search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 01:10
MENU CLOSE

H Tesla πάει Βρανδεμβούργο – Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός με τις ΗΠΑ

26.11.2019 16:01
tesla.png

 

Την κατασκευή ενός Gigafactοry ανακοίνωσε ο Έλον Μασκ, ιδρυτής της Tesla, στην περιοχή Γκινχάιντε του Βρανδεμβούργου, νοτιοανατολικά του Βερολίνου, η οποία θα δημιουργήσει έως και 10.000 θέσεις εργασίας. Το εργοστάσιο αναμένεται να είναι έτοιμο έως το τέλος του 2021 και για τη δημιουργία του δήλωσε ικανοποιημένος ακόμα και ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ Πέτερ Αλτμάιερ κάνοντας λόγο για «ορόσημο» στην ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία.

H αμερικανική παρουσία στην ηλεκτροκίνηση είναι πλέον γεγονός, παρά τις γερμανικές διαβεβαιώσεις ότι δεν θα υπάρξει ανταγωνισμός με τη Volkswagen, κάτι που δεν ισχύει όμως για την BMW και την Daimler.

Σε συνέντευξη στην DW o αναλυτής της γερμανικής τράπεζας NordLB και ειδικός σε ζητήματα αυτοκίνησης Φρανκ Σβόπε χαρακτηρίζει μεγάλη τύχη για την περιοχή του Βρανδεμβούργου την επιλογή της Tesla επισημαίνοντας ότι μέχρι στιγμής η αμερικανική εταιρεία κατασκευάζει οχήματα μόνο στη βόρεια Αμερική, μιας και η παραγωγή στο λεγόμενο Gigafactory στην Κίνα δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.

Ο αναλυτής επιπλέον σημειώνει ότι η Tesla θα μπορούσε να επιλέξει οποιαδήποτε άλλη χώρα για το ευρωπαϊκό εργοστάσιό της:

«Στη Ρουμανία το κόστος παραγωγής θα ήταν πολύ χαμηλότερο, ενώ στη Γερμανία το κόστος είναι ένα από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Ήταν όμως μια συνειδητή επιλογή, επειδή με αυτόν τον τρόπο ο Έλον Μασκ ενισχύει το κύρος του ως κατασκευαστής πολυτελών οχημάτων, προσελκύει άριστα καταρτισμένους σε ζητήματα αυτοκίνησης Γερμανούς και στέλνει το μήνυμα ότι, όταν το προϊόν είναι καλό, μπορείς να φτιάξεις εργοστάσιο αυτοκινήτων ακόμα και στην πατρίδα του αυτοκινήτου».

Ο πρωθυπουργός του Βρανδεμβούργου Ντίρμαρ Βόιτκε, από πλευράς του, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης των ανατολικών κρατιδίων του ομοσπονδιακού κράτους, τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα με την υψηλή ανεργία, δηλώνει ευτυχής για την επιλογή του Μασκ κάνοντας λόγο για τη «μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία του κρατιδίου».

«Παρά το γεγονός ότι η πρώτη μονάδα παραγωγής της Tesla αναμένεται να δημιουργήσει σχεδόν 10.000 νέες θέσεις εργασίας υπάρχουν ακόμα πολλά ανοιχτά ζητήματα που πρέπει να συζητηθούν» τονίζει εμφανώς ικανοποιημένος για τη μεγάλη ευκαιρία που δίνεται στο κρατίδιο.

Η ανακοίνωση του Έλον Μασκ για την κατασκευή μονάδας παραγωγής στην Ευρώπη συνάδει με την μακρόπνοη στρατηγική του για την διεθνή καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης. Εξάλλου, ειδικά μετά το σκάνδαλο των ρύπων που κλόνισε ειδικά τη Γερμανία, η στροφή στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασική επιλογή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όχι ιδιαίτερα λόγω ευαισθησιών για την κλιματική αλλαγή, αλλά για έναν χορό ανταγωνισμού στον οποίο έχει αποφασίσει να μπει με την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

H πίεση στο Βερολίνο

Η αμερικανική εταιρεία προτίθεται να αυξήσει όσο το δυνατόν περισσότερο την παραγωγή πιο προσιτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων όπως το Model 3 και το Model Y. Ας σημειωθεί ότι στο νέο εργοστάσιο έξω από το Βερολίνο θα κατασκευάζονται 100.000 με 300.000 οχήματα. Σύμφωνα με τον Φρανκ Σβόπε, για να ανταποκριθεί στη μεγάλη ζήτηση η Tesla χρειάζεται απαραίτητα νέες μονάδες. Στο εργοστάσιο της Γερμανίας πρόκειται να κατασκευάζεται από το 2021 το μοντέλο Υ, καθώς και μπαταρίες και κινητήρες.

Επιπλέον η Tesla θα δημιουργήσει στο Βερολίνο κέντρο Μηχανικής και Σχεδιασμού. «Η Γερμανία κατασκευάζει καταπληκτικά αυτοκίνητα. Κάποια από τα καλύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο είναι “Made in Germany”» δήλωσε ο Μασκ επισημαίνοντας ότι αυτό αποτέλεσε σημαντικό κίνητρο για την απόφασή του.

Η έλευση της Τesla στην Γερμανία αναμένεται πάντως να αποτελέσει πρόκληση για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες προχωρούν διστακτικά προς την ηλεκτροκίνηση. «Θα μπορούσε να είναι θετικό. Όταν θα έρθει εδώ η Tesla, θα ασκήσει πίεση στην αγορά και εταιρείες όπως η BMW και η Daimler θα αναγκαστούν να αναπτύξουν γρηγορότερα αμιγώς ηλεκτρικούς κινητήρες», σχολίασε ο Στέφαν Μέντσλε, ειδικός στα θέματα αυτοκίνησης της οικονομικής εφημερίδας «Handelsblatt».

Η ίδια εφημερίδα χαρακτηρίζει την ανακοίνωση της δημιουργίας του εργοστασίου «χριστουγεννιάτικο δώρο» για την κυβέρνηση, ωστόσο απογοήτευση έχει προκαλέσει η επιλογή της τοποθεσίας για άλλα γερμανικά κρατίδια, τα οποία ήλπιζαν να προσελκύσουν τη επένδυση, όπως η Κάτω Σαξονία και το Σάαρλαντ.

Ο πόλεμος των δασμών

Και μπορεί το βλέμμα των αναλυτών να είναι στραμμένο για περισσότερο από έναν χρόνο στην εμπορική διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας, αλλά ο Αμερικανός Πρόεδρος δεν αφήνει σε ησυχία τον έτερο αντίπαλό του, τη Γερμανία, στον ανταγωνισμό του αυτοκινήτου.

Ενδεικτικά οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη ξένη αγορά για τις ευρωπαϊκές μάρκες αυτοκινήτων. Η Γερμανία ανησυχεί ιδιαίτερα, καθώς τα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν σε αξία το ένα τέταρτο του συνόλου των εξαγωγών της προς τις ΗΠΑ. Το μερίδιο των γερμανικών οχημάτων στην αμερικανική αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων υπερβαίνει το 40%, σύμφωνα με τη γερμανική ομοσπονδία αυτοκινήτου (VDA).

Οι τελωνειακοί δασμοί που ισχύουν σήμερα είναι πράγματι διαφορετικοί μεταξύ της Ε.Ε. και των ΗΠΑ. Η Ευρώπη φορολογεί τις εισαγωγές οχημάτων από χώρες εκτός της Ε.Ε., συνεπώς και των αμερικανικών, με 10%. Στις ΗΠΑ τα Audi, Volkswagen και άλλα ξένα οχήματα φορολογούνται με 2,5%. Ο Τραμπ έχει συχνά διαμαρτυρηθεί, σε ιδιωτικές συνομιλίες του, πως βλέπει υπερβολικά πολλές Mercedes στη Νέα Υόρκη, αλλά όχι αρκετά αμερικανικά αυτοκίνητα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Και γι’ αυτόν τον λόγο είναι διατεθειμένος να ανοίξει και νέο μέτωπο.

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 00:59