22/04/2019 20:22:11
22.3.2019 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2065 στις 21-3-2019

Το σχέδιο της Google για την παραπληροφόρηση

Το σχέδιο της Google για την παραπληροφόρηση - Media

 

Η Google παρουσίασε το σχέδιό της για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης σε συνέδριο ασφαλείας στο Μόναχο της Γερμανίας.

Το έγγραφο 30 σελίδων περιγράφει τις προσπάθειες της Google για την καταπολέμηση των fake news στις αναζητήσεις της, στις ειδήσεις, στο YouTube και στις διαφημιστικές πλατφόρμες της.

«Η παροχή χρήσιμων και αξιόπιστων πληροφοριών στην κλίμακα που έχει φτάσει το διαδίκτυο είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και σημαντική ευθύνη», δήλωσε η αντιπρόεδρος της Google για την εμπιστοσύνη και ασφάλεια Kristie Canegallo.

Όπως και άλλα κανάλια επικοινωνίας, το ανοικτό διαδίκτυο είναι ευάλωτο στην οργανωμένη διάδοση ψευδών ή παραπλανητικών πληροφοριών, εξήγησε η Google στην έκθεσή της.

Η Google περιέγραψε τρεις γενικές στρατηγικές για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης στις πλατφόρμες της: την καταμέτρηση ποιότητας, την αντιστάθμιση κακόβουλων παραγόντων και την παροχή πληροφοριών στους χρήστες σχετικά με το τι βλέπουν σε μια ιστοσελίδα.

Η Google θα πραγματοποιεί την καταμέτρηση της ποιότητας μέσω αλγορίθμων των οποίων η χρησιμότητα καθορίζεται από τον έλεγχο των χρηστών, κι όχι από την ιδεολογία των ανθρώπων που δημιουργούν ή ελέγχουν το λογισμικό, σύμφωνα με την έκθεση. Ωστόσο, οι αλγόριθμοι δεν μπορούν να λύσουν όλα τα προβλήματα, όπως αναγνωρίζει η Google στην έκθεσή της. Δεν μπορούν να προσδιορίσουν εάν ένα κομμάτι περιεχομένου για τρέχοντα γεγονότα είναι αληθές ή ψευδές, ούτε μπορούν να εκτιμήσουν την πρόθεση του δημιουργού τους μόνο με τη σάρωση του κειμένου σε μια σελίδα.

Για να αντιμετωπίσει αυτούς τους απατεώνες, η Google έχει αναπτύξει ένα σύνολο πολιτικών για τη ρύθμιση ορισμένων συμπεριφορών στις πλατφόρμες της.

«Αυτό είναι σημαντικό για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης, καθώς πολλοί από εκείνους που εμπλέκονται στη δημιουργία ή τη διάδοση περιεχομένου με σκοπό την εξαπάτηση συχνά αναπτύσσουν παρόμοιες τακτικές σε μια προσπάθεια να επιτύχουν μεγαλύτερη προβολή», σημειώνει η έκθεση και προσθέτει: «Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών, επενδύσαμε σε συστήματα που μπορούν να μειώσουν τις κλίμακες των “ανεπιθύμητων” συμπεριφορών και να τις συμπληρώσουμε με ανθρώπινες κριτικές».

Η προσθήκη πλαισίου στα στοιχεία μιας ιστοσελίδας είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο η Google προσπαθεί να αντιμετωπίσει την παραπληροφόρηση.

Για παράδειγμα, πληροφορίες εμφανίζονται κοντά στα αποτελέσματα αναζήτησης στη Google για να παράσχουν στοιχεία σχετικά με το θέμα αναζήτησης.

Στην αναζήτηση και στις ειδήσεις, η Google επισημαίνει με σαφήνεια περιεχόμενο που προέρχεται από ελεγκτές πραγματικών γεγονότων.

Επιπλέον, διαθέτει τις κατηγορίες για «Έκτακτες Ειδήσεις» και «Σημαντικές Ειδήσεις», όπως και πλαίσια πληροφοριών στο YouTube, για να εκθέτουν τους χρήστες σε έγκυρες πηγές όταν αναζητούν πληροφορίες σχετικά με τρέχοντα γεγονότα ή ειδήσεις.

Το YouTube διαθέτει και άλλα πλαίσια που παρέχουν πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές και βοηθά τους χρήστες να κάνουν πιο προσεχτικές επιλογές σχετικά με το τι βλέπουν στην πλατφόρμα.

Με τη δημοσίευση της έκθεσής της, «η Google θέλει να αποδείξει ότι αντιμετωπίζει σοβαρά το πρόβλημα των ψεύτικων ειδήσεων και ότι καταπολεμά το ζήτημα», δήλωσε στο TechNewsWorld ο Vincent Raynauld, βοηθός καθηγητής στο τμήμα Σπουδών Επικοινωνίας του Emerson College στη Βοστώνη.

Κι αυτό με τη σειρά του είναι σημαντικό, καθώς οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας όπως το Facebook και η Google δέχονται κυβερνητικό έλεγχο, εξήγησε.

«Η πρώτη μάχη για αυτές τις εταιρείες είναι να βεβαιώσουν ότι οι άνθρωποι καταλαβαίνουν ποιες είναι οι ψευδείς πληροφορίες. Δεν πρόκειται για την καταπολέμηση οργανώσεων ή πολιτικών κομμάτων. Πρόκειται για την καταπολέμηση της διαδικτυακής παραπληροφόρησης και των ψευδών πληροφοριών», πρόσθεσε.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.