18/09/2019 22:02:11

Μπιλ Γκέιτς: Δέκα συμβουλές για την επιτυχία

Μπιλ Γκέιτς: Δέκα συμβουλές για την επιτυχία - Media
 
Όταν ακούμε για success stories μεγάλων επιχειρηματιών, τα πρώτα ονόματα που μας έρχονται στο μυαλό είναι περίπου τα ίδια, και όχι άδικα, καθώς είναι άνθρωποι που κατάφεραν να αλλάξουν τα δεδομένα όπως τα γνωρίζουμε σήμερα.
 
Παρόλο που τα tips και οι κανόνες για να επιτύχετε είναι σίγουρα εξαιρετικά, μερικές φορές είναι καλύτερο να ακούτε συμβουλές απευθείας από τα ίδια τα άτομα που θεωρούνται σύμβολα της επιτυχίας – και σίγουρα δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από τον συνιδρυτή της Microsoft και έναν από τους «πατέρες» της ψηφιακής εποχής, Μπιλ Γκέιτς.
 
Εδώ είναι δέκα συμβουλές επιτυχίας από τον Μπιλ Γκέιτς, τις οποίες πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν.
 
“Η επιτυχία είναι ένας κακός δάσκαλος, αποπλανεί τους έξυπνους ανθρώπους και τους κάνει να σκέφτονται ότι δεν μπορούν να αποτύχουν.”
 
Αν στόχος της ζωής σας ήταν επιτύχετε, συγχαρητήρια αν έχετε φτάσει σε αυτό το σημείο, ωστόσο ποτέ μην θεωρήσετε ότι η αποτυχία δεν αποτελεί πλέον πιθανότητα. Καλό θα είναι να παραμείνετε ταπεινοί και να μαθαίνετε όσο μπορείτε απο τις αδυναμίες σας. Επειδή βγάλατε κέρδος από μια τολμηρή κίνηση δεν σημαίνει ότι θα έχουν την ίδια επιτυχία και οι άλλες. Θα πρέπει να είστε προσεκτικοί με τις αποφάσεις σας, επειδή αν είστε υπερβολικά αλαζονικοί, μπορεί να παραβλέψετε τα “ψιλά γράμματα”.
 
“Ο καθένας χρειάζεται έναν μέντορα, δεν έχει σημασία αν είσαι παίκτης του μπάσκετ, τενίστας, γυμναστής ή ακόμα και χαρτοπαίκτης.”
 
Όλοι χρειαζόμαστε ανθρώπους να μας συμβουλεύουν και να μας καθοδηγούν. Έχοντας κάποιον που μπορεί να απομακρυνθεί από την κατάσταση μας, να παρατηρεί αντικειμενικά, να αναλύει και να μας κάνει κριτική είναι ο μόνος τρόπος για να βελτιωνόμαστε. Έτσι, είτε είστε ιδιοκτήτης μιας μικρής οικογενειακής επιχείρησης ή υψηλόμισθος υπαλλήλος σε μια από τις εταιρίες της λίστας Fortune 500, δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να έχετε έναν μέντορα για να σας κατευθύνει. Ομοίως, όταν προκύπτουν αποτυχίες (και θα συμβούν), αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να σας συμβουλέψουν για το πώς να τις ξεπεράσετε.
 
“Είτε πρόκειται για την Google, την Apple είτε για κάποιο ελεύθερο λογισμικό, έχουμε κάποιους φανταστικούς ανταγωνιστές που μας κρατάνε σε εγρήγορση.”
 
Μπορεί να μην σας αρέσουν οι αντίπαλοι σας και στόχος σας πιθανότατα είναι να εκμηδενίσετε τον ανταγωνισμό όσον αφορά τις πωλήσεις, αλλά θυμηθείτε πως εκείνοι με τους οποίους ανταγωνίζεστε θα σας ωθήσουν σε καινοτομίες και θα σας αναγκάσουν όχι μονο να τους ξεπεράσετε, αλλά να ξεπεράσετε και τον ίδιο σας τον εαυτό.
 
“Μια κακή στρατηγική θα αποτύχει, ανεξάρτητα από το πόσο καλή είναι η πληροφόρηση σας. Αντίστοιχα, η αδύναμη εκτέλεση αποτελεί εμπόδιο σε μια καλή στρατηγική. Αν κάνετε πολλά πράγματα ημιτελή, θα βγείτε από το παιχνίδι.”
 
Ο τρόπος με το οποίο συγκεντρώνετε, διαχειρίζεστε και χρησιμοποιείτε τις πληροφορίες, θα καθορίσει εάν θα πετύχετε ή θα αποτύχετε σε μια επιχείρηση. Εάν έχετε μια σπουδαία ιδέα, τότε θα πρέπει να την εκτελέσετε αποτελεσματικά και με πεποίθηση. Σήμερα υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες απο ποτέ, και εκείνες που ανθίζουν το οφείλουν σε ένα σύστημα που φιλτράρει την γνώση από πάνω προς τα κάτω με γρήγορο τρόπο.
 
Πρώτα θα πρέπει να θέσετε ερωτήσεις όπως: «Τι σκέφτονται οι πελάτες για τα προϊόντα μου;», «Που κάνω λάθος;», «Υπάρχουν νέες αγορές που πρέπει να εξετάσω;». Στην συνέχεια, βρείτε έναν τρόπο να συγκεντρώσετε τις απαντήσεις και να τις διανείμετε στους υπαλλήλους σας. Με τον τρόπο αυτό θα τους επιτραπεί να αντιδρούν αναλόγως και να προσαρμόζονται γρήγορότερα.
 
“Οι άνθρωποι φοβούνται πάντα την αλλαγή. Οι άνθρωποι φοβόντουσαν την ηλεκτρική ενέργεια όταν εφευρέθηκε, έτσι δεν είναι;”
 
Η άγνοια και η αβεβαιότητα για κάθετι καινούριο θα υπάρχουν πάντα. Αλλά, ανεξάρτητα από το τι μπορεί να σκέφτονται οι μάζες, η εξερεύνηση του άγνωστου δημιουργεί καινοτομίες. Μην φοβάστε να προσπαθήσετε να κάνετε κάτι ασυνήθιστο.
 
“Η ικανότητα μιας εταιρείας να ανταποκρίνεται σε ένα απρογραμμάτιστο γεγονός, καλώς ή κακώς, αποτελεί πρωταρχικό δείκτη της ικανότητας της να είναι ανταγωνιστική”.
 
Μην μένετε στάσιμοι και προσπαθήστε να προσαρμόζεστε και να βελτιώνεστε όσο αλλάζουν οι καιροί. Για παράδειγμα, εάν είστε ένας παραδοσιακός εκδότης, γιατί να μην εξετάσετε τη δημιουργία ενός digital τομέα στον οργανισμό σας; Ή εάν έχετε ένα κατάστημα οικοδομικών υλικών, ίσως θα πρέπει να προσπαθήσετε να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο όπου θα μπορείτε να πουλάτε τα προϊόντα σας.
 
“Στο γραφείο μου έχω τρεις οθόνες, συγχρονισμένες ώστε να σχηματίζουν μια ενιαία επιφάνεια εργασίας. Μπορώ να σύρω στοιχεία από την μια οθόνη στην άλλη. Όταν αποκτήσεις μια τόσο μεγάλη περιοχή προβολής, ποτέ δεν θα γυρίσεις πίσω, επειδή θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγικότητα σου.”
 
Αυτή η συμβουλή δεν αφορά τόσο την επιχείρηση σας, όσο τον τρόπο που διαχειρίζεστε τα καθημερινά σας καθήκοντα. Με τρεις οθόνες θα μπορείτε να βλέπετε, στην μια τα εισερχόμενα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η άλλη θα εμφανίζει αυτό που εργάζεστε εκείνη την στιγμή και μια τρίτη θα εμφανίζει τις συνηθισμένες σας δραστηριότητες. Με την δυνατότητα να μπορείτε να πηγαίνετε από εργασία σε εργασία (και χωρίς να παραμελείτε ένα συγκεκριμένο ζήτημα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα), θα δείτε την παραγωγικότητα σας να αναπτύσσεται θεαματικά.
 
“Έχω την ικανότητα να ενθάρρυνω τους ανθρώπους λέγοντας τους τι είναι σωστό και τι όχι. Προφανώς, αυτός είναι ο σωστός τρόπος για να διευθύνεις μια μεγάλη επιχείρηση σαν αυτή, όπως και να πάρεις τους καλύτερους ανθρώπους που θέλουν να συνεχίσουν να κάνουν αυτή τη δουλειά.”
 
Να είστε ηγέτης, όχι αφεντικό, και να δίνετε θετικό feedback όταν ένας εργαζόμενος κάνει εξαιρετική δουλειά ή να του δώσετε κάποια καθοδήγηση όταν την χρειάζεται. Σε μια εταιρεία οι υπάλληλοι πάντα θα ξεπερνούν αριθμητικά το αφεντικό, οπότε αν θέλετε το ανθρώπινο σας δυναμικό να είναι μια καλοκουρδισμένη μηχανή και να παράγει αποτελεσματικά, θα πρέπει να τους αντιμετωπίζετε σωστά.
 
“Οι πιο δυσαρεστημένοι πελάτες σας είναι η μεγαλύτερη πηγή μάθησης.”
 
Ακόμα κι αν νομίζετε ότι το προϊόν σας είναι άψογο, το κοινό είναι αυτό που θα το χρησιμοποιήσει τελικά – έτσι, αν οι αγοραστές αισθάνονται ότι χρειάζεται βελτίωση, ακούστε. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, ωστόσο αυτό που ο Γκέιτς προσπαθεί να πει είναι ότι ένας λιγότερο ικανοποιημένος πελάτης μπορεί επισημάνει τυχόν ελλείψεις σε αυτό που κάνετε και να σας βοηθήσει να τελειοποιήσετε τις υπηρεσίες σας.
 
Πηγή: perpetual.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.