26/05/2019 21:35:00
6.4.2019 / ΜΗΝAΣ ΒΙΝΤΙAΔΗΣ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2067 στις 4-4-2019

Η Κερασία, η Βέρα και στο βάθος Στάικος…

Η Κερασία, η Βέρα και στο βάθος Στάικος… - Media

 

Με την Κερασία Σαμαρά, αγαπημένη φίλη και σκηνοθέτιδα που εκτιμώ, η συνεργασία στο παρελθόν υπήρξε άψογη και εποικοδομητική και για τους δύο.

Αυτές τις μέρες στο «Αλκμήνη» – προλάβετε γιατί ολοκληρώνονται οι παραστάσεις – παρουσιάζει το «Πορτραίτο μιας Μαντόνα», όπου ο μεγάλος Αμερικανός συγγραφέας Τένεσι Ουίλιαμς αγκαλιάζει με τρυφερότητα, σεβασμό και συμπόνια εκείνους που χάθηκαν, βουλιάζοντας αργά στην παρακμή τους καθώς αναδυόταν λαμπερό και φαύλο το αμερικανικό όνειρο. Πέντε δωμάτια, πέντε ανθρώπινες ιστορίες, που αποκαλύπτουν τον κοινωνικό διχασμό, την αποξένωση και το νέο ήθος, που μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο επικράτησε.

Μου λέει η Κερασία για τη σχέση της με την Κρούσκα: «Με τη Βέρα γνωριζόμαστε εδώ και είκοσι χρόνια, από τότε που ενσαρκώσαμε στο θρυλικό ‘‘Βίρα τις άγκυρες’’ τους εμβληματικούς ρόλους των δύο μεγάλων πρωταγωνιστριών της ελληνικής επιθεώρησης. Η επιθυμία μας να συνυπάρξουμε και πάλι στη σκηνή, μας οδήγησε στη φετινή παράστασή μας, ‘‘Πορτραίτο μιας Μαντόνα’’, στην οποία έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε επίσης με τον πολύτιμο Ζαχαρία Ρόχα και τον νέο ταλαντούχο ηθοποιό Γιώργο Αντωνόπουλο. Πέντε άγνωστα σχεδόν μονόπρακτα, που θεώρησα πως ήταν ό,τι πιο κατάλληλο για να ερμηνεύσει η Βέρα τώρα, σ’ αυτήν την ώριμη στιγμή της, με τη χαρακτηριστική της ευαισθησία, τη λάμψη και την αισθαντικότητά της. Η ατμόσφαιρα του Ουίλιαμς, με τις νοτισμένες φτωχογειτονιές της Νέας Ορλεάνης, τα λερωμένα, παρακμιακά ξενοδοχεία, τις νευρωσικές, μοναχικές γυναίκες που ζουν με τις ξεφτισμένες αναμνήσεις του αριστοκρατικού Νότου, ο κόσμος της αυστηρής ηθικής, των ευαίσθητων νεύρων, της αυταπάτης, της λαγνείας, του προδομένου έρωτα, του αλκοόλ και των απαγορευμένων πόθων ζωντανεύει και ταξιδεύει τους θεατές κι εμάς τους ίδιους, στα άδυτα της ανθρώπινης ψυχής».

Και στη συνέχεια τι ακολουθεί σκηνοθετικά για την Κερασία;

Οι «Επικίνδυνες Μαγειρικές» – πρεμιέρα 3 Μαΐου πάλι στο Αλκμήνη – είναι η θεατρική εκδοχή του ομότιτλου μυθιστορήματος του Ανδρέα Στάικου που έχει μεταφραστεί σε 34 γλώσσες, έχει ανέβει στην Comédie-Française στο Παρίσι, καθώς και σε πολλά άλλα θέατρα του κόσμου, και έχει μεταφερθεί με επιτυχία στον κινηματογράφο.

Δύο νέοι άνδρες (Δημήτρης Τσολάκης, Άρης Παπαδημητρίου) ανακαλύπτουν τυχαία ότι έχουν την ίδια ερωμένη (Μαργαρίτα Πανουσοπούλου), μια σαγηνευτική γυναίκα-αράχνη, ακαταμάχητη, αδηφάγα, αρχετυπική μορφή θηλυκότητας και αισθησιασμού που θρέφει τις ερωτικές φαντασιώσεις όλων των ανδρών που τη συναντούν. Οι δύο ήρωες αρχίζουν να τη διεκδικούν, ο καθένας τους μόνο για τον εαυτό του, με όπλο τη μαγειρική τους δεινότητα. Τους κατευθύνει σ’ αυτό ένας μυστηριώδης υποκινητής (Κωνσταντίνος Τζούμας), ο οποίος κινεί τα νήματα της μαγειρικής σύγκρουσης των αντεραστών και φαίνεται να έχει δικούς του λόγους που τον εμπλέκουν σ’ αυτήν την ερωτική διαμάχη. Συνταγές και γεύσεις ζωντανεύουν, παρασύρουν στην απόλαυση και παίζουν κρίσιμο ρόλο σ’ αυτήν τη λαχταριστή ιστορία αποπλάνησης και απενοχοποίησης των αισθήσεων.

Καλή επιτυχία, Κερασία!

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.