ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 23:05

Το DNA μίλησε: Αυτός είναι ο «Τζακ ο Αντεροβγάλτης» (Photos, σκληρές εικόνες)

20.03.2019 14:06
jacktheripper.jpg

Χρειάστηκαν 130 χρόνια και μια σχεδόν ατελείωτη σειρά εικασιών, ωστόσο, φαίνεται ότι η ταυτότητα του πλέον διαβόητου κατά συρροή δολοφόνου έγινε πλέον γνωστή.

Ο λόγος για τον «Τζακ τον Αντεροβγάλτη», ο οποίος από τις 31 Αυγούστου ως τις 9 Νοεμβρίου του 1888 στοίχειωσε την περιοχή του Γουιάιτσαπελ στο Λονδίνο, σκοτώνοντας και ακρωτηριάζοντας φρικτά τουλάχιστον πέντε «γυναίκες του δρόμου.
Από το Νοέμβριο του 1888 ως σήμερα ο «Τζακ» εξαφανίστηκε από προσώπου γης και η ταυτότητά του παρέμεινε ένα μυστήριο, με διάφορους ερευνητές να εικάζουν ότι ήταν από δικηγόρος και κουρέας ως μέλος της βασιλικής οικογένειας, με τις υποθέσεις να ξεπερνούν τις 100.

Ωστόσο, οι επιστήμονες υποστηρίζουν πλέον πώς έλυσαν το μυστήριο, χάρη σε γενετική ανάλυση από υλικό αίματος και σπέρματος που βρέθηκε πάνω σε ένα μεταξωτό σάλι που φορούσε ένα από τα θύματα του Τζακ του Αντεροβγάλτη όταν δολοφονήθηκε.
Το σάλι άνηκε στην Κάθριν Έντοους, το τέταρτο θύμα του Τζακ το 1888 και η ανάλυση DNA έδειξε την ταυτότητα του πιο μυστηριώδους δολοφόνου όλων των εποχών: Πρόκειται για τον 23χρονο Πολωνό κουρέα – και κύριο ύποπτο εκείνη την εποχή – Ααρόν Κοσμίνσκι.

Σύμφωνα με την έκθεση των ερευνητών που δημοσιεύτηκε στο Journal of Forensic Sciences, συνέκριναν δείγματα DNA που ανακτήθηκαν από το σάλι της Κάθριν Έντοους με δείγματα που ελήφθησαν από ζωντανούς απογόνους του θύματος και του Κοσμίνσκι.
Η ανάλυση «έδειξε» ξεκάθαρα τον Πολωνό κουρέα. Το όνομα του Κοσμίνσκι εμφανίστηκε στο παρελθόν άλλες δύο φορές: μία φορά πριν από πάνω από έναν αιώνα και μία δεύτερη το 2014, στο βιβλίο του Βρετανού επιχειρηματία και ερευνητή, Ράσελ Έντουαρντς «Naming Jack the Ripper».

Επιπλέον, το DNA «ζωγράφισε» τον «Τζακ» ως έναν άνδρα με καστανά μαλλιά και μάτια – στοιχεία που ταυτίζονται με τη μόνη αξιόπιστη μαρτυρία της εποχής. «Από όσα γνωρίζουμε, αυτή είναι η πιο εξελιγμένη μελέτη μέχρι στιγμής,σχετικά με την υπόθεση», ανέφεραν χαρακτηριστικά οι συγγραφείς της έρευνας, ερευνητές Ντέιβιντ Μίλερ και Τζάρι Λουχελάινεν.
Πάντως, άλλοι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ακόμα και η ταυτοποίηση με τη μέθοδο του DNA δεν μπορεί να θεωρηθεί οριστική, καθώς έχει περάσει πολύς καιρός και τα δείγματα κάθε άλλο παρά ασφαλή μπορούν να θεωρηθούν.

Για την ιστορία, τα «κανονικά» θύματα του «Τζακ» ήταν -με χρονολογική σειρά- η Μαίρη Αν Νίκολς, η Άννι Τσάπμαν, η Ελίζαμπεθ Στράιντ, η Κάθριν Έντοους και η Μαίρη Τζέιν Κέλι, ενώ τα ΜΜΕ της εποχής του απέδωσαν τουλάχιστον έντεκα φόνους.

ΤΕΤΑΡΤΗ 24.04.2024 23:04