24/09/2020 10:03:05

Gudetama: Το μελαγχολικό αυγό που έγινε η μασκότ των Millenials

Gudetama: Το μελαγχολικό αυγό που έγινε η μασκότ των Millenials - Media

 

Ποιος θα φανταζόταν πως θα ερχόταν μια μέρα, που ένας δισδιάστατος, κατατονικός κρόκος αυγού θα γινόταν επιτυχημένη ποπ φιγούρα;

Όταν, το 2013, η Sanrio (η εταιρία που κρύβεται πίσω από το brand της Hello Kitty), διεξήγαγε διαγωνισμό για νέα φιγούρα, το Gudetama, ο πλαδαρός κρόκος χωρίς φύλο και όρεξη για ζωή, ήρθε δεύτερος, μετά από ένα χαρούμενο φιλέτο σολομού, το Kirimichan.

Οι δύο χαρακτήρες ρίχτηκαν στην αρένα των πωλήσεων, κοσμώντας κάθε λογής προϊόντα, από κούπες και μπλουζάκια, μέχρι είδη υγιεινής.

Κάτι θα συνέβη, κάποια ευαίσθητη χορδή θα άγγιξε τούτη η παραιτημένη σουρεαλιστική ύπαρξη, και χωρίς κανείς να το περιμένει, νίκησε εμπορικά το φιλέτο σολομού και έγινε η αγαπημένη φιγούρα των Γιαπωνέζων Millenials.

Τι είναι ακριβώς το Gudetama;

Το όνομα του σημαίνει «τεμπέλικο αβγό». Ξαπλωμένο στο ασπράδι του, απαθές, μονίμως νυσταγμένο και μάλλον μελαγχολικό, σκεπάζεται με μια φέτα μπέικον και αρκείται στο να μην κάνει τίποτα. 

Η ζωή για το Gudetama είναι ανυπόφορη, κάθε προσπάθεια επίπονη και μάταιη.

Γεννημένο σε έναν κόσμο που δεν κατανοεί, με σκοπό αργά ή γρήγορα να καταναλωθεί, ζητάει εμμονικά να πάει σπίτι του, χωρίς κανείς να ξέρει πού είναι αυτό.
 

Εύθραυστο, αθώο και παράξενα χαριτωμένο, είναι ένα πλάσμα που χρήζει φροντίδας.

Έτσι και ο σύγχρονος άνθρωπος, η γενιά της Χιλιετίας, αδυνατώντας να προσαρμοστεί σε έναν κόσμο γεμάτο αβεβαιότητα, πόνο και αναταραχή, κλείνεται στο κέλυφός του, απογοητευμένος και θλιμμένος, δίχως κίνητρα.
Και εν τέλει, σε μια εποχή που τα πραγματικά είδωλα εκλείπουν, βρίσκει τη φωνή του σε προϊόντα σαν το Gudetama και φωνάζει πως, στην πραγματικότητα, είναι κι αυτός ευάλωτος και χρειάζεται φροντίδα.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.