19/09/2019 06:31:21

Αιφνίδια καρδιακή ανακοπή: Συμπτώματα & πώς θα την προλάβετε

Αιφνίδια καρδιακή ανακοπή: Συμπτώματα & πώς θα την προλάβετε - Media

 

Η αιφνίδια καρδιακή ανακοπή είναι μία επείγουσα κατάσταση που δεν κάνει διακρίσεις, καθώς τα θύματά της δεν είναι μόνο ενήλικες, αλλά και παιδιά και έφηβοι.

Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους περίπου 200.000 παιδιά και έφηβοι λόγω αιφνίδιας καρδιακής ανακοπής:

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι οι θάνατοι μπορούν να προληφθούν εάν οι άνθρωποι μάθουν να αναγνωρίζουν τα προειδοποιητικά συμπτώματα.

Τα βασικά πρώιμα σημάδια μιας αιφνίδιας καρδιακής ανακοπής περιλαμβάνουν:

- Επαναλαμβανόμενες ανεξήγητες λιποθυμίες
- Πόνο στο στήθος ή δυσφορία όταν γυμνάζεστε
- Απώλεια συνείδησης κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά την άσκηση
- Ζαλάδα ή σκοτοδίνη ειδικά κατά την άσκηση
- Ασυνήθιστη κούραση
- Ταχυκαρδία ή αίσθημα καρδιακών παλμών

Εάν το παιδί σας εμφανίζει κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα και υποπτεύεστε ότι οφείλεται σε αιφνίδια καρδιακή ανακοπή, μεταφέρετέ το αμέσως στα επείγοντα.

Η πρόληψη ωστόσο είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία, γι’ αυτό δείτε στις παρακάτω εικόνες τι πρέπει να κάνετε για να αποφύγετε τη δυνητικά θανατηφόρα κατάσταση:

Άσκηση: Συμβάλλει τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική υγεία και μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Προσπαθήστε να γυμνάζεστε τουλάχιστον 30 λεπτά καθημερινά και να συνδυάζετε την άσκηση με υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Μην καπνίζετε: Οι χημικές ουσίες που περιέχει ο καπνός του τσιγάρου καταστρέφουν σταδιακά τα αιμοφόρα αγγεία και την καρδιά. Όσο νωρίτερα το σταματήσετε, τόσο το καλύτερο για την καρδιά και την γενική σας υγεία.

Διατηρείτε σταθερό βάρος: Η παχυσαρκία αποτελεί σοβαρό παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη πολλών και δυνητικά θανατηφόρων παθήσεων, όπως οι καρδιακές παθήσεις. Εάν έχετε περιττά κιλά και ο Δείκτης Μάζας Σώματός σας είναι υψηλότερος από τον φυσιολογικό, είναι σημαντικό να ακολουθήσετε διατροφή απώλειας βάρους και άσκηση, άμεσα.

Υγιεινή διατροφή: Είναι γνωστό ότι μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και βελτιώνει συνολικά την ποιότητα ζωής. Η διατροφή για την προστασία της καρδιάς πρέπει να περιλαμβάνει δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά. Αποφεύγετε το πολύ αλάτι και τη ζάχαρη και περιορίστε τα λιπαρά για να μειώσετε και τα επίπεδα χοληστερόλης.

Πηγή: onmed.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.