05/12/2019 20:05:38
1.12.2019 / ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2101 στις 28-11-2019

Τι σκοτώνει τις σταρ της «ενήλικης διασκέδασης»

Τι σκοτώνει τις σταρ της «ενήλικης διασκέδασης» - Media

 

Κατάθλιψη, ναρκωτικά και αυτοκτονία οι συχνότερες αιτίες θανάτου των πορνοστάρ

Στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου η Τζέσικα Τζέιμς βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της στο Σαν Φερνάντο Βάλεϊ, στην Καλιφόρνια. Η Τζέιμς ήταν μια από τις πλέον δημοφιλείς πρωταγωνίστριες της αποκαλούμενης «ενήλικης διασκέδασης» (διάβαζε: πορνό), παραγωγός και η ίδια και ήταν μόνο 40 ετών. Η ιατροδικαστική έκθεση απέδωσε τον θάνατό της σε ξαφνική κρίση και σε χρόνια κατάχρηση αλκοόλ, ενώ ο πρώην σύντροφός της δήλωσε σε ΜΜΕ ότι η Τζέιμς «δεν ήταν υγιής, είχε πολλά προβλήματα με τη μέση της, με το νευρικό της σύστημα, είχε κρίσεις το τελευταίο διάστημα, τους τελευταίους έξι μήνες. Ήταν θέμα χρόνου, το περίμενα, αλλά ήταν τόσο νέα».

Ο θάνατος της Τζέιμς ήλθε σχεδόν ενάμιση χρόνο ύστερα από μια «επιδημία» θανάτων πρωταγωνιστριών ταινιών πορνό που είχε συγκλονίσει τη συγκεκριμένη βιομηχανία. Μέσα σε μόλις 12 εβδομάδες, από τα τέλη του 2017 έως τις αρχές του 2018, πέντε νέες γυναίκες βρέθηκαν νεκρές και τα αίτια θανάτου τους ήταν είτε υπερβολικές δόσεις ηρεμιστικών/αναλγητικών είτε αυτοκτονία.

Πέντε νεκρές σε 12 εβδομάδες

Η αρχή έγινε τον Νοέμβριο του 2017, όταν η 35χρονη Καναδή Σίλα Στάιλς πέθανε στο πατρικό της στη Βρετανική Κολούμπια, αλλά τα αίτια θανάτου της παραμένουν ασαφή. Λίγο μετά η πορνοστάρ Γιουριζάν Μπελτράν, 31 ετών, εντοπίστηκε νεκρή στο διαμέρισμά της στο Λος Άντζελες και ο θάνατός της αποδίδεται σε υπερβολική δόση του οπιοειδούς hydrocodone.

Ο «συναγερμός» ότι κάτι παράξενο συμβαίνει στον χώρο του πορνό άρχισε να χτυπά δυνατά όταν η 23χρονη Όγκουστ Έιμς βρέθηκε απαγχονισμένη σε πάρκο κοντά στο σπίτι της. Της αυτοκτονίας της είχε προηγηθεί άγριο κυβερνο-μπούλινγκ εναντίον της έπειτα από αρνητικό σχόλιο που έκανε για άνδρα συμπρωταγωνιστή της στο Twitter. H Έιμς είχε γράψει ότι ο συγκεκριμένος έχει πρωταγωνιστήσει σε γκέι πορνογραφικές ταινίες συμπληρώνοντας ότι η ίδια θέλει να γνωρίζει, για λόγους ασφαλείας, τέτοιες λεπτομέρειες.

Πολλοί χρήστες του Twitter της επιτέθηκαν με ακραίο τρόπο, κατηγορώντας την για ομοφοβία, απαιτώντας συγγνώμη και παρακινώντας την ακόμα και να αυτοκτονήσει. Φαίνεται ότι οι επιθέσεις «έπιασαν τόπο».

Τον Ιανουάριο του 2018 η 20χρονη Ολίβια Νόβα πέθανε στο Λας Βέγκας. Το πτώμα της εντοπίστηκε από τις αρχές δώδεκα ώρες μετά το μοιραίο και, σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση, η νεαρή γυναίκα έπασχε από μόλυνση του ουροποιητικού συστήματος που είχε μετατραπεί σε σήψη, αν και ο θάνατός της αποδόθηκε σε υπερβολική χρήση αλκοόλ. Τον ίδιο μήνα η 23χρονη Ολίβια Λούα βρέθηκε νεκρή σε κλινική αποτοξίνωσης στην Καλιφόρνια και ο θάνατός της αποδίδεται σε υπερβολική δόση χαπιών. Λίγο καιρό πριν είχε ποστάρει στο Twitter τη φράση: «Το νιώθω παντού, τίποτα δεν με τρομάζει πλέον».

Κενό στην ψυχική υγεία

Οι πέντε θάνατοι των νεαρών γυναικών συντάραξαν όχι μόνο το «ενήλικο» κομμάτι της, αλλά και συνολικά τη βιομηχανία του θεάματος, η οποία βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη κρίση. Ξαφνικά κι άλλες πορνοστάρ άρχισαν να μιλούν για τα εγγενή προβλήματα του χώρου, τα οποία, ωστόσο, κρύβονται κάτω από το χαλί.

Κατάθλιψη, κακομεταχείριση, στιγματισμός και καταχρήσεις ήταν μόνο μερικά από τα ζητήματα που ήλθαν στην επιφάνεια, καθώς κάποια στόματα άνοιξαν. Μιλώντας για την Έιμς, η «βασίλισσα του πορνό» Τζένα Τζέιμσον κατηγόρησε χρήστη του Twitter ότι είναι «προσωπικά υπεύθυνος» για τον θάνατό της, ενώ η Ανίκα Ολμπράιτ έγραψε ότι «η online παρενόχληση είναι πραγματική και πήρε άλλη μια ζωή».

Ωστόσο η Τζίντζερ Μπανκς, η οποία αυτοπροσδιορίζεται ως «εργαζόμενη του σεξ», πήγε τα πράγματα ένα βήμα παραπέρα. «Ο τρόπος με τον οποίο η κοινωνία βλέπει και αντιμετωπίζει τις πορνοστάρ μάς προκαλεί κατάθλιψη. Είναι πολύ δύσκολο να αισθάνεσαι ότι δεν ανήκεις πουθενά ή ότι είσαι πολίτης δεύτερης κατηγορίας» είχε πει η Μπανκς στο HollywoodLife προσθέτοντας ότι «αυτό είναι το χειρότερο κομμάτι της δουλειάς: ο τρόπος με τον οποίο μου συμπεριφέρονται λόγω της δουλειάς μου».

Επίσης η πορνοστάρ Ρέιβεν Χαρτ άγγιξε ένα ταμπού στον χώρο αναφερόμενη ανοιχτά στα ζητήματα ψυχικής υγείας, τα οποία παραμένουν ανεπίλυτα: «Αν μπεις σε αυτή τη δουλειά πολύ νέα και ήδη έχεις τάσεις κατάθλιψης ή ό,τι άλλο, το να εργάζεσαι στο πορνό μπορεί να κάνει την τάση αυτή πιο έντονη». Το ίδιο ακριβώς τόνισε και το μέλος της Ένωσης Ηθοποιών Ενηλίκων Θεαμάτων Κέλι Πιρς, η οποία σημείωσε στο «Rolling Stone» ότι η βιομηχανία χρειάζεται άμεσα ένα σύστημα υποστήριξης ψυχικής υγείας για τους ηθοποιούς.

Στίγμα

Για τις γυναίκες που πρωταγωνιστούν στα ενήλικα θεάματα το βασικό πρόβλημα είναι το στίγμα που τις συνοδεύει, ιδίως αν επιχειρήσουν να εγκαταλείψουν τον χώρο της πορνογραφίας. Το 2016 μια 38χρονη δασκάλα απολύθηκε με εξευτελιστικό τρόπο από το σχολείο της στο Τέξας ύστερα από ανώνυμη καταγγελία ότι είχε πρωταγωνιστήσει σε πορνό όταν ήταν 18-19 ετών.

Επίσης η πορνοστάρ Γκέιτζ, η οποία σπούδασε τεχνολόγος χειρουργείου και επιχείρησε να δουλέψει στον χώρο της Υγείας, έχει δηλώσει ότι μετά την αποκάλυψη ότι είχε περάσει από τον χώρο του πορνό δυσκολεύτηκε να κάνει την απαιτούμενη πρακτική της και ότι σε νοσοκομείο είχε δεχθεί παρενόχληση από τον προϊστάμενό της.

Στην πραγματικότητα οι περιπτώσεις γυναικών που πέρασαν από το πορνό σε «κανονικές» καριέρες είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Η Τρέισι Λορντς (η οποία παρά τρίχα να γκρεμίσει τη βιομηχανία του πορνό στη δεκαετία του 1980, όταν αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν ενήλικη όταν γύριζε τις ταινίες της) είχε μια μικρή καριέρα στο Χόλιγουντ.

H (και ελληνικής καταγωγής) Σάσα Γκρέι πρωταγωνίστησε σε ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ και πλέον εργάζεται ως ηθοποιός, συγγραφέας και παραγωγός. Και η Γαλλίδα Μπριζίτ Λαέ, η οποία τις δεκαετίες του 1970 και του 1980 πρωταγωνιστούσε σε πορνό και ταινίες τρόμου, στη συνέχεια έπαιξε σε ταινίες δίπλα στον Αλέν Ντελόν και τον Ζαν Πολ Μπελμοντό και στη συνέχεια εργάστηκε ως εξαιρετικά δημοφιλής ραδιοφωνική παραγωγός και συγγραφέας.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.