27/01/2020 23:19:35
5.12.2019 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ WEB
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2102 στις 5-12-2019

Υβριδική τηλεόραση: Η νέα τάση και στη χώρα μας

Υβριδική τηλεόραση: Η νέα τάση και στη χώρα μας - Media

 

Οι υβριδικές τεχνολογίες στην τηλεόραση αναμένεται σύντομα να προσφέρουν μια διαφορετική εμπειρία θέασης για τους τηλεθεατές. Στο «τραπέζι» των συζητήσεων στο 8ο Παγκόσμιο Συνέδριο Υβριδικών Τεχνολογιών στην Τηλεόραση, που φιλοξενήθηκε από την ΕΡΤ, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υβριδικών Τηλεοράσεων, βρέθηκε το μέλλον της θέασης οπτικοακουστικού περιεχομένου. Το παγκόσμιο συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Στοιχεία που παρουσίασε στο συνέδριο ο αναπληρωτής διευθυντής Έρευνας και Ανάλυσης της IHS MARKIT Paul Gray, έδειξαν ότι 77 στις 100 συσκευές που στάλθηκαν προς πώληση κατά το δεύτερο τετράμηνο του 2019 ήταν «smart» ή «έξυπνες» συσκευές, όπως τις αποκαλούμε. Πρώτη σε πωλήσεις smart τηλεοράσεων είναι η Κίνα, ακολουθούν η Βόρεια Αμερική και η Λατινική Αμερική. Επιπλέον, πάνω από τον μέσο όρο βρίσκεται και η Δυτική Ευρώπη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην Ευρώπη αναμένεται επιπλέον ανάπτυξη της τηλεόρασης, με την υβριδική να επικρατεί ως κυρίαρχος «παίκτης» της αγοράς.

«Καθώς ο βασιλιάς είναι το περιεχόμενο, οφείλουμε να λαμβάνουμε υπόψη μας κατά την παραγωγή περιεχομένου και τη θέση που κατέχει πια το κινητό τηλέφωνο ως τρόπος θέασης περιεχομένου» επισήμανε ο Paul Gray. Μάλιστα, στην Ινδία το κινητό τηλέφωνο βρίσκεται στις πρώτες προτιμήσεις των πολιτών για τη θέαση περιεχομένου. Οι χαμηλές τιμές υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και τα προσιτά σε τιμή smartphones οδήγησαν σε αύξηση της μέσης μηνιαίας κατανάλωσης δεδομένων κινητής τηλεφωνίας στη χώρα, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της ΕΡΤ.

Η αύξηση της ζήτησης προκαλεί αύξηση των τιμών, η οποία αναμένεται να φτάσει το 20-30%. Η συνολική κίνηση δεδομένων κινητής τηλεφωνίας στην Ινδία εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί, καθώς αυξάνεται κατακόρυφα η χρήση των smartphones, σύμφωνα με την έκθεση Ericsson Mobility Report του Νοεμβρίου 2019. «Το κινητό τηλέφωνο είναι η βασική συσκευή που χρησιμοποιούν οι χρήστες για πρόσβαση στο διαδίκτυο. To 71% των χρηστών διαδικτύου στην Ινδία συνδέει το κινητό του στην τηλεόραση, προκειμένου να παρακολουθήσει βίντεο στο διαδίκτυο» υποστήριξε ο Paul Gray. Μάλιστα, το Netflix παρέχει τη δυνατότητα συνδρομής μόνο για κινητές συσκευές στην Ινδία.

Ειδικότερα, η έκθεση Ericsson Mobility Report προβλέπει παγκόσμια αύξηση του ποσοστού της παρακολούθησης βίντεο στο σύνολο των δεδομένων από το 63% στο 76% μέχρι το 2025. Σημειώνεται ότι ο συνολικός όγκος δεδομένων που καταναλώνονται μηνιαία αναμένεται να υπερτετραπλασιαστεί.

«Ώς το 2025 αναμένουμε να υπάρχουν 2,6 δισεκατομμύρια συνδρομητές 5G, οι οποίοι θα καταναλώνουν το 45% του παγκόσμιου όγκου δεδομένων κινητής τηλεφωνίας» δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος και επικεφαλής του Business Area Networks της Ericsson Fredrik Jejdling.

Από την άλλη, πρωταθλητής στις προτιμήσεις θέασης των Γερμανών είναι το Youtube και αυτό αφορά όλες τις ηλικιακές κατηγορίες. Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι μεγαλύτερες ηλικίες χρησιμοποιούν περισσότερο μια δωρεάν υβριδική πλατφόρμα τηλεοπτικού περιεχομένου, το Freeview.

Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι κυρίως οι νέοι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν το Youtube και το Netflix, και στις δύο χώρες. «Οι νέοι, παρά τη γενική αίσθηση περί του αντιθέτου, εμφανίζονται ως συστηματικοί χρήστες τηλεοπτικού περιεχομένου, αν και είναι περισσότερο επιλεκτικοί» υπογράμμισε ο Paul Gray.

«Το Netflix έχει μεγάλη απήχηση στο Ηνωμένο Βασίλειο, ωστόσο ακόμα και εκεί, ο μέσος όρος χρήσης ημερησίως κυμαίνεται στα 15 λεπτά» πρόσθεσε.

Τι είναι η υβριδική τηλεόραση

Η Υβριδική Ευρυζωνική Τηλεόραση (HbbTV – Hybrid Broadcast Broadband TV) είναι ένα νέο πρότυπο μετάδοσης που επιτρέπει διαδικτυακές υπηρεσίες να ενσωματωθούν στις τηλεοράσεις, παράλληλα με το γραμμικό τηλεοπτικό πρόγραμμα εκπομπής. Μοναδική προϋπόθεση για να απολαύσει κάποιος τις υβριδικές υπηρεσίες είναι να έχει τηλεόραση «smart» HbbTv-ready, συνδεδεμένη στο διαδίκτυο. Οι τηλεθεατές αποκτούν πρόσβαση στις υπηρεσίες πατώντας το κόκκινο κουμπί που αντιστοιχεί στην υβριδική τηλεόραση για να εισέλθουν στην HbbTv εφαρμογή.

Στην Ελλάδα, τα μόνα κανάλια που παρέχουν υβριδικές υπηρεσίες μέχρι στιγμής είναι η ΕΡΤ (από το 2017) και το Open TV (από το 2019). Ωστόσο, αρκετοί άλλοι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί, όπως ο ΑΝΤ1, σχεδιάζουν να αναβαθμίσουν κατ’ αυτόν τον τρόπο τις υπηρεσίες τους.

Η υβριδική πλατφόρμα ΕΡΤ Hybrid περιλαμβάνει τις εξής υπηρεσίες: - Catch-up Video, που περιέχει σχεδόν το σύνολο του τηλεοπτικού προγράμματος της ΕΡΤ, όπως μεταδόθηκε τις τελευταίες οκτώ ημέρες. - Αποκλειστικές μεταδόσεις αθλητικών γεγονότων στο διαδικτυακό κανάλι ERTPlay. - Πρόσβαση στην υπηρεσία Video on Demand, όπου ο χρήστης μπορεί να απολαύσει το τηλεοπτικό υλικό της ΕΡΤ επιλέγοντας μέσα από θεματικές κατηγορίες (Αρχείο, Αθλητικά, Ενημέρωση κ.ά.). - Δυνατότητα ακρόασης των 27 ραδιοφωνικών σταθμών της ΕΡΤ, με χρηστικές πληροφορίες, όπως πρόγραμμα κ.ά. - Το πρόγραμμα όλων των καναλιών της ΕΡΤ για τις επόμενες ώρες και ημέρες, εμπλουτισμένο με γραφικά, video και κείμενο. - Διαδραστική εφαρμογή για τον καιρό, στην οποία ο χρήστης θα μπορεί να επιλέξει την περιοχή που τον ενδιαφέρει στην Ελλάδα και τον κόσμο (η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη σύντομα).

Οι τηλεθεατές του Open TV μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε υπηρεσίες video on demand για να παρακολουθήσουν επεισόδια και αποσπάσματα από όλα τα προγράμματα του τηλεοπτικού σταθμού της τρέχουσας ή προηγούμενης τηλεοπτικής σεζόν, 24 ώρες το εικοσιτετράωρο. Η εφαρμογή παρέχει, επίσης, πρόσβαση στο πρόγραμμα τοπικών τηλεοπτικών σταθμών, στο πρόγραμμα και τις ανακοινώσεις του τηλεοπτικού σταθμού, καθώς και σε άλλες υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.