21/09/2019 23:16:17

Οι μεγάλες εκκρεμότητες στα έργα Μετρό, τι παραλαμβάνει η νέα διοίκηση

 Οι μεγάλες εκκρεμότητες στα έργα Μετρό, τι παραλαμβάνει η νέα διοίκηση - Media

Σημαντικές εκκρεμότητες σε τρέχοντα θέματα αναλαμβάνει η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό.

Ο Νίκος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος και ο Νίκος Ταχιάος Πρόεδρος, θα βρουν μπροστά τους σημαντικές εκρεμμότητες που πρέπει να προχωρήσουν σε σύντομο χρόνο.

 

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Εδώ έχουμε ένα πισωγύρισμα στην λειτουργία του πρώτου μισού της επέκτασης μέχρι τη Νίκαια (σταθμοί ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ). Ενώ αναμενόταν η απόδοση τους τον περασμένο Ιούνιο, τελικά λόγω των παράπλευρων διαγωνισμών για τα Η/Μ, μετατέθηκε για σχεδόν ένα χρόνο μετά και η λειτουργία του τμήματος.

Την ίδια ώρα η μεγάλη μάχη δίνεται στο σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ για να κατασκευαστεί το κέλυφος του σταθμού και να μπορέσει το 2021 να δοθεί και το άλλο μισό της επέκτασης μέχρι το Δημαρχείο του Πειραιά (ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ).

Τα έργα είχαν ξεκινήσει από το 2012 με αρχικό προγραμματισμό το 2017.

 

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΡΑΜ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Επίσης ένα έργο που ξεκίνησε από το 2013 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2015. Αντί για 25 μήνες, έχει ήδη κλείσει 75 και το μέτρημα συνεχίζεται.

Η δοκιμαστική λειτουργία έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστό πότε θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία. Πρόκειται για μία νέα μονή κυκλική γραμμή που ξεκινά από τον σημερινό τερματικό στο ΣΕΦ και διασχίζοντας τις οδούς Μ.Ασίας, Γ.Λαμπράκη, Β.Γεωργίου, Α.Ποσειδώνος, Ε.Αντιστάσεως, Ο.Σκυλίτση, επιστρέφει στο ΣΕΦ.

Ανασταλτικός παράγοντας τα έργα για την ανάπλαση Φαλήρου που στις εργασίες περιλαμβάνεται και η ξήλωση και επανατοποθέτηση των γραμμών σε άλλο ύψος. Αυτό θα επιφέρει και διακοπή των δρομολογίων για διάστημα που εκτιμάται το λιγότερο σε 2 μήνες και φυσικά επηρεάζει και τη λειτουργία της επέκτασης.

Σε αναμονή επίσης βρισκόμαστε για την έναρξη της προμήθειας 25 νέων συρμών Τραμ από την Alstom. Η σύμβαση υπεγράφη τον περασμένο Ιούλιο και οι πρώτοι συρμοί αναμένονται στις αρχές του 2020.

 

ΜΕΤΡΟ, ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 4

Εδώ και 2 χρόνια τρέχει ο διαγωνισμός για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι το Γουδή. Είμαστε στο τελικό στάδιο και απομένει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ διεκδικούν το χρυσό συμβόλαιο των 1,8δισ.ευρώ.
Ερωτηματικό αποτελεί το αποτέλεσμα της προσφυγής της Μυτιληναίος στο ΣτΕ, καθώς δεν έχει γίνει γνωστή η απόφαση. Την ίδια ώρα αναμένεται και το κλείσιμο για το έργο των πρόδρομων εργασιών με την ΤΕΡΝΑ να είναι μειοδότρια. Το έργο είναι απαραίτητο για να ξεκινήσει το κυρίως έργο.

 

ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΡΟ

Μόλις πριν λίγες ημέρες βγήκε στον αέρα ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες στα δυτικά προάστια της Θεσσαλονίκης. Αναμένεται το πράσινο φως από το Υπουργείο Υποδομών και τη νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό.

Αναμένεται η δρομολόγηση των δημοπρατήσεων για τις επεκτάσεις της Γραμμής 4 προς Περισσό (2 σταθμοί) και Κατεχάκη (1 σταθμός). Πρόκειται για έργα που είναι ενταγμένα στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας.

 

ΝΕΑ ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΕΤΡΟ

Η επικαιροποίηση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό είναι επίσης μια εκρεμμότητα που αναλαμβάνει το δίδυμο Κουρέτας-Ταχιάος. Ερώτημα αποτελεί τι θα γίνει με την αντίστοιχη ΜΑΜ που είχε ανακοινωθεί για τη Θεσσαλονίκη.

 

ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΝΕΩΝ ΕΡΓΩΝ

Η Αττικό Μετρό όμως έχει και την ευθύνη για την ωρίμανση και νέων έργων που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του δικτύου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επεκτάσεις της Γραμμής 4 προς Κηφισίας-Εθνική Οδό και Άνω Ηλιούπολη, της Γραμμής 2 προς Ίλιον και η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς είναι στη λίστα εδώ και πολλά χρόνια.

Επίσης η ωρίμανση έργων Τραμ. Πρώτη προτεραιότητα να ολοκληρωθούν οι μελέτες για την επέκταση προς Κερατσίνι-Πέραμα. Επίσης αναζητείται η τύχη των «ξεχασμένων» επεκτάσεων προς Πανεπιστημίου και Πατησίων.

Ypodomes.com

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.