19/02/2020 00:32:27
22.5.2012

Μια ξεδιάντροπη προπαγάνδα

Μια ξεδιάντροπη προπαγάνδα - Media

Συκοφαντημένοι από τηλεοπτικά κανάλια και την ίδια τη Χρυσή Αυ­γή νιώθουν οι κάτοικοι του μαρ­τυρικού Διστόμου με αφορμή τα όσα ψεύδη διαδόθηκαν για το εκλογικό αποτέλεσμα, όσον αφορά το ποσοστό που έλαβε εκεί το φιλοναζιστικό κόμμα (δήθεν... 6%). Αυτό ήταν το πρώτο ψέ­μα – το δεύτερο ήταν ότι έγινε συγκέ­ντρωση εκεί της Χρυσής Αυγής. 

Έχει τη σημασία του να δούμε την αλήθεια, διότι πάνω στο πρώτο... ψέμα (ή μήπως απλή ανευθυνότητα;) στηρί­χτηκε η Χρυσή Αυγή και κάνει ξεδιά­ντροπη προπαγάνδα! 

Αυτό που πήρε η Χρυσή Αυγή στο Δίστομο – μια κωμόπολη με πολλούς εσωτερικούς μετανάστες – ήταν μόνο 2,7% (44 ψήφοι) και αυτό μαζί με το διπλανό χωριό Άσπρα Σπίτια (Παραλία Διστόμου). Ένα ποσοστό από το οποίο, αν αφαιρεθεί, όπως επισημαίνουν κά­τοικοι της μαρτυρικής κωμόπολης, το αναλογούν στα Άσπρα Σπίτια, τότε για το Δίστομο απομένει ποσοστό κάτω από 2%, όσο δηλαδή και στα χωριά των ολοκαυτωμάτων της Κρήτης, ίσως και λιγότερο. 

Τότε πού βρέθηκε, θα αναρωτηθείτε, το 6% που ακούσατε σε πολλά κανάλια τη Δευτέρα των εκλογών και καυτηρί­ασαν – σωστά... αν ίσχυε – διάφοροι επώνυμοι, όπως ο καθηγητής Ιστορίας Βασίλης Κρεμμυδάς και οι βουλευτές Λιάνα Κανέλλη και Γρηγόρης Ψαριανός και φυσικά πολλοί άλλοι;

Η εξήγηση είναι απλή: στον... «Καλ-λικράτη», θύμα του οποίου έπεσε ένας συντάκτης, που δεν τον υπολόγισε λό­γω άγνοιας της γεωγραφίας. Στη συνέχεια τον... εντυπωσιακό τίτλο «Δίστομο- Καλάβρυτα ψήφισαν Χρυσή Αυγή» αναπαρήγαγαν αρκετοί συντάκτες. 

«Παρασύρθηκαν», δηλαδή, από τα αποτελέσματα του καλλικρατικού Δή­μου Διστόμου - Αράχοβας - Αντίκυρας, όπου πράγματι η Χρυσή Αυγή πήρε 5,96% - δηλαδή 335 ψήφους - συνο­λικά στα τρία δημοτικά διαμερίσματα. Έτσι εμφανίζονταν ρεπορτάζ που έλε­γαν ότι 335 κάτοικοι του χωριού που μαρτύρησε από τους ναζί, ψήφισαν τους νοσταλγούς του Χίτλερ!

Αν όμως κάποιος κοιτάξει αναλυτι­κά τα αποτελέσματα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εσωτερικών - τα οποία εξέδωσε αργότερα με ανακοίνωση και ο δήμαρχος Γ. Πατσαντάρας - βλέπει ότι το μεγάλο ποσοστό της Χρυσής Αυ­γής το πήρε στα άλλα δύο χωριά του καλλικρατικού δήμου και συγκεκρι­μένα 7,47% στην Αράχοβα και 7,87% στην Αντίκυρα, και όχι στο Δίστομο! «Τι σχέση έχει το Δίστομο με την Αράχοβα και την Αντίκυρα, που απέχουν 15-20 χιλιόμετραμεταξύ τους;» λένε κάτοικοι από το Δίστομο. 

Τραγέλαφος 

Στο Δημοτικό Διαμέρισμα Διστόμου (μαζί με την τέως Κοινότητα Στειρίου) η Χρυσή Αυγή πήρε 79 ψήφους, δηλαδή 3,48%. Μάλιστα, επισημαίνει ο δήμαρχος Διστόμου - Αραχωβας - Αντίκυρας Γ. Πατσαντάρας στην επίσημη ανακοίνω­σή του, αμιγώς στην ιστο­ρική κωμόπολη - χωρίς το Στείρι δηλαδή  το ποσοστό της Χρυσής Αυγής περιορίζεται στο 2,7% (μόνο 44 ψήφοι). Όπως σημειώνει ο ίδιος-  που κατάγεται μάλιστα από την Αράχοβα -, στην πραγματι­κότητα οι ψήφοι Διστομιτών προς τη Χρυσή Αυγή είναι ακό­μη λιγότερες, αφού στο Δημοτικό Διαμέρισμα Δι­στόμου ψηφίζουν και οι κάτοικοι της Παρα­λίας Διστόμου   (Άσπρα Σπίτια), που είναι κυρίως εσωτερικοί μετανάστες, οι οποίοι εγκαταστάθκαν εκεί τις δεκαετίες    Ό& του 1960 και 1970 για τη λειτουργία του εργοστασίου Αλου­μινίου. 

Το τραγελαφικό συγκριτικά με την ψευδή εικόνα που μεταδόθηκε είναι ότι στο Δίστομο πρώτο κόμμα ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ με 23,2%, δεύτερο το ΠΑΣΟΚ με 19,70%, τρίτη η Ν.Δ. με 17,32%, τέταρτοι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 7,14%, πέμπτο το ΚΚΕ με 7,05%, έκτη η Δημοκρατική Συμμαχία με 5,24%, έβδομη η Δημοκρατική Αριστερά με 4,14% κ.ο.κ. Και όχι μόνο αυτό: Διστομίτης είναι και ο εκλεγείς με τον ΣΥΡΙΖΑ βουλευτής Γιάννης Σταθάς! 

Τα κανάλια 

Παρ’ όλα αυτά - δηλαδή τις... 20-25 ψήφους - κάποια κανάλια επέμεναν να μιλούν για... 335 ψήφους.

Αυτό όμως το... λάθος των καναλιών εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο η Χρυσή Αυγή. Έτσι, παρά τις επίσημες ανακοι­νώσεις και την απεγνωσμένη προσπάθεια που έκαναν νεολαίοι και άλλοι κά­τοικοι του Διστόμου μέσα από μπλογκ κ.λπ., βγήκαν δύο στελέχη της στον Νί­κο Ευαγγελάτο στον ΣΚΑΪ και είπαν ανερυθρίαστα ότι η Χρυσή Αυγή πήρε... 7% σε Δίστομο - Καλάβρυτα. 

Έδωσαν όμως και συνέχεια με δεύ­τερο ψέμα: Υποστήριξαν εντελώς ψευ­δώς ότι στο Δίστομο έκαναν... προεκλο­γική συγκέντρωση και μάλιστα μεγαλύ­τερη από αυτήν του... Καμμένου! 

Όμως ούτε ο Καμμένος έκανε προε­κλογική συγκέντρωση στο Δίστομο ού­τε φυσικά η... Χρυσή Αυγή! Η αλήθεια είναι εντελώς αντίθετη: Η Χρυσή Αυγή είχε προαναγγείλει από το σάιτ της ότι θα περνούσε από το Δίστομο. Όμως, όπως αντέδρασε στην Κρήτη η Βιάννου, έτσι αντέδρασαν και οι κάτοικοι του Διστόμου και εξέδω­σαν ανακοινώσεις και φέιγ-βολάν, κρέμασαν πανό κ.λπ. Έτσι η Χρυσή Αυγή... ακύρωσε την περιοδεία! 

Κάτοικοι του Διστόμου λένε ότι, αν δεν γραφτεί η αλήθεια, θα δίνεται η ευκαιρία στους χρυσαυγίτες να κάνουν αι­σχρή προπαγάνδα πάνω στο αίμα των 218 σφαγιασθέντων από τους ναζί Γερμανούς. Τα κανάλια που έκαναν το... λάθος οφείλουν, μας λέ­νε, να διορθώσουν: γι’ αυτό το αίμα!

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.