search
ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 15:17
MENU CLOSE

Αναλυτικά οι αλλαγές που αναμένεται να έρθουν για τους ντελιβεράδες και για τους κούριερ

12.04.2019 13:19
Διανομέας κατήγγειλε ότι τον λήστεψαν δύο φορές αλλά δράστης ήταν ο ίδιος! - Media

 

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις των διανομέων, το υπουργείο Εργασίας επανέλαβε την πρόθεσή του για νομοθετική παρέμβαση με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζόμενων.

Όλο το προηγούμενο διάστημα έλαβε χώρα μία διαδικασία διαλόγου στο υπουργείο Εργασίας με όλους τους φορείς που σχετίζονται με το αντικείμενο. Ως αποτέλεσμα του διαλόγου, το υπουργείο αναμένεται, σύμφωνα με το left.gr, να νομοθετήσει την καταβολή μηνιαίας αποζημίωσης για τον εργαζόμενο που χρησιμοποιεί το δικό του μεταφορικό μέσο (αντί να του το παρέχει ο εργοδότης, όπως τυπικά προβλέπει η, ανεφάρμοστη στην πράξη, νομοθεσία).

Μάλιστα, η εν λόγω αποζημίωση ισούται κατ’ ελάχιστον με το 15% του νέου, αυξημένου κατώτατου μηνιαίου μισθού ή της προκύπτουσας αναλογίας σε περίπτωση μερικής απασχόλησης. Η αποζημίωση αυτή δεν υπόκειται σε ασφαλιστικές εισφορές, καταβάλλεται από τους εργοδότες μέσω τραπεζικού λογαριασμού, και αποτυπώνεται διακριτά στα χορηγούμενα εκκαθαριστικά σημειώματα αποδοχών του διανομέα. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύεται ο μισθός του εργαζόμενου, ο οποίος μέχρι τώρα επιβαρύνεται με τα κόστη της συντήρησης του οχήματός του.

Έχει υπολογιστεί ότι το ποσό αυτό της αποζημίωσης θα χρειαστεί για να καλύπτονται τα έξοδα της μηνιαίας συντήρησης του δικύκλου, τα έξοδα ανανέωσης των αναλώσιμων εξαρτημάτων, οι ετήσιες βλάβες, καθώς και μέρος της ετήσιας ασφάλισης του οχήματος και του κόστους ελέγχου ΚΤΕΟ.

Στόχος του συνδικαλιστικού κινήματος είναι αυτή η ρύθμιση να αποτελέσει μεταβατικό στάδιο (διάρκειας μερικών ετών) μέχρι να παγιωθεί η αποκλειστική υποχρέωση των εργοδοτών για τη διάθεση του δίκυκλου οχήματος ως εργαλείο και μέσο για την εργασία στους κλάδους αυτούς.

Παράλληλα, ο εργοδότης θα υποχρεωθεί να δηλώνει στο πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» το όχημα με τον αριθμό κυκλοφορίας, κάτι που θα συμβάλει στη διαμόρφωση ακριβούς εικόνας για τον αριθμό των οχημάτων σε κάθε κλάδο αλλά και στη διευκόλυνση των ελέγχων από την Επιθεώρηση Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.).

Παράλληλα, η εργοδοσία θα οφείλει να λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε τα οχήματα που χρησιμοποιούνται από τους εργαζομένους να είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα και συντηρημένα και να διασφαλίζεται η ασφάλεια των διανομέων.

Ταυτόχρονα, με βάση την επικείμενη νομοθετική παρέμβαση, οι εργοδότες θα πρέπει να παρέχουν τα προβλεπόμενα μέσα ατομικής προστασίας στους εργαζομένους στη διανομή, τόσο στον επισιτισμό, όσο και στα ταχυδρομεία.

Ως κατάλληλος εξοπλισμός ατομικής προστασίας ορίζεται το προστατευτικό κράνος, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 12 του Κ.Ο.Κ., δερμάτινο ή υφασμάτινο πανωφόρι, αδιάβροχο, κατάλληλα παπούτσια, γάντια και ανακλαστικό γιλέκο. Το κόστος όλων αυτών επιβαρύνει εξ ολοκλήρου τον εργοδότη.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 15:17