05/12/2019 16:46:59

Λευκορωσία: Εμπειρογνώμονας επικρίνει τα Su-30, υπέρ των F-16 (Photo)

Λευκορωσία: Εμπειρογνώμονας επικρίνει τα Su-30, υπέρ των F-16 (Photo) - Media

 

Η Ρωσία ξεκίνησε την εφαρμογή της σύμβασης που αφορά την παράδοση παρτίδας νέων μαχητικών αεροσκαφών πολλαπλών ρόλων Su-30SM στην Λευκορωσία, αλλά ορισμένοι αναλυτές διατυπώνουν τις ανησυχίες τους σχετικά με το κόστος καθ’ολη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των αεροσκαφών, από την κατασκευή τους μέχρι την συντήρηση τους.

O ιστότοπος Lenta.ru μετέδωσε την Παρασκευή ότι ένα ευρύ φάσμα γνωστών εμπειρογνωμόνων εξέφρασαν τις ανησυχίες τους σχετικά με την επιλογή των ρωσικής κατασκευής μαχητικών αεροσκαφών από την Λευκορωσία για την αντικατάσταση του στόλου των παλιών, σοβιετικής εποχής, MiG-29.

Ο Αντρέι Ποροτνίκοφ, υπεύθυνος του Belarus Security Blog, δήλωσε ότι το κόστος λειτουργίας και υποστήριξης των ρωσικών αεροσκαφών είναι ακριβότερο από το αμερικανικής κατασκευής μαχητικό αεροσκάφος F-16.

Συνήθως, το κόστος κύκλου ζωής ενός μαχητικού αεροσκάφους με εκτιμώμενη ζωή 35 ετών είναι 2-2,5 φορές η τιμή αγοράς του, ως αποτέλεσμα του οποίου το συνολικό κόστος συντήρησης κάθε λευκορωσικού Su-30SM είναι $100-125 εκατομμύρια.

“Και τώρα, για να ανακεφαλαιώσουμε, η τιμή του αεροσκάφους [περίπου $50 εκατ.], η διατήρηση της πτητικής ικανότητας και ο εκσυγχρονισμός. Έχουμε πάρει το ποσό από 185 ως 210 εκατομμύρια δολάρια το ένα (!) αεροσκάφος για τα επόμενα 35 χρόνια. Και αντίστοιχα, η Μοίρα [12 αεροσκάφη], από 2,22 ως 2,52 δισεκατομμύρια δολάρια. Το ποσό δεν είναι μικρό”, -δήλωσε ο Αντρέι Ποροτνίκοφ.

Ένα άλλο μειονέκτημα των μαχητικών που κατασκευάζονται στην Ρωσία είναι οι κινητήρες τους, AL-31FP, από τους οποίους έξι μονάδες “καταναλώνονται” κατά τον κύκλο ζωής του Su-30SM (δυο από αυτούς είναι ήδη εγκατεστημένοι και πληρωμένοι από την στιγμή της αγοράς). Αυτή η κατάσταση στο δημοσίευμα εξηγείται από το γεγονός ότι “οι Σοβιετικοί (ρωσικοί) κινητήρες αεροσκαφών παραδοσιακά είναι κατώτεροι των Δυτικών όχι μόνο στην απόδοση καυσίμου άλλα επίσης και τους κύκλους ζωής μεταξύ-επισκευών και λειτουργίας”.

“Η πολωνική Αεροπορία λειτουργεί το σοβιετικό δικινητήριο μαχητικό αεροσκάφος MiG-29 ταυτόχρονα με το αμερικάνικό μονοκινητήριο F-16. Υποτίθεται ότι το αμερικανικό μαχητικό θα πετάξει όλα τα 35 χρόνια με τον ίδιο κινητήρα που εγκαταστάθηκε αρχικά πάνω του. Δυστυχώς, αυτό δεν ισχύει και με το MiG-29: οχτώ κινητήρες θα πρέπει να αντικατασταθούν μέσα στην ίδια περίοδο”, εξήγησε ο αναλυτής.

Σύμφωνα με το ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο TASS, το Su-30SM είναι ένα μαζικής παραγωγής και αναβαθμισμένο διθέσιο υπερ-ευελικτό μαχητικό 4++ γενιάς. Το Su-30SM είναι εφοδιασμένο με δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής μετάκαυσης ανυσματικής ώσης μεταβαλόμενης κατεύθυνσης διπλής ροής AL-31FP. Το μαχητικό διαθέτει επιχειρησιακή αυτονομία 1500 χλμ και χρόνο πτήσης 3,5 ωρών χωρίς ανεφοδιασμό.

Πηγή: defence-blog.com

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.