28/02/2020 08:36:37
7.10.2019

Πως τεχνητή νοημοσύνη, VR και 5G «εισβάλλουν» στην τουριστική βιομηχανία

Πως τεχνητή νοημοσύνη, VR και 5G «εισβάλλουν» στην τουριστική βιομηχανία - Media

 

H τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους χώρους στους οποίους ήδη ανθούν νέες τεχνολογίες, όπως η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη, με σημαντικές προοπτικές για το μέλλον, καθώς οι ειδικοί εκτιμούν ότι μπορεί να αποτελέσει, περισσότερο από κάθε άλλο πεδίο, τον κλάδο στον οποίο θα εφαρμόζονται όλες οι τελευταίες τεχνολογίες αιχμής στην προσφορά νεότερων, εξυπνότερων, πιο αυτοματοποιημένων, προσωποποιημένων και προφητικών διαδικασιών.

Ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες ταξιδιωτικών επιχειρήσεων οφείλουν να ακολουθούν τις 7 κορυφαίες σημαντικές ψηφιακές τάσεις στη βιομηχανία που θα πρωταγωνιστήσουν στον χώρο των ταξιδίων το 2019, προκειμένου να αποκομίζουν τα μέγιστα οφέλη σε επίπεδο ανταγωνισμού.

Ο David Chestler από το τμήμα Παγκόσμιων Εταιρικών Πωλήσεων και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της SiteMinder, με πάθος για την εφαρμογή των τεχνολογιών στα ξενοδοχεία, εντοπίζει τα εξής σημεία σε άρθρο του στο ehotelier.com:

1. Τεχνολογία Αναγνώρισης

Η τεχνολογία αναγνώρισης χρησιμοποιείται ήδη σε ορισμένα ξενοδοχεία, με τη σάρωση αμφιβληστροειδούς και τη σάρωση δακτυλικών αποτυπωμάτων να χρησιμοποιείται για το ξεκλείδωμα των δωματίων του ξενοδοχείου.

Αυτό μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία επισκέπτη εξαλείφοντας την ανάγκη διατήρησης κάρτας κλειδιού, φυσικού κλειδιού που θα μπορούσαν να χαθούν.

Σύντομα η βιομετρία του προσώπου θα χρησιμοποιηθεί για την αυτόματη έγκριση πληρωμών ή τη διευκόλυνση του check out από το ξενοδοχείο. Αυτό θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τις ουρές και να απελευθερώσει προσωπικό υποδοχής για να διαχειριστεί πελάτες που χρειάζονται περισσότερη βοήθεια.Παράδειγμα αποτελεί η αναγνώριση προσώπου στο Marriott China κατά το τσεκ ιν….

2. Ρομπότ
Από τις αναδυόμενες ψηφιακές τάσεις στον κλάδο των ταξιδιών, μία από τις πιο συναρπαστικές είναι η χρήση των ρομπότ για την εκτέλεση έξυπνων εργασιών.

Η χρήση ρομπότ ανοίγει ένα τεράστιο αριθμό πιθανών χρήσεων, που κυμαίνονται από την εξυπηρέτηση πελατών μέχρι την επεξεργασία δεδομένων.

Ένα ιδιαίτερα καλό παράδειγμα των δυνατοτήτων του είναι το ρομπότ 1Α-ΤΑ από την Amadeus. Με την τεχνολογία «deep learning», στο μέλλον οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και άλλοι επαγγελματίες του τουρισμού θα μπορούν να χρησιμοποιούν το ρομπότ ως ψηφιακό βοηθό. Το ρομπότ μπορεί να εντοπίζει πληροφορίες πελατών ενώ βρίσκεται στην αίθουσα αναμονής, να αναλύει τις προτιμήσεις τους και να προτείνει τους κατάλληλους προορισμούς.

3. Κινητά
Στην εποχή των smartphones, η χρήση των κινητών τηλεφώνων είναι πιο σημαντική από ποτέ και αποτελεί μία από τις ψηφιακές τάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν πιο εύκολα στην τουριστική βιομηχανία. Για παράδειγμα, μια αποκλειστική εφαρμογή για κινητά για ένα ξενοδοχείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διευκολύνει κρατήσεις δωματίων, κρατήσεις εστιατορίων, υπηρεσιών δωματίου και ραντεβού σπα.

Εκτός από τις λειτουργίες αυτοεξυπηρέτησης, η ενσωμάτωση του κινητού τηλεφώνου στις υπηρεσίες του ξενοδοχείου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί παράλληλα με την τεχνολογία beacon για την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων, βάσει της φυσικής τοποθεσίας. Επιπλέον, οι εφαρμογές για κινητά μπορούν να συνδυαστούν με την τεχνολογία IoT για να επιτρέπουν στους επισκέπτες να ελέγχουν τις λειτουργίες δωματίου από το τηλέφωνό τους.

4. Τσάτμποτ και Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ)

Μία από τις πιο συναρπαστικές ψηφιακές τάσεις των τελευταίων χρόνων ήταν η χρήση των chatbots. Αυτή η τεχνολογία ήταν μια αποκάλυψη για το χειρισμό εξυπηρέτησης πελατών και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην ταξιδιωτική βιομηχανία για γρήγορους χρόνους απόκρισης σε βασικά ερωτήματα. Βασικά, τα chatbots μπορούν να δίνουν γρήγορες απαντήσεις ακόμα και αργά τη νύχτα.

Συμβαδίζουν επίσης με την αύξηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης γενικότερα. Ίσως το πιο αξιοσημείωτο παράδειγμα ήταν ένα πρότζεκτ της Hilton και της IBM, που είχε ως αποτέλεσμα το «Connie» – ένα ρομπότ εξυπηρέτησης πελατών με γνώμονα την AI, το οποίο είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στην ανθρώπινη ομιλία, να μαθαίνει από τις αλληλεπιδράσεις με ανθρώπους και να προσφέρει τουριστικές πληροφορίες.

5. Εξατομίκευση
Στην εξυπηρέτηση πελατών, η εξατομίκευση κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων αιτημάτων από τους ταξιδιώτες.

Τα μεγάλα δεδομένα και η μάθηση μέσω μηχανών παρέχουν στα ξενοδοχεία ευκαιρίες να προσφέρουν πιο εξατομικευμένη εμπειρία για τους επισκέπτες και αυτή η τάση θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια. Οι σύνθετοι αλγόριθμοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διασταυρούμενη πώληση προϊόντων και για την πρόβλεψη αναγκών με βάση τη συμπεριφορά των πελατών από την ίδια τοποθεσία, που κάνουν κράτηση στο ίδιο δωμάτιο, την ίδια χρονική στιγμή του έτους.

Η τεχνολογία εντός των δωματίων μπορεί επίσης να ρυθμιστεί για να καλωσορίζει τους επισκέπτες ονομαστικά, ενώ τα ξενοδοχεία έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ταξιδιωτικές προτάσεις που δημιουργούνται αυτοματοποιημένα, με βάση τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των χρηστών που επιλέγονται κατά τη διαδικασία κράτησης.

6. Internet of Things (IoT)
Μια άλλη ψηφιακή τάση στον τομέα των ταξιδιών είναι το «Internet of Things», το οποίο αναφέρεται στη χρήση των δυνατοτήτων του διαδικτύου στις καθημερινές συσκευές, επιτρέποντάς τους να στέλνουν και να λαμβάνουν δεδομένα.

Πρόκειται για εξαιρετικά χρήσιμη λειτουργία στην τουριστική βιομηχανία, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μειώσει αυτόματα το κόστος και να βελτιώσει την εμπειρία πελατών, χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης.

Για παράδειγμα, τα έξυπνα ενεργειακά συστήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αυτόματη ρύθμιση θερμοκρασίας δωματίου σύμφωνα με το αν τα δωμάτια έχουν επισκέπτες, αποκλείοντας τη σπατάλη κατανάλωσης ενέργειας σε κενά δωμάτια. Τα ξενοδοχεία της Starwood χρησιμοποιούν την τεχνολογία IoT για να ρυθμίζουν αυτόματα την ισχύ των λαμπτήρων, με βάση την ποσότητα φυσικού φωτός που ανιχνεύεται.

7. Εικονική πραγματικότητα (VR) και Επαυξημένη πραγματικότητα (AR)

Oι τεχνολογίες VR και AR αναπτύσσονται όλο και περισσότερο στο πλαίσιο της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Στην περίπτωση του VR, πολλές ξενοδοχειακές αλυσίδες πειραματίζονται, επιτρέποντας στους πελάτες να βιώσουν εικονικά τα δωμάτιά τους κατά τη διάρκεια της κράτησης, πριν φθάσουν στο ξενοδοχείο, κάνοντας πιο συνειδητοποιημένες επιλογές.

Η επαυξημένη πραγματικότητα, εν τω μεταξύ, αναπτύσσεται συνήθως μέσω μιας εφαρμογής smartphone και χρησιμοποιείται για την ενίσχυση υπαρκτού περιβάλλοντος μέσω επικαλύψεων.

Αυτό μπορεί να σημαίνει, για παράδειγμα, ότι ένας χρήστης μπορεί να βλέπει στο τηλέφωνό του για ένα εστιατόριο κριτικές πελατών ή να κατευθύνει το τηλέφωνό του σε χάρτη ξενοδοχείου και να βρίσκει πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με κοντινά αξιοθέατα.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.