14/12/2019 17:50:39
14.4.2019 / ΠΟΝΤΙΚΙ ART
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2068 στις 11-4-2019

To 12o Outview Film Festival στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Από 11 έως 17 Απριλίου 2019

To 12o Outview Film Festival στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Από 11 έως 17 Απριλίου 2019 - Media

 

Το Outview Film Festival επιστρέφει από τις 11 έως τις 17 Απριλίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με σλόγκαν «Το προσωπικό είναι πολιτικό», ανοίγοντας εκ νέου τη συζήτηση σχετικά με το ιδιωτικό και το κοινωνικό, το προσωπικό και το πολιτικό.

Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι οι επιλογές του καθενός είναι υποθέσεις προσωπικές, που δεν έχουν παρά ένα μικρό αντίκτυπο στον κοινωνικό ιστό. Ότι ακόμα και καίρια ζητήματα, όπως η ανισότητα, η ενδοοικογενειακή βία, η κλιματική αλλαγή, ο ρατσισμός, η ομοφοβία, η τρανσφοβία ή ο μισογυνισμός κινούνται στη σφαίρα της ιδιωτικότητας και δεν αποτελούν πολιτικές επιλογές.

Κι όμως, σε μια μεταβατική εποχή, όπως η σημερινή, δεν υπάρχει πεδίο που να μην ακουμπά η πολιτική. Το «πράττειν» και το «ομιλείν» κάθε ατόμου δεν είναι αντικειμενικά ουδέτερα. Ο τρόπος που επιλέγουμε να μιλάμε, αυτά που αποφασίζουμε να κάνουμε, μεταφέρουν έννοιες που μέσα τους κρύβουν πολιτική και συμβάλλουν – μεταξύ άλλων – στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται ο ιδεολογικός μηχανισμός.

Το φετινό πρόγραμμα του Outview Film Festival περιλαμβάνει συνολικά 28 ταινίες μεγάλου μήκους (13 μυθοπλασίας και 15 ντοκιμαντέρ), οι οποίες έχουν κάνει πρεμιέρα στα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του πλανήτη, ενώ στα highlights του φεστιβάλ τοποθετούνται και τρία ξεχωριστά αφιερώματα.

Αφιέρωμα «Κριτικοί Κινηματογράφου, το Φύλο έχει σημασία!»

Discussion Panel: Σάββατο 13 Απριλίου 2019

Με αφορμή την έρευνα «Thumbs Down 2018», που θεωρείται η πιο ολοκληρωμένη μελέτη στο θέμα της εκπροσώπησης των γυναικών στο πεδίο της κινηματογραφικής κριτικής, καθώς και του αντίκτυπου που έχει στην κοινωνία, το φετινό Outview Film Festival φιλοξενεί τέσσερις γνωστούς κριτικούς κινηματογράφου, μέλη της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου FIPRESCI. Πρόκειται για τους:

Beatrice Behn, κριτικό κινηματογράφου, αρχισυντάκτρια του «Kino-Zeit», του μεγαλύτερου περιοδικού γερμανικής γλώσσας για την arthouse και του ανεξάρτητου σινεμά.

Wendy Ide, κριτικό κινηματογράφου, έχει εργαστεί έντεκα χρόνια στην εφημερίδα «The Times» και από το 2015 γράφει για την εφημερίδα «The Guardian».

Thomas Abeltshauser, ανεξάρτητο δημοσιογράφο και κριτικό κινηματογράφου με έδρα το Βερολίνο. Γράφει για τις τρέχουσες κυκλοφορίες ταινιών σε πολλά γνωστά κινηματογραφικά έντυπα καθώς και σε ημερήσιες εφημερίδες.

Maja Bogojevic (PhD), ιδρύτρια και αρχισυντάκτρια του πρώτου κινηματογραφικού περιοδικού του Μαυροβουνίου «Camera Lucida» (www.cameralucida.eu), λέκτορα κινηματογραφικής θεωρίας, κοσμήτορα της Σχολής Τεχνών του Πανεπιστημίου Donja Gorica (Μαυροβούνιο) και ιδρύτρια και πρόεδρο του εθνικού τμήματος του FIPRESCI στο Μαυροβούνιο.

Τη συζήτηση σχετικά με την παρουσία των γυναικών στον αδιαμφισβήτητα ανδροκρατούμενο χώρο της κινηματογραφικής κριτικής, αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί και επιδρά το γυναικείο βλέμμα επάνω στην άρθρωση της κινηματογραφικής γλώσσας, συνεχίζει η προγραμματισμένη προβολή πέντε ταινιών, σκηνοθετημένες από γυναίκες, με δωρεάν είσοδο.

Πρόκειται για τις ταινίες: «Wild Nights with Emily» (Madeleine Olnek, ΗΠΑ, 84’, 2018), «Dykes, Camera, Action!» (Caroline Berler, ΗΠΑ, 58’, 2018), «Air» (Αnatol Schuster, Γερμανία, 91’, 2017), «Carmen y Lola» (Arantxa Echevarría, Ισπανία, 105’, 2018), «The Artist & the Pervert» (Beatrice Behn, René Gebhardt, Γερμανία, ΗΠΑ, Αυστρία, 96’, 2018).

Αφιέρωμα Hate Crime Refugees - Birds of Borderlands

Discussion Panel: Κυριακή 14 Απριλίου 2019

Πρόκειται για μια σειρά συγκλονιστικών ντοκιμαντέρ που αφηγούνται τις ζωές queer ανθρώπων σε καθεστώτα της Μέσης Ανατολής, όπου η ομοφοβία δεν τους αφήνει περιθώρια παραμονής στον τόπο τους, καθώς η ζωή τους απειλείται μονίμως λόγω της διαφορετικής τους σεξουαλικής ταυτότητας. Οι πρόσφυγες των εγκλημάτων μίσους δίνουν τεράστιες μάχες διαφυγής και κάποιοι από αυτούς τα καταφέρνουν.

Το φετινό Outview Film Festival φιλοξενεί όχι μόνο το πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ «Mr Gay Syria» αλλά και τον πρωταγωνιστή του, Mahmoud Hassino.

Παράλληλα, στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθεί το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ «Re-Births», που δίνει φωνή σε τέσσερις ανθρώπους από τέσσερις διαφορετικές ηπείρους, οι οποίοι βρίσκουν καταφύγιο στο Παρίσι. Ένα από τα ελάχιστα ντοκιμαντέρ φτιαγμένο από και για queer μετανάστες. Το αφιέρωμα ολοκληρώνεται με το «Birds of the Borderlands», μια ταινία αφιερωμένη στην προσωπική ελευθερία και την ελπίδα για επιβίωση με φόντο την Ιορδανία.

Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί με τη συμβολή του ΣΥΔ (Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών) και θα συμπεριληφθούν μαρτυρίες από ΛΟΑΤΚΙ πρόσφυγες, οι οποίοι – έχοντας βρει υποστήριξη στο Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών – προσπαθούν να αντεπεξέλθουν απέναντι στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σε νομικό και κοινωνικό επίπεδο στην Ελλάδα.

Αφιέρωμα κατά του Μισαναπηρισμού - Love, Scott

Discussion Panel: Τρίτη 16 Απριλίου 2019

Στην Ελλάδα, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι, δηλαδή 10% του συνολικού πληθυσμού, ζουν με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω. Με αφορμή τις αλλαγές που έχει υποστεί η ζωή των ανθρώπων αυτών λόγω της κοινωνικής και επιδοματικής πολιτικής τα τελευταία χρόνια, η Γιώτα Καραγιάννη μιλά για «μισαναπηρισμό» στο βιβλίο της «Η αναπηρία στην Ελλάδα της κρίσης». Πρόκειται για αλλαγές που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια αξιοπρέπειας, τον εξευτελισμό, την αμφισβήτηση – και πολλές φορές την εσκεμμένη υποτίμηση – της αναπηρίας των ανθρώπων αυτών, που κάθε μέρα μάχονται να επιβιώσουν σε ένα κράτος μηδενικής πρόνοιας και προοδευτικά αυξανόμενης αδιαφορίας. Το αφιέρωμα «Κατά του Μισαναπηρισμού» προσδοκά να δώσει φωνή σε αυτή την αφανή, αλλά τόσο μεγάλη κοινωνική ομάδα, η οποία ίσως και να έχει «τραυματιστεί» όσο καμία άλλη από την κρίση.

INFO:

Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Ιερά Οδός 48 και Μεγ. Αλεξάνδρου 134-135, Αθήνα

Από 11 έως 17 Απριλίου 2019

Πρόσθετες πληροφορίες - κρατήσεις: tainiothiki.gr | outview.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.