ λίγο παρακάτω σε μια πολύ υποβαθμισμένη περιοχή που δεν είναι ο Διόνυσος, στο Δήμο Ασπροπύργου όπου εκεί ο δήμαρχος, οι ιδιωτικές εταιρείες, μεταφορικές εταιρείες, στελέχη του παλαιοκομματισμού αντιδρούν σήμερα γιατί απαγορεύσαμε αυτό ακριβώς: να μπαίνουν φορτηγά στον αστικό ιστό χωρίς αιτιολογία. Όχι να έχει κάποια εταιρεία έδρα εκεί να μεταφέρει κάποια προϊόντα, χωρίς αιτιολογία». Και προσέθεσε: Και εδώ φαίνεται στην καθημερινή ζωή του πολίτη, στο τι περιβάλλον θέλουμε να ζήσουμε, ποια είναι τόσο έντονα η διαφορά της Αριστεράς του προοδευτικού κόσμου σε σχέση με το νεοφιλελευθερισμό και την Ακροδεξιά, που το μόνο που τους νοιάζει είναι ή να συνεχίσουν παραβατικές συμπεριφορές -δεν υπάρχει άλλος λόγος- ή να συνεχίσουν να εξυπηρετούν όσους θέλουν τα FIATάκια να πληρώνουν διόδια και τα βαριά οχήματα που είναι στο κόστος λειτουργίας τους να τα κλέβουν, μέσα από τον αστικό ιστό. Και βέβαια να έρχονται μετά οι Δήμοι, η Περιφέρεια και τα Υπουργεία να σπαταλούν δισεκατομμύρια για τη συντήρηση σε δρόμους που δεν έχουν τις προδιαγραφές να περνούν αυτά τα οχήματα».

Ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε ακόμη στον επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών και εξήγησε ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρξε ένα συντεταγμένο σχέδιο σ΄ αυτόν το τομέα: «Μιλάμε για το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας την Αθήνα που έχει Προαστιακό, Σιδηρόδρομο, έχει Μετρό, έχει δυο εταιρείες λεωφορείων μια δημόσια και μια ιδιωτική, έχει Τραμ, έχει τα πάντα αλλά ο κόσμος ταλαιπωρείται. Πώς γίνεται αυτό; Γίνεται γιατί οι γραμμές του ΚΤΕΛ και τα εισιτήρια προφανώς είναι τα ίδια από τη δεκαετία του ’60 που πήγαινε εκδρομή ο Παπαμιχαήλ με τη Βουγιουκλάκη στις ταινίες που βλέπουμε, για να είναι ακριβά τα εισιτήρια, για να μην υπάρχει έλεγχος στα ΚΤΕΛ, είναι γιατί δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός συγχρονισμού μεταξύ των διαφορετικών μέσων μαζικής μεταφοράς για να εξυπηρετούνται πάλι συμφέροντα, είναι γιατί υπήρχαν ελλείψεις σε λεωφορεία, σε προσωπικό, υπήρχαν ελλείμματα σ΄ αυτές τις εταιρείες πολύ μεγάλα και κλεψιές πολύ μεγάλες, όπως τα πλαστά εισιτήρια». Προσέθεσε, ότι το Υπουργείο προχωράει στην ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων: «Βγαίνει ο διαγωνισμός στις επόμενες ημέρες. Μέσα θα είναι και η συντήρηση για να μην υπάρχουν άλλου είδους καθυστερήσεις, για να έχουμε επιτέλους μόνο λεωφορεία φυσικού αερίου και ηλεκτρικά λεωφορεία στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη». Ενώ ειδικά για το Δήμο Αγίου Στεφάνου, ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες για τη στάση του προαστιακού στο Κρυονέρι και ανισόπεδη οδική διάβαση στον Άγιο Στέφανο, και πως ο στόχος είναι, μέχρι τα μέσα Απριλίου ή τέλος Απριλίου, να δημοπρατηθούν τα έργα για να γίνουν».

Εξήγησε ακόμη, ότι υλοποιήθηκε, και είναι προς έγκριση στα αρμόδια όργανα και προς διαβούλευση, ο στρατηγικός σχεδιασμός για τις υποδομές και τις μεταφορές σε βάθος 20ετίαα: «Για να μπορούμε να έχουμε προγραμματισμό πλέον σαν χώρα και σαν κοινωνία. Αυτός ο σχεδιασμός για τα επόμενα 20 χρόνια τουλάχιστον θα μας δώσει την ευχέρεια να έχουμε και ιεράρχηση, να έχουμε και διαφάνεια και να μην είμαστε στη λογική του παλαιοκομματισμού, ποιο έργο θα γίνει, ή ποια δράση θα γίνει πρώτη».

Τέλος, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στον πρωταγωνιστικό ρόλο που απέκτησε η χώρα μας στα Βαλκάνια και στη ΝΑ Μεσόγειο: «απέκτησε φωνή και βαρύτητα από κλοτσοσκούφι που ήταν και στην Ευρώπη και στη διεθνή κοινότητα. Δεν υπάρχει ηγέτης που δεν έχει περάσει από τη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, θα θυμάστε τι έλεγαν, τι έγραφαν, τι διέδιδαν όλο αυτό το διάστημα και η Νέα Δημοκρατία και το ΚΙΝΑΛ και τα συμφέροντα που τους υποστηρίζουν», σημείωσε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.