27/01/2020 17:02:43

Black Friday: Ο τελικός απολογισμός ανατρέπει την «πρώτη εκτίμηση» - Στα 3 δισ ευρώ ο τζίρος με +5%

Black Friday: Ο τελικός απολογισμός ανατρέπει την «πρώτη εκτίμηση» - Στα 3 δισ ευρώ ο τζίρος με +5%  - Media

 

O Έλληνας καταναλωτής κατά τη διάρκεια της Black Friday και της Cyber Monday ξόδεψε κατά μέσο όρο από 180 έως 200 ευρώ, ενώ ο συνολικός τζίρος ανήλθε, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, περίπου στα 3 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά περίπου 4%-5%, σε σύγκριση με πέρυσι. Τα παραπάνω ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης μιλώντας στο Διοικητικό συμβούλιο του Επιμελητηριακού Συμβουλίου, τονίζοντας παράλληλα ότι 6 στους 10 καταναλωτές προχώρησαν σε αγορές το τριήμερο.

Αυτή η αποτίμηση που έγινε από επίσημα χείλη, έρχεται να απαντήσει σε κάποιες πρόχειρες εκτιμήσεις που έκαναν λόγο για ύφεση του φαινομένου "Μαύρη Παρασκευή" στη χώρα μας, η οποία κυρίως τροφοδοτήθηκε από τις περιορισμένες ουρές και τον μικρότερο συνωστισμό στα ταμεία των γνωστών και μεγάλων εμπορικών αλυσίδων και εμπορικών κέντρων. Αυτό ίσως τελικά εξηγείται από την πιο μεγάλη συμμετοχή καταστημάτων και αλυσίδων στο Black Friday αλλά και στο ότι πολλοί στράφηκαν αυτή τη φορά σε ηλεκτρονικά καταστήματα. 

Να σημειωθεί πάντως ότι τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Κορκίδης αποτελούν τις πρώτες εκτιμήσεις της αγοράς και προέρχονται από έρευνες που έγιναν στο λεκανοπέδιο Αττικής, την περίοδο μεταξύ 29 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου. Ο συνολικός τζίρος του τριημέρου βάσει αυτών των εκτιμήσεων αντιστοιχεί, στο 8% περίπου του ετήσιου τζίρου της λιανικής.

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη την περίοδο αυτή, το μεγαλύτερο τζίρο κατέγραψαν οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών στο λεκανοπέδιο της Αττική και ακολούθησαν τα πολυκαταστήματα υπόδησης,  καλλυντικών και γενικότερα οι πωλήσεις επώνυμων ειδών. Τα ρούχα και τα παπούτσια παρέμειναν και φέτος η δημοφιλέστερη αγορά των Ελλήνων καταναλωτών.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι τη φετινή χρονιά, τα «χτυπήματα» για online αγορές σχεδόν διπλασιάστηκαν από πέρυσι, που σημαίνει ότι αρκετοί προτίμησαν τις αγορές μέσω Διαδικτύου, ενώ η συμμετοχή των επιχειρήσεων σε όλους τους κλάδους στη Black Friday  και τη Cyber Monday ήταν μεγαλύτερη κατά 4-5% σε σχέση με πέρσι.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.